mitä yleensä laitatte täytekakun sisään. ja millä kuorrutatte?

  • Viestiketjun aloittaja ksgkoj
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vi3ras:
Moussetäytteet on suosittuja, mutta mitä laittaa väliin kun kasvissyöjiäkin paikalla? Mitä liivatteettomia täytteitä käytätte?
Oon tehnyt tämmöstä suklaamoussea kakun väliin. 1 purkki vaahdotettua vaniljakastiketta ja siihen sekotettu 1 levy sulatettua fazerin sinistä. Ihan kiva esim. mansikkakakuissa.

 
tt
Aina melkein joku mousse. Niitä saa tehtyä niin paljon erilaisia! Toinen hyvä on itse tehty vaniljakastike tms., en tiedä miksi sitä sanotaan, mutta siis se vaniljakastikkeen-tyyppinen paksu perinteinen kakun täyte. Päälle kermavaahtoa ja vaniljakreemiä.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Yleensä yhteen väliin vaniljajätskiä ohuina viipaleina ja toiseen väliin vadelmahilloa + banaaniviipaleita. Päälle kermaa ja hedelmiä.
Sidotko sä jollain sen jäden ettei valu sulaessaan? kuulostaa kyl hyvälle jädesisus.
En, ihan vaan leikkaan sellasia ohuita viipaleita jätskipaketista ja ladon kakkuun. Hyvää tulee, ja kostuttaa kakkua kivasti sulaessaan :) Ei oo koskaan ollu ongelmia valumisen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Yleensä yhteen väliin vaniljajätskiä ohuina viipaleina ja toiseen väliin vadelmahilloa + banaaniviipaleita. Päälle kermaa ja hedelmiä.
Sidotko sä jollain sen jäden ettei valu sulaessaan? kuulostaa kyl hyvälle jädesisus.
En, ihan vaan leikkaan sellasia ohuita viipaleita jätskipaketista ja ladon kakkuun. Hyvää tulee, ja kostuttaa kakkua kivasti sulaessaan :) Ei oo koskaan ollu ongelmia valumisen kanssa.
Täytyy laittaa korvan taa tää systeemi :p
 
Katriina
Mä laitoin viimeksi kermavaahtoa, johon sekoitin soseutettua banaania ja säilykepäärynää. Pikkasen sekaan vielä appelsiinituorejuustoa,oli tosi raikas täyte! Päällä oli mandariinilohkoja hyytelösokerikiilteellä.
 
Usein olen tehnyt hedelmistä/marjoista, vispikermavaahdosta ja Valion valmiista vanilja/sitruunarahkasta täytteen. Päälle mitä milloinkin, suklaata, karkkeja hedelmiä ym. ja tietysti kermavaahtoa. Marsipaania en ole koskaan vielä kokeillut, perinteiset maittaa turhankin hyvin :p
 
kakkutaikuri
minä tiedän toimivan reseptin.
tarvitset 1 purkin vadelmahilloa ja 2 purkkia kuohukermaa(valio)
vatkaa kermavaahto, lisää sen jälkeen pikkuhiljalleen vadelmahilloa sekaan ja kun se on pinkkiä se on valmis.Minä ainaskin laitan jokaisen lapsemme kakkuun sitä ja ikinä ei jää kakkua jäljelle.
 

Yhteistyössä