Mitä vikaa muovilattiassa on????????? En ymmärrä!!!!

  • Viestiketjun aloittaja myönnän
  • Ensimmäinen viesti
myönnän
Olen aina asunut talossa, jossa on lattiassa muovia eikä puulattiaa ollenkaan vain ja ei muuten yhdessä asunnossa ollut kaakeleitakaan. Mikä muovilattiassa on niin kamalaa???????????????????????? Se tuo valoa kämppään enemmän kuin tumma puulattia ja se liikuntasalien keltainen puulattia on kamala! Toki jos olisin rikas, niin vaihtelun vuoksi voisin haluta puulattiaakin, mutta en keltaista kusenväristä. :D
 
....
Mistä lähtien puulattia on aina tumma? Tai muovimatto aina vaalea?

Mä olen erittäin allerginen muovista irtoaville myrkyille, entisestä kämpästä poistuttiin sen vuoksi. Meillä on nyt vaaleat puulattiat =)
 
"vieras"
En mäkään ymmärrä, miksi niin kestävää ja mukavaa materiaalia niin dissataan. Muovimatto ei nykyisin ole edes halpaa, ja kuvioinnit ovat nykyisin tosi nättejä! Laminaatti mun mielestä inhottavaa on, kovaa ja kylmää ja huonosti kestävää (ellei sitten ole jotain superkallista, jonka hinnalla saa jo hyvän parketin).

Meillä on tässä kämpässä makuuhuoneissa, eteisessä ja olohuoneessa parketti. Keittiössä oli laminaatti, joka vaihdettiin muovimattoon. Ehkä sitten, kun lapset ovat isompia, laitetaan tännekin parketti, mutta toistaiseksi olen tykännyt muovimatosta joka on nätti, mukava jalalle, helppo pestä eikä ota nokkiinsa kaatuneesta maitolasista...
 
"vieras"
Mun mielestä se on vaan jotenkin halvan oloista, tietysti paikassaan ok, mut en mä esim. olkkariin moista pistäisi, eteisessä ehkä sopiva.

Ja suosittelen tutustumaan myös muunlaisiin puisiin lattiaratkaisuihin, saatat yllättyä todella suuresti :whistle:
 
Minusta muovilattia on ruma. Se tuntuu inhottavalle kun kävelee ilman sukkia, sen päällä on vaikea siirtää huonekaluja kun ei anna piirunkaan vertaa periksi.


Mutta se on kyllä helppo pestä ja on pehmeä vaikkapa lasten leikkeihin. Meillä on tässä talossa alkuperäinen muovilattia sellaisen ysärilattian alla, ja se on melkeinpä retroudessaan jo hieno. Ajattelin ottaa sen esille pojan huoneeseen, kunnes remppa edistyy sinne asti.
 
"vieras"
Mistä lähtien puulattia on aina tumma? Tai muovimatto aina vaalea?

Mä olen erittäin allerginen muovista irtoaville myrkyille, entisestä kämpästä poistuttiin sen vuoksi. Meillä on nyt vaaleat puulattiat =)
Se nyt vaan on fakta, että Suomen taloissa olevat muovilattiat ovat suurin osa vaaleita ja toki se vaalea muovimatto tuo valoa enemmän kuin keltaiseen taittava puulattia tai ruskea.
 
"kirppu"
Nykyään muovilattioissa on valinnanvaraa joka makuun. Kun muutettiin tähän, keittiössä oli muovilattia ja mä tykkäsin. Oli ihanan valoisa, hyvä pitää puhtaana ja vielä hyvän näköinen. En siis näe mitään kamalaa niissä. Ja eikös ne ole taas aika hyvin nostamassa päätään.
 
vrs
Niin... Itse tykkään vanhasta lautalattiasta, laminaatti menettelee, mutta vain tietynlainen. Se keltainen jumppalattia kyllä on KAMALA! Eikä parkettikaan ole makuuni. Muovilattioitakin on monen laisia. Asunnossamme oli ennen laminaatteja aivan karsea SININEN muovimatto ja meinasin kuolla järkytyksestä, kun näin naapurissa samaa ja rouva esitteli sitä ylpeänä. :D Juuri kiertelin k-rautaa ja yllätyin positiivisesti, kun näin uusimmat muovimattokuosit. Siellähän oli oikein kivoja! :)
 
"joops"
Meillä on valkoiset seinät ja valkoiset/vaaleat huonekalut ja tumma pähkinänsävyinen puulattia. Voi herrajee jos se olisi valkoinen. Olisi kuin lumimyrskyssä! Ja muovitettuna yök..
 
[QUOTE="kirppu";24924064]Nykyään muovilattioissa on valinnanvaraa joka makuun. Kun muutettiin tähän, keittiössä oli muovilattia ja mä tykkäsin. Oli ihanan valoisa, hyvä pitää puhtaana ja vielä hyvän näköinen. En siis näe mitään kamalaa niissä. Ja eikös ne ole taas aika hyvin nostamassa päätään.[/QUOTE]

Mitä itse katselin, niin muovimatto oli kalliimpi hankinta kuin laminaatti. Minusta lautalattia olisi ihanin, mutten tiedä mihin hintoihin sellaisen laittaminen menee. Pitää katsella.
 
keesi
Ei mulla muita muovimattoja vastaan mitään ole, paitsi niitä kirjavia harmaita, joita löytyy monesti kaupungin ja opiskelija-asuntojen lattioista. Ne ovat vain niin rumia ja pitäisi ehdottomasti peittää matoilla kokonaan :D
 
"vieras"
[QUOTE="joops";24924077]Meillä on valkoiset seinät ja valkoiset/vaaleat huonekalut ja tumma pähkinänsävyinen puulattia. Voi herrajee jos se olisi valkoinen. Olisi kuin lumimyrskyssä! Ja muovitettuna yök..[/QUOTE]

No teillä ei varmaankaan olisi moisia sisustuselementtejä tuollaisina, jos lattia olisi valkoinen. :) Ja muovilattia on muuten kestävää, ikuista.
 
"lkn"
Kaverillani on uudessa kerrostalokämpässään muovimatto, joka on ihan nätti. Kyllähän se muovimaisesti kiiltää, mutta kuvio on ihan hyvä. Paljaan jalan alla muovi kuitenkin tuntuu ikävältä ja liukkaalta.

Meillä on valkoiseksi petsattu tammiparketti. Ei ole tumma eikä keltainen. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24924090]No teillä ei varmaankaan olisi moisia sisustuselementtejä tuollaisina, jos lattia olisi valkoinen. :) Ja muovilattia on muuten kestävää, ikuista.[/QUOTE]

Kestävää, kunnes joku terävä kulma tms. tekee siihen reiän...niinpä niin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24924110]Kestävää, kunnes joku terävä kulma tms. tekee siihen reiän...niinpä niin.[/QUOTE]

Joo, mutta se pieni reikä ei haittaa elämääsi mitenkään ellei sitten aiheuta henkistä kärsimystä.
 
..
Tuohan se vähän semmosen rikkaan fiiliksen kun on parketit lattias. Ite henkilökohtasesti tykkään kans muovimatosta enemmän. Ihan huoletta voi pyyhkiä märällä mopilla, eikä tarvi pelätä, et joku naarmuttais sitä. Ja muutenkin mustä muovimatto on lämpösempi ja pehmeempi kun puu lattia. Meillä on eteisessä ja olkkarissa parketti ja makkareissa sekä keittiössä muovimatto (edellisen omistan kädenjälki) ja jahka tarvii uutta lattiaa alkaa vaihtaan, niin joka huoneeseen pistetään muovimatto.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"vieras"
[QUOTE="vieras";24924117]Joo, mutta se pieni reikä ei haittaa elämääsi mitenkään ellei sitten aiheuta henkistä kärsimystä.[/QUOTE]

Pieni reikä ei haittaa ei, paitsi siinä vaiheessa, kun siitä pienestä reiästä menee jotain märkää muovimaton alle. Mutta pointti oli se, että turha sanoa sen olevan ikuista, kun rikki koko lattia sen jälkeen on, jos siihen mattoon reikä tulee.
 
"vieras"
Vuokra-asuntoni on rakennettu -99, muovimatto löytyy joka huoneesta. Huonekaluista jää painaumajäljet lattiaan, joka on oikein kiva juttu, varsinkin kun on vuokra-asunto kyseessä, erilaisia kuoppia, naarmuja ja koloja löytyy lattiasta satoja. Värivirheitä, jotain oranssia jälkeä, mikä ei irti lähde. Repsottaa sieltä täältä, on todella ruma, liukas lattiamateriaali.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24924146]Vuokra-asuntoni on rakennettu -99, muovimatto löytyy joka huoneesta. Huonekaluista jää painaumajäljet lattiaan, joka on oikein kiva juttu, varsinkin kun on vuokra-asunto kyseessä, erilaisia kuoppia, naarmuja ja koloja löytyy lattiasta satoja. Värivirheitä, jotain oranssia jälkeä, mikä ei irti lähde. Repsottaa sieltä täältä, on todella ruma, liukas lattiamateriaali.[/QUOTE]

ootko kokeillut ihmesientä siihen oranssiin jälkeen? Voi tosin käydä niin, että vuosien saatossa tulleet pinttymätkin lähtee matosta ja se kohta voi olla kokonaisuudessaan sen jälkeen vaaleampi kuin muualta.
 

Yhteistyössä