Meillä poika lähestyy jo 4-vuoden ikää, mutta onhan tässä tätä 3v. elämää eletty.
Helpompi ehkä vastata mitä poika osaa _jos haluaa: pukea itse kaikki muut sisävatteet paitsi ei sukkia, ulkohaalarin osaa vetää päälleen ja talvikengät ja saappaat pukea, syödä osaa itse, käy itse potalla, pyyhkimisessä autetaan vielä, osaa leikata saksilla, 30 palan palapelejä, kirjaimet osaa ja numerot, laskee ainakin 20, osaa kirjoittaa oman nimensä, osaa ajaa apupyöräisellä pyörällä, hiihtää, kiipeillä puihin ja muihin paikkoihin, osaa aika hyvin eri kasveja ja eläimiä.
Ja osaahan tuo pajon muutakin, mutta se mitä harjoitellaan tänä kesänä on vauhtien ottaminen keinussa (osaa kyllä mutta ei viitsi) ja uimista myös. Myös ilman apupyöriä olisi tarkoitus kokeilla pyöräilemistä.
Se mitä vaaditaan pojalta on omatoiminen syöminen, veikan kanssa nätisti leikkiminen, tavaroita ei oteta kaverin kädestä, hyviä käytöstapoja vaaditaan myös, mutta nekin on välillä sellaisia, jotka poika osaa, mutta ei viitsi/halua tehdä. Leikin ja huijauksen avulla saisi tietty useimmat asiat tehdyiksi, mutta aina ei jaksa keksiä mistä narusta nyt vetäisi ja annan asian olla. Kyllä sitä ehtii sitten kun elämä tästä toivottavasti tasottuu ja helpottuu, pikkuveikka kasvaa isommaksi ja saadaan allergiat kuriin ja yöt ehjiksi. Nyt omat voimat on taas aika finaalissa synttärihulinaviikon puolivälissä.