Mitä teen keittiön lattialla rötköttävälle kyykäärmeelle?

• Viestiketjun aloittaja Pelkään
  • Ensimmäinen viesti
Mun mutsi on tartuttanut muhun kauhean käärmepelon, joten mä passittaisin kaikki lapset pihalle ja menisin varmaan itekin piiloon kauhusta kankeana odottamaan, että joku tulis tappamaan sen. Ja ekaks kiljuisin kurkkuni käheäksi

mä soittaisin palokunnan paikalle.Töissä oli kerran tullut rotta sisälle ja palokunta tuli nistimään sen joten eiköhän ne sen käärmeenkin tule poistamaan varmista ensin ettei se pääse sieltä keittiöstä muualle asuntoon on aika vaikea etsiä jos se menee jonnekin piiloon....

-
Hei

Ei kannata turhaan tappaa sitä.
Käärme pelkää sinua enemmän kuin sinä sitä. Kielellä se kerää ilmasta hajumolekyylejä ei uhkaile sinua.

Sen voi vaikka haravalla tai lapiolla nostaa kannelliseen saaviin ja kantaa ulos tai soittaa palokunnalle, että kiikuttavat sen pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Eikös kyyn tappamisesta saa sakkoja? Vai oonko keksiny itte koko jutun? Laita ämpäri sen päälle, ja käske ukkos toimittaa herra Kyy ulos.
Saako kyyn tappaa?

Kyyn saa tappaa. Kyytä ei Suomessa ole rauhoitettu. Euroopan luonnonsuojelusopimus edellyttää kaikkien matelijoiden rauhoittamista, mutta Suomi on tehnyt varauman liittyessään sopimukseen.

Mutta jos kyyn tappaa, se on tehtävä tuottamatta tarpeetonta kärsimystä kyylle; ei pidä ruveta hommaan, ellei osaa tehdä sitä oikein. Luonnonsuojelulaki ei estä kyyn tappamista, mutta eläinsuojelulain säädökset koskevat rauhoittamattomiakin eläimiä; sen 32 § säätää: "Eläimen lopettaminen on suoritettava mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti". Asetuksella on tarkemmin säädetty mm. siitä, että joidenkin eläinten tappamisen saa tehdä vain erikseen luetelluilla keinoilla, mutta tuo yleissäädös koskee kaikkia eläimiä.

Yhteistyössä