Mitä teidän 2-3v syövät aamupalaksi/iltapalaksi?

• Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti
zxc
Meillä vielä vähän aikaaa sitten syötiin aamulla/illalla puuro. mutta nyt puuro ei kelpaa. olen antanut jogurttia, muroja, voileip, mutt ne ei oo kovin tervelliset (sokeri huolestuttaa).ikää pojalla on 2,5v.

Puuroa, kuopus rakastaa puuroa :D Miten ois erilaiset puurot, mannapuuro, riisihiutalepuuro..? En nyt tiiä onko terveellisempi kuin leipä mutta ehkä pitäis paremmin nälän poissa.

Joskus sitten on just itsetehtyä leipää, kasvispaloja, hedelmää jne.

"annika"
annan välillä puuroa, välillä jotain muuta. muroja, mysliä, jugurttia, leipää, juustoa. lisänä joku hedelmä ja maitoa. sen sokerin määränhän voi itse päättää.. muroja on kovasti erilaisia sokerin suhteen ja jugurttia oon blandannu ite luonnonjuguttia ja tavallista suunnilleen puolet ja puolet, uppoo aivan ongelmitta.
jos on joku meno tms jolloin en tiedä päästäänkö ajoissa lounaalle niin keitän lisäksi kananmunan, se uppoaa aina.
puurojakin tuo syö kun ei oo aina samanlaista, iltapuuro voi hyvin olla joku pidemäpään haudutettava, esim ruisjauhopuuro.

illalla siis yleensä syö puuroa, aamulla jotain muuta.

"Vilukissa"
No meillä uppoaa vaihtelevasti juurikin erilaiset puurot mutta sitten onneksi vaihtoehtoja löytyy ;) eli marjakiisselit, jogurtit, myslit, murot, hedelmät, leipää...syö mitä syö ja minkäverran syö, jos ei maistu niin sitten ei maistu. Kokeillaan onnea seuraavalla ateriakerralla :)!

joup
Meillä menee aamupalaksi yleensä jugurttia (normaalia sellaista)+leipää tai muroja+vettä/maitoa/mehua.
Iltapalaksi erilaisia muroja+leipää+hedelmää. Joskus aamupalana on suklaavanukkaat ;) uppoaa helposti,eikä tarvi tapella. Tosi harvoin syövät enää puuroa,niinmä en edes tee sitä. Pitäs kokeilla miten uppoais mannapuuro.

"vieras"
Soppaa/kiisseliä, lappapuuroa(vadelma,mango), karjalanpiirakoita, muroja, jugua/viiliä, itsetehtyjä sämpylöitä,, voilla kylläki et se siitä terveellisyydestä..;)
Pannukakkuakin oon tarjonnut, siihen voi laittaa myös niitä puurohiutaleita, eikä sokrua oo pakko laittaa paljoa.
Lisäks hedelmiä, marjoja tai vaikka kananmunia.

wiineri
aamulla leipää, muroja, weetabix, hedelmä, puuro tai jogurttia, kaakaota, maitoa, mehua.

iltapala riippuu siitä milloin syödään päivällinen. jos päivällinen vasta klo 19 niin sitten ei välttämättä enää mitään. muuten jotain samanlaista kuin aamulla.

eilen annoin iltapalaksi pakkasesta mustikkapiirakkaa kun jääkaappi huuti tyhjyyttä.

"vieras"
No usein ruispuuroa, mannapuuroa, vispipuuroa tai pikariisipuuroa, toisinaan maustamatonta jogurttia johon viskataan sekaan hedelmiä tai marjoja. Joskus leipää ja kuumaa kaakaota. Viikonloppuisin voi saaha aamupalalla munavoita ja karjalanpiirakoita.

"vieras"
Jogurttia jos antaa niin sokerin määränhän voi itse päättää. Itsekin syön luonnonjourttia usein banaanin kanssa,kesällä vesimelonin :).

Meillä (lapsi kyllä alle 2v) aamulla välillä puuroa,välillä leipää+kasviksia (joskus margariinia päällä,ei aina). Iltapalalla usein hedelmää,joko hedelmäsosetta tai ihan tuoretta hedelmää.

tänään tuo 2v veti iltapalaksi paahdettua ruisleipää metukalla & juustolla + kaakaota... pyrin vaihteluun, koska kyllästyy helposti ja alkaa nirsoilla. mutta pääpiirteettäin
puuroja vaihdellen ( välillä itsetehtyä mannapuuroa tms, välillä kaupan pikapuuroja pussista ), leipää (paahtoleipää, ruisleipää, joskus leivomme yhdessä sämpylöitä), muroja (esim. weetabix), juomaksi pelkkää maitoa tai kaakaota, joskus makuvettä tai mehua... jugurttia ei suostu enää syömään, joten en edes pistä tarjolle

Viimeksi muokattu:
-erilaisia puuroja(manna, ohra, kaura, ruis, neljänviljan, omenapuuroa, puolukkapuuroa jne.)... marjojen kanssa, tai itsekeitetyn mustikka tai mansikkakeiton kanssa.
-mysliä maidon kanssa
-maustamatonta jogurttia ja omenasosetta tai hilloa
-hedelmiä
-karjalanpiirakkaa
-munakasta
-leipää

Yhteistyössä