Mitä teette flunssaisen lapsen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "äiti-ihminen"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti-ihminen"
No niin. Nelivuotias sitten on saanut itselleen syksyn ensimmäisen flunssan. Ja alkoivathan ne kerhot jopa viikko sitten... Huoh... Pojalla on vähän lämpöä ja nenä on ihan tukossa, muuten on melkein oma itsensä, mitä nyt tietysti vähän normaalia väsyneempi, kun hengittäminen on vaikeampaa nenän takia.

Muut lapset ovat terveitä, joten alkaa tämä kotona kököttäminen ottaa kaikkia pannuun. Mitä te teette flunssaisten lasten kanssa? Käyttekö shoppailemassa, leikkipuistossa, ulkona vai pysyttelettekö ihan sisäällä? Kerhoon ei tietenkään ole menemässä, mutta jotain tekemistä pitäisi saada, äitikin on jo tylsistynyt kahden kotipäivän jälkeen.
 
Nyt on hyvä tehdä rauhallinen kävely jos nenä on tukossa ja ulkona ainakin täällä on kosteaa ja sataa vettä. Ei tietenkään mitään riekkumista jos on lämpöäkin. Ihan lapsen oman olotilan mukaan mennään.
 
"vieras"
Lapsen voinnin ja kunnon mukaan ulkoilua. On saatettu käydä vaikka autoajelulla jossain kahvipaikassa tms. Pihalla on oltu. Ja sitten ne perinteiset dvd-pelit-lukeminen-junarata-kauppaleikki-askartelu... Ja kun mies tulee kotiin, hän jatkaa sisähyssyä ja minä menen joko yksin tai terveemmän osaston kanssa jonnekin kodin ulkopuolelle.
 
"äiti-ihminen"
Poika on itsekkin kyllästynyt. On katsottu lastenkanavat ja dvd:t, pelattu lautapelejä, luettu, piirretty ja leikitty. Teltat rakennettu ja leikitty eväsretkeä lattialla. Poika vaan ruinaa pääsyä kerhoon ja valittaa tylsyyttä. Ehkä me tästä jotain pientä täksi päiväksi keksitään. Rupee meininki olemaan vaan aika ärtynyttä täällä.
Lupailin retkeä luonnontieteelliseen museoon tälle viikolle, mutta ehkä me vielä sitä sitten siirretään.
 
No jos lapsi on hyvävointinen ja virkeän oloinen niin kyllä se mun mielestä voi käydä ulkoilemassa jos ei nyt ihan juoksulenkille lähde. Pihallahan on raitis ilma ja voi helpottaa tukkoisuutta. Myös kaupoissa oon itse käyny flunssaisen mutta hyvävointisen lapsen kanssa. Jos lapsi on ollu ihan oikeassa kuumeessa (38+) tai voipunut ja huonovointinen taikka yskinyt kovasti niin sillon on oltu kotosalla pahimman vaiheen yli. Mutta siis kerhot ja kyläreissut oon kyllä jättäny flunssaisten kanssa väliin.
 

Yhteistyössä