tuttipulloista Meillä oli pari, kolme ihan alkuun. Vaikka imetinkin, halusi iskä välillä antaa pullosta jne. Meillä oli alkuun Ainun pullot, joista ei osannutkaasn imeä maitoa. Kokeiltiin sitten luonnonkumituttia, siitä meni vähän paremmin. Kokeiltiin myös Aventin pulloa, ei siitäkään. Lopulta Prismasta ostin ihan NUK-merkkisen koliikkipullon (siinä ei kyllä mitään venttiilihärpäkkeitä ole!). Pullo on leveäkantainen ja tutti muistuttaa rintaa. Nyt 8kk iässä tyttö vieläkin juo mieluiten maidon siitä pullosta, vaikka nokkamuki jo paljon käytössä.
Rintapumpun laitoin miehen hakemaan ennen kotiutumista. Kaameen kipeetä teki, ku maito nousi ja sitä tuli paljon!
Imetysliivejä olin parit hommannut etukäteen, mutta eihän ne mitään sopineet niitten tissien kanssa päälle
Liian pieniä, vaikka ostinkin suuremmat, mitä kuppikoko oli loppuraskaudessa.
Imetystoppeja olin hommannut etukäteen, niillä mentiinkin siihen ast kunnes hommasin sopivan kokoiset liivit. Ja noista Imetystopeista tykkäsin kotiloissa tosi paljon, yöaikaan varsinkin ihana päällä
Ja pulloihin liittyen kyllä varaisin korviketta kotiin, jos imetys ei sujukaan heti aluksi.
Vaatteita olin varannut suurin osa koossa 62, meillä ne oli sopivat vasta 3kk iässä. Syntyikin pieni tyttö ja olin ostanut liian vähän vaatteita koossa 50-56. Nyt ostaisin enemmän, mutta toisaalta, jos syntyy isompi vauva, niin ne ei mahdu pitkään...
Toppapuku saatiin koossa 56, joka oli sekin maaliskuiselle, alle kolmikiloiselle aivan liian suuri! Mutta vähemmän suuri kuin se ÄP-pakkauksen. Meillä oli sen maalis-huhtikuulla tuo toppapuku käytössä ja mielestäni ihan hyvä. Hyvin sai kaukaloonkin sen kanssa. Pakkauksen toppis on nyt meidän 8kk ikäiselle tytölle vielä reilu, vielä voi aukaista taitettavat hihan- ja lahkeensuut. Uskon puvun sopivan koko tämän tulevan talven.
Perusvaatteista ihan ykköset on tosiaan muidenkin mainitsemat nepparilliset/nauhalliset kietaisubodyt heti alussa sekä puolipotkarit, sukkahousut ja ihan college/velourhousut. Terälliset yöpuvut oli alkuun kivat, mutta pitkä tyttö kun oli, niin kävivät nopeasti lyhyiksi. Aika nopeesti siirryttiin terättömiin yöpukuihin ja sukat niiden kanssa.
Hoitopöytä oli meillä käytössä tuohon 7kk ikään asti. Säästi alussa kyllä kovasti selkää.
muovitettufrotee tai tms. vauvan sängyn patjan alle ja myös aikuisten sänkyyn, kun vauva paljon vieressä oli yöaikaan. Jos tuli pissat läpite, niin ei ollut sänky märkänä.
Amme meillä on ihan perusmallinen ja lattialla pidetään kylppärissä. Meillä on tulppa pohjassa, kätevää laskee vedet pois kylvyn jälkeen suoraan lattiakaivoon.
Itselle varaisin nyt myös enemmän siteitä jälkivuotoa varten. Sekä särkylääkettä, mä olin ainakin kipeä vielä jonkun aikaa kotona. Vauvalle ei nyt heti alkuun [/b]suppoja
tarvitse ostaa, kun niitä ei saa antaa alle 3kk ikäiselle ilman lääkärinmääräystä!
Tässä nyt mitä minulle tuli äkkisestään mieleen. Onnea vauvanodotukseen =)