Mitä tehdä, kun ystävällä on vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Kaveri
  • Ensimmäinen viesti
Kaveri

Moi,

kaipaisin neuvoja, kun katselen vierestä kun mun ystävällä on meneillään ero, enkä oikein osaa auttaa häntä, siis vaikka tietenkin ollaan keskusteltu ja muuta. Hänellä on kaksi lasta. Välit mieheen on ihan hyvät, tai siis niin hyvät kun nyt erotilanteessa voi olla, mutta siis ei ole mitään väkivaltaa eikä muuta. onko teillä vinkkejä siihen, miten tukea häntä? Tai jotain ajatusta siitä, mistä hän voisi saada vaikka keskusteluapua? Jotenkin haluaisin auttaa.. Lastenkin puolesta huolettaa.

noo
Onko se sanovansa keskusteluapua tai näyttääkö siltä että tarvitsee? Sehän on se ensimmäinen asia jota tulee miettiä.

tai onko masentunut tms?

jos ei se tarvi mitään apua.

mua ainakin ärsytti kaikki voivottelut ym, enkä olis todellakaan halunnut että kukaan ois alkanut mua hyysäämään, jos en apua erikseen pyytänyt.

Tuossa tilanteessa pitää kuunnella, olla tukena, mutta antaa myös tilaa sille ihmiselle yksinkin purkaa tunteitaan jne.

olemalla läsnä ja kuuntelemalla,mitä ystäväsi haluaa kertoa..mulle ainakin merkitsi ystävien tuki tosi paljon erotilanteessa ja se,että he olivat läsnä,kuuntelivat ja toki keskusteltiin muistakin asioista samalla..

Yhteistyössä