Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? (taloudellinen p***a tilanne)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
möf
Miksi kukaan napsisi kulmia pois henkkareista, jos et uusia hakenut? Mitä hittoa sie menit niitä henkkareita kellee sit tyrkyttämään? En muuta euroja markoiksi mut kympilläkin saa päivän parin ruoat, jopa viikon ruoat kahdelle jos oikein tiukilla on.
 
tt ei kirj
Ap, jos on paha tilanne, niin anna vippien mennä perintään. Ei vaikuta MITENKÄÄN luottotietoihin. Sovit perintätoimiston kanssa erissä maksamisesta ja tulee näin ollen pienet kuukausimaksuerät. ÄLÄ ota lisää vippiä, maksaaksesi edelliset pois.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja möf:
Miksi kukaan napsisi kulmia pois henkkareista, jos et uusia hakenut? Mitä hittoa sie menit niitä henkkareita kellee sit tyrkyttämään? En muuta euroja markoiksi mut kympilläkin saa päivän parin ruoat, jopa viikon ruoat kahdelle jos oikein tiukilla on.
Kai mun nyt oli näytettävä henkkarit, kun ne niitä kysy ja arvasin kyllä että siinä jotain käy. Opintolainasta mun oli uudet henkkaritkin tarkotus hommata. Nyt laitoin juuri osuuspankin sivuilla opintolainahakemuksen.
 
Kutritar
Mielenkiintoinen keskustelu täällä.

Jos elät kahdestaan lapsesi kanssa, niin luulisi sinun pitävän 10e aika isona summana...
Juuri sanoit ettet saa opintolainaa, ja nyt haet sitä? Onko täällä monta ap:ta nyt kirjoittamassa kiusallaan? Kannattaisi kirjoittaa rekisteröityneenä!
Hankala tilanne, koita pärjätä.... Minkä ikäinen on lapsesi? Jos on vauva, niin aika tiukkaa tekee kyllä :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kutritar:
Mielenkiintoinen keskustelu täällä.

Jos elät kahdestaan lapsesi kanssa, niin luulisi sinun pitävän 10e aika isona summana...
Juuri sanoit ettet saa opintolainaa, ja nyt haet sitä? Onko täällä monta ap:ta nyt kirjoittamassa kiusallaan? Kannattaisi kirjoittaa rekisteröityneenä!
Hankala tilanne, koita pärjätä.... Minkä ikäinen on lapsesi? Jos on vauva, niin aika tiukkaa tekee kyllä :(
En mä saakkaan sitä mun omasta pankista, mutta moni täällä nyt väittää että mun pitäisi saada sitä toisesta pankista, niin laitoinpahan ainakin hakemuksen. Ei ole vauva enään. 6-vuotias on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuli mieleen yksi kaveri, jolta luottotiedot mennyt... sai sossun kautta jotain lainaa millä makseli velat pois ja pääsi jaloilleen. En tiedä millä nimikkeellä ja mistä tarkalleen tuota lainaa saa, itse kutsui sitä "köyhien lainaksi". Tietääkö joku paremmin?
Sosiaaliluotto.
väitän yhä että saat kyllä opintolainaa toisesta pankista..
En nyt jaksanut lukea joko tällainen kommentti oli; mutta, välttämättä opintolainaa ei saa mistään pankista jos on luottotiedot menneet. Itselleni kävi juuri näin. Olin takausvastuussa veloista joiden vuoksi pääsin velkasaneeraukseen ja sitten kun aloin opiskella, yksikään pankki ei myöntänyt lainaa tämän takia...oli rankka kolmivuotinen lasten kanssa mutta tutkinto tuli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuli mieleen yksi kaveri, jolta luottotiedot mennyt... sai sossun kautta jotain lainaa millä makseli velat pois ja pääsi jaloilleen. En tiedä millä nimikkeellä ja mistä tarkalleen tuota lainaa saa, itse kutsui sitä "köyhien lainaksi". Tietääkö joku paremmin?
Sosiaaliluotto.
väitän yhä että saat kyllä opintolainaa toisesta pankista..
En nyt jaksanut lukea joko tällainen kommentti oli; mutta, välttämättä opintolainaa ei saa mistään pankista jos on luottotiedot menneet. Itselleni kävi juuri näin. Olin takausvastuussa veloista joiden vuoksi pääsin velkasaneeraukseen ja sitten kun aloin opiskella, yksikään pankki ei myöntänyt lainaa tämän takia...oli rankka kolmivuotinen lasten kanssa mutta tutkinto tuli.
Ap sanoi että luottotiedot EI ole menneet.

Ap, jos näytät kuitit takaisinmaksetuista lainoista, jotka sossu on aiemmin huomioinut tulona, VOI OLLA että voidaan tehdä uusi laskelma jossa sitä tuloa ei huomioida.

Älä ota enää pikavippejä vaikka mikä olisi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuli mieleen yksi kaveri, jolta luottotiedot mennyt... sai sossun kautta jotain lainaa millä makseli velat pois ja pääsi jaloilleen. En tiedä millä nimikkeellä ja mistä tarkalleen tuota lainaa saa, itse kutsui sitä "köyhien lainaksi". Tietääkö joku paremmin?
Sosiaaliluotto.
väitän yhä että saat kyllä opintolainaa toisesta pankista..
En nyt jaksanut lukea joko tällainen kommentti oli; mutta, välttämättä opintolainaa ei saa mistään pankista jos on luottotiedot menneet. Itselleni kävi juuri näin. Olin takausvastuussa veloista joiden vuoksi pääsin velkasaneeraukseen ja sitten kun aloin opiskella, yksikään pankki ei myöntänyt lainaa tämän takia...oli rankka kolmivuotinen lasten kanssa mutta tutkinto tuli.
Ap sanoi että luottotiedot EI ole menneet.

Ap, jos näytät kuitit takaisinmaksetuista lainoista, jotka sossu on aiemmin huomioinut tulona, VOI OLLA että voidaan tehdä uusi laskelma jossa sitä tuloa ei huomioida.

Älä ota enää pikavippejä vaikka mikä olisi.
Ai mistä lainoista?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap sanoi että luottotiedot EI ole menneet.

Ap, jos näytät kuitit takaisinmaksetuista lainoista, jotka sossu on aiemmin huomioinut tulona, VOI OLLA että voidaan tehdä uusi laskelma jossa sitä tuloa ei huomioida.

Älä ota enää pikavippejä vaikka mikä olisi.
Ai mistä lainoista?
No mitä sulla nyt oli, vippejä (siis jos saat maksettua), ja selvität myös sen, että jouduit ne ottamaan sen takia, että toimeentulotukipäätös myöhästyi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap sanoi että luottotiedot EI ole menneet.

Ap, jos näytät kuitit takaisinmaksetuista lainoista, jotka sossu on aiemmin huomioinut tulona, VOI OLLA että voidaan tehdä uusi laskelma jossa sitä tuloa ei huomioida.

Älä ota enää pikavippejä vaikka mikä olisi.
Ai mistä lainoista?
No mitä sulla nyt oli, vippejä (siis jos saat maksettua), ja selvität myös sen, että jouduit ne ottamaan sen takia, että toimeentulotukipäätös myöhästyi.
Ai ne voi antaa semmosen "anteeks"? En mä kyllä tiiä kannattaako mun enään ruveta tappelemaan siitä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap sanoi että luottotiedot EI ole menneet.

Ap, jos näytät kuitit takaisinmaksetuista lainoista, jotka sossu on aiemmin huomioinut tulona, VOI OLLA että voidaan tehdä uusi laskelma jossa sitä tuloa ei huomioida.

Älä ota enää pikavippejä vaikka mikä olisi.
Ai mistä lainoista?
No mitä sulla nyt oli, vippejä (siis jos saat maksettua), ja selvität myös sen, että jouduit ne ottamaan sen takia, että toimeentulotukipäätös myöhästyi.
Ai ne voi antaa semmosen "anteeks"? En mä kyllä tiiä kannattaako mun enään ruveta tappelemaan siitä.
No soita ja kysy, ei se ole mitään tappelua. Oon kuullut että on jätetty huomiotta, koska lainan otto johtui myöhästyneestä toimeentulotuesta ja oli maksettu takaisin, mistä oli kuitti.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap sanoi että luottotiedot EI ole menneet.

Ap, jos näytät kuitit takaisinmaksetuista lainoista, jotka sossu on aiemmin huomioinut tulona, VOI OLLA että voidaan tehdä uusi laskelma jossa sitä tuloa ei huomioida.

Älä ota enää pikavippejä vaikka mikä olisi.
Ai mistä lainoista?
No mitä sulla nyt oli, vippejä (siis jos saat maksettua), ja selvität myös sen, että jouduit ne ottamaan sen takia, että toimeentulotukipäätös myöhästyi.
Ai ne voi antaa semmosen "anteeks"? En mä kyllä tiiä kannattaako mun enään ruveta tappelemaan siitä.
No soita ja kysy, ei se ole mitään tappelua. Oon kuullut että on jätetty huomiotta, koska lainan otto johtui myöhästyneestä toimeentulotuesta ja oli maksettu takaisin, mistä oli kuitti.
OK. Täytyy yrittää.
 
vieras vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Maksoin vähän liian myöhässä tossa keväällä mun tuohi master card laskuni ja loput varmaan voi arvatakkin...
ei luottotiedot mene siitä että maksat yhden laskun "vähän myöhässä"...
Ei mulla luottotiedot ole mennykkään, vaan se mun laskuni siirty perintään ja kerta sössin tunkin, niin eipä pankki mulle enään mitään laina anna. ymmärrettävistä syistä.
Eikös opintolainalla enää ookkaan valtiontakausta?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Maksoin vähän liian myöhässä tossa keväällä mun tuohi master card laskuni ja loput varmaan voi arvatakkin...
ei luottotiedot mene siitä että maksat yhden laskun "vähän myöhässä"...
Ei mulla luottotiedot ole mennykkään, vaan se mun laskuni siirty perintään ja kerta sössin tunkin, niin eipä pankki mulle enään mitään laina anna. ymmärrettävistä syistä.
Eikös opintolainalla enää ookkaan valtiontakausta?
On ja kyllä mulle on se myönnettykkin.
 
hmm..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa ajattelin mennä tässä vaikka huomenna samposta avaamaan tilin, kunnes muistin että mun passi ei ole enään voimassa (ja siis minun ainoat henkkarit) :(
no ilman henkkareita elämä on melko hankalaa.. alkaa kuulostaa oikeasti provolta koko homma.
No sä voit tulla vaikka kattomaan. En mä mihinkään ole kummiskaan henkkareita tarvinnu. Mun passi meni vanhaks tossa maaliskuussa ja kun mä kävin mun lapselle hakemassa passin kesän alussa, niin ne luonnollisesti kysy mun henkkareita ja kun ne oli vanhat niin siitä napsastiin kulma pois.
Mihinköhän sun lapses tarvii passia - matkustamassa jonnekin? Ilmeisesti yksin, sillä ap:lla ei taida olla varaa matkojen kustantamiseen.
 
vieras vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Maksoin vähän liian myöhässä tossa keväällä mun tuohi master card laskuni ja loput varmaan voi arvatakkin...
ei luottotiedot mene siitä että maksat yhden laskun "vähän myöhässä"...
Ei mulla luottotiedot ole mennykkään, vaan se mun laskuni siirty perintään ja kerta sössin tunkin, niin eipä pankki mulle enään mitään laina anna. ymmärrettävistä syistä.
Eikös opintolainalla enää ookkaan valtiontakausta?
On ja kyllä mulle on se myönnettykkin.
Harvemmin pankkeja kiinnostaa opiskelijan maksukyky kun lainaa hakiessa vie mukanaan valtion takauspäätöksen. Ja yleensäkin opiskelu on sijoitus tulevaisuuteen, joten pankkikin toivoo että pystyt velkasi sitten opiskelun myötä saadulla työpaikalla ja palkallasi maksamaan takaisin.
 
moi
en ihan loppuun jaksanu selata ketjua, mutta tuosta opintolainasta, mä mössin nuoruudessa kans yhden laskun, ja siihen kuvittelin kaatuvan opintolainan, noh, menin pankinjohtajan juttusille, kun virkailija ehdotti tätä, koska kyse oli tosiaan yhdestä kämmistä, ja pankinjohtaja myönsi mulle sen lainan sitten. kannattaa kokeilla.
 
mihin se lapsi tarvi sen passin?
mihin 6v lapsi tarvii passia - aivan turha investointi tuokin, jos rahat ei peruselämiseen meinaa riittää.
ja prepaid liittymää suosittelisin jos puhelinlaskut on tuota luokkaa. marjoja/sieniä voisi kerätä ja myydä. ja käydä etsimässä töitä - nimenomaan käydä potentiaalisissa työpaikoissa kysymässä josko olisi vaikka sijaisuuksia tms. kirkon oviakin voi kolkutella - diakonia auttaa vähävaraisia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mihin se lapsi tarvi sen passin?:
mihin 6v lapsi tarvii passia - aivan turha investointi tuokin, jos rahat ei peruselämiseen meinaa riittää.
ja prepaid liittymää suosittelisin jos puhelinlaskut on tuota luokkaa. marjoja/sieniä voisi kerätä ja myydä. ja käydä etsimässä töitä - nimenomaan käydä potentiaalisissa työpaikoissa kysymässä josko olisi vaikka sijaisuuksia tms. kirkon oviakin voi kolkutella - diakonia auttaa vähävaraisia.
Eipä ne mun lompakosta ollut pois ne lapsen passi rahat eikä myöskään lapsen matkan kustantaminen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
en ihan loppuun jaksanu selata ketjua, mutta tuosta opintolainasta, mä mössin nuoruudessa kans yhden laskun, ja siihen kuvittelin kaatuvan opintolainan, noh, menin pankinjohtajan juttusille, kun virkailija ehdotti tätä, koska kyse oli tosiaan yhdestä kämmistä, ja pankinjohtaja myönsi mulle sen lainan sitten. kannattaa kokeilla.
No mä laitoin nyt toiseen pankkiin opintolainahakemuksen, kun tässä ketjussa nyt pariin kertaan väitettiin että toisesta pankista voi myös saada.
 
moi
ja selitä ihan kasvotusten asia pankissa!! jos kyse pienestä mokasta, aika varmasti ymmärtävät tässä tilanteessa. ja kun itse menee asian rehdisti kertomaan, ainakin tää pankinjohtaja aikanaan sanoi että halusi kuulla itse mikä asian laita oli.
 

Yhteistyössä