Mitä teillä oli joulupöydässä?

• Viestiketjun aloittaja "joulutonttu"
  • Ensimmäinen viesti
"joulutonttu"
Niin, olisi mielenkiintoista kuulla. :)
Olin ensimmäistä kertaa miehen vanhempien luona jouluna, ja siellä oli niin eri jouluruoat kuin mihin minä olen tottunut.

Joten olisi kiva kuulla muiden joulupöydän antimista! :)

mitvit
meillä:kinkku,laatikot ja rosolli +sinappituubi ja that's it! toki herkkuja oli,piparit,pullat,karkit sun muut..mutta ruokapöydän tarjoilu oli hyvin yksinkertainen,ja oltiin vaan perheen kesken eli mä ja mun lapsi.Eikä ollut rahan puutteen takia noin vähäinen menuu,vaan ihan vaan kun ei enempää ois menny (muuta kun roskikseen) ;)

Alkupaloiksi kaloja: 3:a eri silliä, savusiikaa, lohta graavattuna ja paistettuna, mätiä kera smetanan ja sipulin, keitettyjä kananmunia, rosollia kastikkeella, hillisipuleita, punajuurisalaattia, sieniisalaattia, keitettyjä preunoita, aladobia, maksapasteijaa..
Olikohan siinä kaikki, no suunnilleen.
Sitten laatikot (peruna-, porkkana-, lanttu) ja kinkku ja lihakastike. Jälkiruuaksi tällä kertaa vain jäätelöä, mutta sellaisia ylellisiä jäätelöpaketteja, paria eri makua.
Aikaisemmin oli jo juotu kahvit ja silloin oli pullia ja kakkuja 4-5 sorttia ja pipareita.
Yöllä sitten oli erilaisia juustoja, suolakeksejä ja viinirypäleitä. Ja tietenkin kinkkua ja ruisleipää! :)
Lisäksi karkit, suklaat, pähkinät.

Kerro ap sitten mitä nämä ihan erit ruuat oli ja mitä ennen on ollut! :)

kja
lasimestarin silliä, suutarin lohta, graavilohta, graavilohikääryleitä (siis välissä tuorejuusto/kermavaahto), rosolli, italiansalaatti, sienisalaatti, kinkku, porkkanalaatikko, makaronilaatikko (ei lihaa), karjalanpaisti, leipää. Jälkiruuaksi syötiin vaan suklaata ja pipareita.

meilkoton
-Valkosipulisilli, ranskalainen sipulisilli, savulohi, kylmäsavulohta, graavilohta, katkarapumunia (majoneesilla)

-keitetyt herneet, itse tehty perunasalaatti, vihersalaatti, fetajuustoa, rosolli+kastike

-kinkku, sinappi, porkkana- ja lanttulaatikkoa, keitettyjä perunoita

-punaviiniä, valkoviiniä, coca-colaa, vettä, likööriä

-jäätelöä, pipareita, kahvia, vihreitä kuulia, suklaata, kahta erilaista itse tehtyä joulumakeista

....
Kotona aika simppelit ruuat ku on tullu koko joulu syötyä sukulaisilla...

Kinkku, sinappi, kinkkuliemi, punajuurisalaatti, graavi- ja kylmäsavulohi, porkkana- ja lanttulaatikko, suolakurkku, herneet.

....
[QUOTE="joulutonttu";27764217]Olin ensimmäistä kertaa miehen vanhempien luona jouluna, ja siellä oli niin eri jouluruoat kuin mihin minä olen tottunut.
[/QUOTE]

Uusia joulupöytäyllätyksiä tänä vuonna oli maksalaatikko, kalkkuna_rulla_ ja riisipiirakat munavoilla. Mutta kai nuokin sitten kuuluvat joissain perheissä asiaan :)

Timjamiperunoita ja hirvenfileitä
Perunalaatikkoa ja lanttulaatikkoa
Rosollia ja vihreää salaattia
Haudutettua punakaalta
Vesimelonia ja rypäleitä
Lihapullia ja nakkeja :D ja jokunen pinaattilettu....

Viiniä ja kotikaljaa

Torttuja, pipareita, lusikkaleipiä, itsetehtyjä suklaita, hedelmäkakkua ja vaaleaa tyrnikakkua, tähtipullia ja jouluhalko.

Juustoja

joulutonttu ap
Joulupöydässä edellisvuosina ollut:
alkupalana: graavilohta, kylmäsavulohta, 3 erilaista silakkaa, valkosipulinkynsiä, sienisalaattia, mätiä+smetanaa, keitettyä perunaa
pääruokana: herneitä, rosollia, lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, perunalaatikkoa, kinkkua, sinappia

Tänä jouluna oli tällainen joulupöytä:
italiansalaatti,perunasalaatti, punajuurisalaatti, salaatti, lihapullat, nakit, kinkku, savustettu kinkku, keitetty peruna, porkkanalaatikko, lanttulaatikko

-ap

"sipsi"
Kinkkua, graavilohta, 3eri silliä, 2 eri mätiä, smetanaa, karjalanpaistia, lihapullia, kauriinpateeta, keitetyt perunat, muussia, porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa, rosolli, punajuurisalaatti, italiansalaatti, perunasalaatti, sienisalaattia ja ja olikohan vielä jotain... joululimppua, rieskaa, poroleikkeleitä.. kahvitus vielä
Olihan tuota syötävää...

Yhteistyössä