Mitä tekisit, vain asiallisia vastauksia pyydän.

mulla on ns. ystävä. oltu jo yli 40 vuotta. välillä oltiin välirikossa noin 5 vuotta. mutta sovittiin. eka vierailu meni ihan ok. nyt sit kävin pari yötä uudestaa. hänellä on koira, ja sanoi, että sä voitkin ulkoiluttaa sen niinäpäivinä kun oot täällä. no ei se mutta kun tiet on jäällä ja koiralle ei ole opetettu mitään tapoja, vetää kuin kaista pää hihnassa. sit ilmoitti, että se on sit 60 euroo. kun hän on laittanut ruuat. toisena päivänä oli makaroonilaatikkoa ja toisena päivänä lohta ja muusia. no lohi onkin kallista. mutta mä en ole koskaan pyytänyt vierailtani korvausta ruuasta ja sen laitosta. sit hän ilmoitti, että seuraavan kerran kun tuut. tuot ruokaa tullessasi ja laitat sen. ja hälle ei sit ostetan mitään paska kahvia. liha pitää olla filettä tai sisäpaistia. sika eikä sika nauta käy ollenkaan. leipä pitää olla itse leivottua juurella tehtyä leipää. juustoa ja leikkeitä ei tarvii tuoda. itse tiedän mitä teen. mutta miten sinä toimisit
 
  • Vau!
Reactions: Echo ja Lispetti
mulla on ns. ystävä. oltu jo yli 40 vuotta. välillä oltiin välirikossa noin 5 vuotta. mutta sovittiin. eka vierailu meni ihan ok. nyt sit kävin pari yötä uudestaa. hänellä on koira, ja sanoi, että sä voitkin ulkoiluttaa sen niinäpäivinä kun oot täällä. no ei se mutta kun tiet on jäällä ja koiralle ei ole opetettu mitään tapoja, vetää kuin kaista pää hihnassa. sit ilmoitti, että se on sit 60 euroo. kun hän on laittanut ruuat. toisena päivänä oli makaroonilaatikkoa ja toisena päivänä lohta ja muusia. no lohi onkin kallista. mutta mä en ole koskaan pyytänyt vierailtani korvausta ruuasta ja sen laitosta. sit hän ilmoitti, että seuraavan kerran kun tuut. tuot ruokaa tullessasi ja laitat sen. ja hälle ei sit ostetan mitään paska kahvia. liha pitää olla filettä tai sisäpaistia. sika eikä sika nauta käy ollenkaan. leipä pitää olla itse leivottua juurella tehtyä leipää. juustoa ja leikkeitä ei tarvii tuoda. itse tiedän mitä teen. mutta miten sinä toimisit
Lähetät sen kaatopaikalle.
 
vierailija
mulla on ns. ystävä. oltu jo yli 40 vuotta. välillä oltiin välirikossa noin 5 vuotta. mutta sovittiin. eka vierailu meni ihan ok. nyt sit kävin pari yötä uudestaa. hänellä on koira, ja sanoi, että sä voitkin ulkoiluttaa sen niinäpäivinä kun oot täällä. no ei se mutta kun tiet on jäällä ja koiralle ei ole opetettu mitään tapoja, vetää kuin kaista pää hihnassa. sit ilmoitti, että se on sit 60 euroo. kun hän on laittanut ruuat. toisena päivänä oli makaroonilaatikkoa ja toisena päivänä lohta ja muusia. no lohi onkin kallista. mutta mä en ole koskaan pyytänyt vierailtani korvausta ruuasta ja sen laitosta. sit hän ilmoitti, että seuraavan kerran kun tuut. tuot ruokaa tullessasi ja laitat sen. ja hälle ei sit ostetan mitään paska kahvia. liha pitää olla filettä tai sisäpaistia. sika eikä sika nauta käy ollenkaan. leipä pitää olla itse leivottua juurella tehtyä leipää. juustoa ja leikkeitä ei tarvii tuoda. itse tiedän mitä teen. mutta miten sinä toimisit
Pitäiskö se laittaa lääkärille. Alkava dementia? Ei osaa enää laskea, paljon ruoka maksaa. Myös nuo muut asiat ei kuulosta normaalilta.
 
:D

Siis ystävä laittaa jälkikäteen laskun kun olet syönyt hänen tarjoamaansa ruokaa? :D No varmaan alkaisin spedeillä takaisin ihan vaan läpän takia, koska ystävyyttä tuo ei enää muutenkaan ole. Sanoisin että makaroonilaatikosta tuli noro ja jälkitautina Crohnin tauti. Nyt lääkkeet maksaa lopun elämää sen takia 60€/kk. Se lohikin oli niin suolaista, että epäilet saaneesi siitä korkean verenpaineen. Että sekin lääkitys maksaa nyt muutamia euroja kuukaudessa lopun elämää. Mutta koska olet reilu ja näin kaverihengessä, niin sinulle riittää että alkaa maksamaan vain puolet tuosta crohnin taudin lääkekuluista, siis 30€/kk. Ja koska olet hänelle sen 60€ nyt ruoista velkaa, niin sulle on ihan ok että hän alkaa maksamaan kk-maksua sinulle vasta kesäkuusta alkaen. Että velan voi vähentää niistä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: setis
Pitäiskö se laittaa lääkärille. Alkava dementia? Ei osaa enää laskea, paljon ruoka maksaa. Myös nuo muut asiat ei kuulosta normaalilta.
terapiassa kulkee, mutta tulosta ei tule. lääkärit ja terapeutit käskee kuunnella itseään. no tiedän että niin tekevät. mutta ei ne tollaste käske tekemään. ikänsä on ollut erittäin vaikea ihminen, ja näkyy vaan pahenevan. uimahallissa sai hävetä, kun käski ihmisten mennä vittuun, että pääsee pore altaaseen ja kaupan kassa toivotti hyvää päivän jatkoa, niin sanoi, että vittuako se sulle kuuluu millaisen loppupäivän hän viettää. kuulostaa uskomattomalle, mutta joka sana on totta
 
  • Vau!
Reactions: Echo ja Lispetti
Vaikuttaa vaikealta ihmiseltä.
Onko ystävälläsi taloudellisia ongelmia? Jos, niin ottaisin mukaan omat eväät hänen luona vierraillessa. Terapiasta päätellen hänellä on vaikeuksia itsensä kanssa, hän ei siis välttämättä kykene tekemään järkeviä päätöksiä.
Koiran ulkoilutuksen ystävä saa hoitaa ihan itse tai yhdessä.
 
Siis ystävä laittaa jälkikäteen laskun kun olet syönyt hänen tarjoamaansa ruokaa? No varmaan alkaisin spedeillä takaisin ihan vaan läpän takia, koska ystävyyttä tuo ei enää muutenkaan ole. Sanoisin että makaroonilaatikosta tuli noro ja jälkitautina Crohnin tauti. Nyt lääkkeet maksaa lopun elämää sen takia 60€/kk. Se lohikin oli niin suolaista, että epäilet saaneesi siitä korkean verenpaineen. Että sekin lääkitys maksaa nyt muutamia euroja kuukaudessa lopun elämää. Mutta koska olet reilu ja näin kaverihengessä, niin sinulle riittää että alkaa maksamaan vain puolet tuosta crohnin taudin lääkekuluista, siis 30€/kk. Ja koska olet hänelle sen 60€ nyt ruoista velkaa, niin sulle on ihan ok että hän alkaa maksamaan kk-maksua sinulle vasta kesäkuusta alkaen. Että velan voi vähentää niistä.
joo näistä ruuista, pitää maksaa 50 ja seuraavan kerran pitää tuoda ruuat tullessa ja vielä laittakin ne. ei onnistu. itse makaa päivät kotona. niin en toki mene kylään ketään passaamaan. kaverina voin kyllä ruuat laittaa ja oman osani maksaa. mutta en molempien ruokia ja sit vielä laittamaan ja siivoomaan jäljet.
 
vierailija
terapiassa kulkee, mutta tulosta ei tule. lääkärit ja terapeutit käskee kuunnella itseään. no tiedän että niin tekevät. mutta ei ne tollaste käske tekemään. ikänsä on ollut erittäin vaikea ihminen, ja näkyy vaan pahenevan. uimahallissa sai hävetä, kun käski ihmisten mennä vittuun, että pääsee pore altaaseen ja kaupan kassa toivotti hyvää päivän jatkoa, niin sanoi, että vittuako se sulle kuuluu millaisen loppupäivän hän viettää. kuulostaa uskomattomalle, mutta joka sana on totta
En jaksaisi olla sellaisen "ystävän" kanssa tekemisissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
terapiassa kulkee, mutta tulosta ei tule. lääkärit ja terapeutit käskee kuunnella itseään. no tiedän että niin tekevät. mutta ei ne tollaste käske tekemään. ikänsä on ollut erittäin vaikea ihminen, ja näkyy vaan pahenevan. uimahallissa sai hävetä, kun käski ihmisten mennä vittuun, että pääsee pore altaaseen ja kaupan kassa toivotti hyvää päivän jatkoa, niin sanoi, että vittuako se sulle kuuluu millaisen loppupäivän hän viettää. kuulostaa uskomattomalle, mutta joka sana on totta
Erikoista!!!!🫣😱

Haluatko ihan varmasti olla tuollaisen ihmisen kanssa? Mitä hyvää teistä on toisillenne?
 
Vaikuttaa vaikealta ihmiseltä.
Onko ystävälläsi taloudellisia ongelmia? Jos, niin ottaisin mukaan omat eväät hänen luona vierraillessa. Terapiasta päätellen hänellä on vaikeuksia itsensä kanssa, hän ei siis välttämättä kykene tekemään järkeviä päätöksiä.
Koiran ulkoilutuksen ystävä saa hoitaa ihan itse tai yhdessä.
no on ollut ihan lapsuudesta asti vaikea ihminen. ihailee suuresti isäänsä joka murhasi tämän naisen veljen, veljen nukkuessa. meinas pikkuisen pelottaa, että onko itsellä sama kohtalo. toistenhan minä en sinne mene. eka kerran jälkeen luulin asioiden muuttuneen, mutta se oli vain luuloa
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
no on ollut ihan lapsuudesta asti vaikea ihminen. ihailee suuresti isäänsä joka murhasi tämän naisen veljen, veljen nukkuessa. meinas pikkuisen pelottaa, että onko itsellä sama kohtalo. toistenhan minä en sinne mene. eka kerran jälkeen luulin asioiden muuttuneen, mutta se oli vain luuloa
Oliskohan sulla parempi jättää tää ystävä parantelemaan itseään ilman sinua? Vaikuttaa tuo ystävä niin epävakaalta, että jo sun oman turvallisuuden takia olis varmaan viisainta….
 
Oliskohan sulla parempi jättää tää ystävä parantelemaan itseään ilman sinua? Vaikuttaa tuo ystävä niin epävakaalta, että jo sun oman turvallisuuden takia olis varmaan viisainta….
joo, mä tein eilen päätöksen, etten halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. soitan hänelle tänään ja kerron asian ja syyt jotka päätökseeni on vaikuttaneet
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: ruuttis ja Lispetti
vierailija
vierailija
Kuulostaa hirveältä ja ihminen vaikuttaa arvaamattomalta. Sinulla on varmasti huoli ystävästäsi, mutta ehkä kannattaisi pitää fyysistä etäisyyttä. Toivottavasti hän saa apua ongelmiinsa.
 
Kuulostaa hirveältä ja ihminen vaikuttaa arvaamattomalta. Sinulla on varmasti huoli ystävästäsi, mutta ehkä kannattaisi pitää fyysistä etäisyyttä. Toivottavasti hän saa apua ongelmiinsa.
huoli on. mutta pelkään käydä. en uskalla nukkua kunnolla. toivotaan että saa apua. kerron tänään hänelle päätökseni. ja että katsotaan sitten tulevaisuudessa uudestaan tätä käynti asiaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Kuulostaa hirveältä ja ihminen vaikuttaa arvaamattomalta. Sinulla on varmasti huoli ystävästäsi, mutta ehkä kannattaisi pitää fyysistä etäisyyttä. Toivottavasti hän saa apua ongelmiinsa.
 

Yhteistyössä