Mitä teet, jos tulee ruokapula?

  • Viestiketjun aloittaja "Hulda"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
[QUOTE="vieras";24193978]Ei siinä tarvitakaan mitään erityistä viksuutta, mutku sitä ei löydy edes kreikkalaisilta tai suomalaisilta politiikoilta, niin miten sitten palstamammoilta?
Mitä mä olen palstaa seurannut, niin yllättävän monilta löytyy. Ja myös omassa tuttavapiirissäni kaikki ovat niitä, jotka eivät esim matkustele ulkomaille, jos ei ole varaa. 80-luku oli oikeaa kulutusjuhlaa, silloin jopa matkatoimistot myivät lomamatkoja velaksi ja jengihän matkusteli ajatellen, että maksetaan pois sitten myöhemmin. Ja kun työt sitten loppuivat, oltiinkin kusessa kaikkien osamaksujen kanssa.
[/QUOTE]
Niin taisi olla?
 
vierailija
Olen tähän jo kerran vastannut ja edelleen olen samaa mieltä, että pitäs varmaan iskee joku maajussi ja hyödyntää noita mettiä ja vesistöjä. 😉 Mut tässä maailmantilanteessa sen ulkomaille lähtemisen saa varmaan unohtaa.
 
vierailija
[QUåitee"mmmm", post: 24193711"]
Mielenkiintoista. Oikeasti tulisi kyllä nopeasti ankeat olot, jos esim. sähkön tulo katkeaisi koko maasta. Rahalla ei tekis mitään, puhelimet jos ei toimis. Ois lähettävä kävellen kysyyn, mitä äiteelle kuuluu. Äkkiä "pysähtyis" tän maailman meno.
[/QUOTE]
Ei äitee mitään tarvis. Mut sinut ruokkis varmasti.
 
vierailija
[QUOTE="vieras";24193748]Ei ollut ruokapulaa 90-luvun laman aikana, mutta silloinkin köyhimmät ihmiset joutuivat menemään nälkäisinä nukkumaan.
Mutta tuo johtui kyllä pääsääntöisesti liian suurista menoista. Mä selvisin lamasta ilman nälkää, mutta olinkin jo ennen laman alkamista mitoittanut elämisemme niin, että voin olla 3 vuotta lasten kanssa kotona kotihoidontuen turvin. Mulle ei siis laman alkaessa tupsahtanut yhtäkään sellaista laskua, jota ei kotihoidontuesta olisi pystynyt maksamaan. Nuukasti toki silloin elin, mutta nälkäisenä ei tarvinnut mennä nukkumaan.
[/QUOTE]
Aika hienosti!
 
vierailija
[🐧QUOTE="Kerpele, post: 24193767, member: 63581"]
Emmä tiiä, muuttaisin maalle ja opettelisin vihdoinkin metsästämään.. Olis se harmi että siihen tarvittais joku kriisi että mä vihdoin saisin kerättyä itseni ja opeteltua sen taidon :/
[/QUOTE]
⛄
 
vierailija
👌
[QUOTE="vieras";24193748]Ei ollut ruokapulaa 90-luvun laman aikana, mutta silloinkin köyhimmät ihmiset joutuivat menemään nälkäisinä nukkumaan.
Mutta tuo johtui kyllä pääsääntöisesti liian suurista menoista. Mä selvisin lamasta ilman nälkää, mutta olinkin jo ennen laman alkamista mitoittanut elämisemme niin, että voin olla 3 vuotta lasten kanssa kotona kotihoidontuen turvin. Mulle ei siis laman alkaessa tupsahtanut yhtäkään sellaista laskua, jota ei kotihoidontuesta olisi pystynyt maksamaan. Nuukasti toki silloin elin, mutta nälkäisenä ei tarvinnut mennä nukkumaan.
[/QUOTE]
 

Yhteistyössä