Mitä teette työksenne jos ette "voi olla" poissa lapsen sairauden takia?

  • Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti
pokkura
Pienessä työpaikassa jossa on vain muutama työntekijä. Voihan poissa olla, mutta se näkyy heti muiden työtaakkana, tekemättöminä töinä ja joissain paikoissa jopa suoraan myynnissä = rahaa ei tule firmaan.
 
HippuTAR
Jos ei voi olla pois niin sitten on syytä jo valmiiksi miettiä miten lapsen hoito järjestyy sairaana. Päiväkoti/ryhmis/pph ei silloin ole oikea paikka kuitenkaan.
 
"gisele"
Jos ei voi olla pois niin sitten on syytä jo valmiiksi miettiä miten lapsen hoito järjestyy sairaana. Päiväkoti/ryhmis/pph ei silloin ole oikea paikka kuitenkaan.
Eipä ole ketään hoitamassa. Jos olisi isovanhemmat, mutta ei ole... Olen pois pakon edessä mutta se vaikuttaa heti työilmapiiriin. Ja sitten omat sairastelut päälle. Pienessä työpaikassa ylimääräiset menot vaikuttaa heti. Viime vuonna oli paljon poissaoloja, ja nyt tänävuonna ei enää palkattu ketään uutta... Työt lisääntyneet...

Vaikea taloustilanne ja kiristynyt työnsaanti ihan varmasti ajaa laittamaan lapset kipeinä hoitoon, enkä voi siitä syyttää vanhempia vaan olosuhteita.
 
Ouis
Alkuperäinen kirjoittaja öhhhh;30628432:
Mutta jos työpaikan myynti tai työtaakan kasaantuminen työkavereille on tärkeämpää kuin lapsen terveys, niin ei sekään kyllä oikein ole???
Tervetuloa oikeaan elämään. Ei se työttömäksi joutuminenkaan perheen hyvinvointia edistä.
 
HippuTAR
[QUOTE="gisele";30628435]Eipä ole ketään hoitamassa. Jos olisi isovanhemmat, mutta ei ole... Olen pois pakon edessä mutta se vaikuttaa heti työilmapiiriin. Ja sitten omat sairastelut päälle. Pienessä työpaikassa ylimääräiset menot vaikuttaa heti. Viime vuonna oli paljon poissaoloja, ja nyt tänävuonna ei enää palkattu ketään uutta... Työt lisääntyneet...

Vaikea taloustilanne ja kiristynyt työnsaanti ihan varmasti ajaa laittamaan lapset kipeinä hoitoon, enkä voi siitä syyttää vanhempia vaan olosuhteita.[/QUOTE]

Sitten hommataan maksullinen hoitaja. Kipeitten lasten paikka ei ole hoidossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sonay
yui
On sellaisia päiviä, joina poissaolo tekee elämästä kohtuuttoman vaikeaa. Jos vaikka monen muun työ on mun tekemisistä kiinni, aikataulu jo muista syistä niin jäljessä ettei ole varaa viivästyksiin tai vaikka palaveri sovittuna jonkin hyvin vaikeasti tavoitettavan ihmisen kanssa.
 
"kieppi"
Mitä välilä sillä, on kuka sairasta lasta hoitaa, kunhan ei päiväkotiin vie? Minä viihdyn töissä ja kipeän lapsen hoitaminen on aika tylsää. Eikä minua kukaan suorastaan sijaista, vaan joudun tekemään rästityöt töihin palattuani. Minä saan yleensä mummon tai tädin nakitettua sairaanhoitajaksi.
 
Bdjfbfj
Mä oon terveydenhoitaja, kalenteri täynnä viikoiksi eteenpäin. Ei sijaista. Jos oot poissa, sitten itse arvot että mikä käynti voidaan siirtää kuukaudella, mikä vaan parilla päivällä - ja teet sen siis jonain iltana ylitöinä. Meillä on onneksi mummu, joka lapset ottaa, mutta jos lapsi on oikeasti tosi kipeä, haluaisin kyllä olla itsekin kotona. Mies yrittäjä, voi joskus joustaa pari tuntia, mutta jos ei oo töissä, ei tuloa, ei töitä työntekijöille. Mutta en siis kipeitä lapsia hoitoon vie. Tosin yskä voi kestää vaikka viikkoja, silloin viedään kyllä.
 
sijainen
Mun hommani on varsinaisten työntekijöiden sijaistamista, työtä on joko päiväksi, pariksi tai viikoksi kerrallaan ja sitten vaihtuu työnantaja. Jos olen poissa lapsen sairauden takia, on turha odotella enää uutta kutsua töihin. Ihan pikkunuhasta ei siis jäädä kotiin lepäilemään, toki jos on pakko niin on pakko.
 
vie.ras
[QUOTE="kieppi";30628448]Mitä välilä sillä, on kuka sairasta lasta hoitaa, kunhan ei päiväkotiin vie? Minä viihdyn töissä ja kipeän lapsen hoitaminen on aika tylsää. Eikä minua kukaan suorastaan sijaista, vaan joudun tekemään rästityöt töihin palattuani. Minä saan yleensä mummon tai tädin nakitettua sairaanhoitajaksi.[/QUOTE]
No tässäpä olikin hyvä syy nakittaa mummo tai täti hoitamaan kipeää lasta (ja tartuttamaan sitten tautia vielä eteenpäin). Tylsyys.
 
"kieppi"
No tässäpä olikin hyvä syy nakittaa mummo tai täti hoitamaan kipeää lasta (ja tartuttamaan sitten tautia vielä eteenpäin). Tylsyys.
No aika harvoin on mummo tai täti saanut lapsilta flunssaa. Lisäksi niillä on oikeus kieltäytyä ja pari kertaa ovat omien menojensa takia niin tehneetkin. Minä en näe tässä mitään ongelmaa.

Tylsyys on tylsää. Miksi pitäisi olla tylsää? Toki jos ei tykkää töissä käydä, niin varmaan on sitten mieluummin kotona.
 
vie.ras
[QUOTE="kieppi";30628552]No aika harvoin on mummo tai täti saanut lapsilta flunssaa. Lisäksi niillä on oikeus kieltäytyä ja pari kertaa ovat omien menojensa takia niin tehneetkin. Minä en näe tässä mitään ongelmaa.

Tylsyys on tylsää. Miksi pitäisi olla tylsää? Toki jos ei tykkää töissä käydä, niin varmaan on sitten mieluummin kotona.[/QUOTE]
Olen vissiin niin eri aaltopituudella etten jaksa edes alkaa perustella miten sen päivän voi rakentaa kotona ettei ole tylsää. Tosin itsestäni lapsen sairastaminen on sen verta kurja juttu aina, että vaikea päivästä on tehdä hauskaakaan oli sitten kotona tai töissä.
 
HippuTAR
Tietenkin sitä lasta voi hoitaa joku muu kuin isä tai äiti. Kunhan ei viedä hoitopaikkaan.

Ja tietenkin lapsen voi viedä hoitoon jos vaan nenä vuotaa tai on pientä yskää. Mutta oikeasti sairasta (kuumetta, kova yskä, mahatauti, rokko, flunssa jonka takia lapsi on aivan nuutunu ym.ym.) ei viedä hoitoon.

Ihan käsittämätöntä että näin moni on sitä mieltä että sairaan lapsen voi viedä hoitoon. Jos ei asiaa pysty järjestämään niin että sairas lapsi saa levätä eikä tartuta muita lapsia niin silloin on syytä jättää ne lapset tekemättä.
 
"kieppi"
Olen vissiin niin eri aaltopituudella etten jaksa edes alkaa perustella miten sen päivän voi rakentaa kotona ettei ole tylsää. Tosin itsestäni lapsen sairastaminen on sen verta kurja juttu aina, että vaikea päivästä on tehdä hauskaakaan oli sitten kotona tai töissä.

Todennäköisesti näin on. Sairaan lapsen kanssa on hankala puuhastella mitään mielenkiintoista ja kotitöistä en saa iloa, joten kyllä se sairaspäivä aika tylsä on.

Minä ajattelen töissä töitä. Tiedän, että lapsella on turvallinen ja tuttu hoitaja, joten minä en stressaa :)
 
vie.ras
[QUOTE="kieppi";30628575]Todennäköisesti näin on. Sairaan lapsen kanssa on hankala puuhastella mitään mielenkiintoista ja kotitöistä en saa iloa, joten kyllä se sairaspäivä aika tylsä on.

Minä ajattelen töissä töitä. Tiedän, että lapsella on turvallinen ja tuttu hoitaja, joten minä en stressaa :)[/QUOTE]
Okei, no ei tuossa mitään väärää tai pahaa ole. Pääasia toki että lapsi saa levätä :)
 
"hmm"
Pienessä baarissa on aika hankalaa olla poissa äkkinäisen sairastumisen takia, oli kyse sitten itsestä tai lapsesta. Työntekijöitä on hyvin vähän (omistaja + 1-3 työntekijää) ja vapaapäiville on epäkäytännöllisten unirytmien vuoksi tungettu kaikennäköistä menoa, ja useat voivat olla kaiken lisäksi jo vähän maistissa vapaapäivinään. Voihan sen ajatella toki niin että se on täysin yrittäjän ongelma, mutta pienessä työpaikassa jossa pomo-alainen-suhde on jo enemmänkin kaverisuhde ei sitä yrittäjää halua jättää pulaan.

Mutta tietenkin lapsi menee loppujenlopuksi kaiken edelle.
 

Yhteistyössä