Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? (taloudellinen p***a tilanne)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
-s-
Jos sulla on kiintee nettiliittymä niin vaihda vaikka Mokkulaan. kiinteissä kk hinnat taitaa pyöriä siinä 30-40e välillä ja langattoman saa alle 10e kk. Vaihda pankkia niin saat opintolainan jos ei oo luottotiedot menny.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita ilmoituksia kauppojen seinille että peset mattoja, hintaa kun ei ole liikaa niin soittoja tulee. Ei kustanna kuin harjat, mäntysuovan ja bensat kun mattoja hakee/palauttaa. :)
Unohtui, jos sulla ei ole autoa niin pyydä kimppaan jotain kaveria jolla on. Helpompi kahteen pekkaan nostella märkiä mattojakin.

Tässä on se hyvä puoli että sossun ja verottajan ei tarvi tietää asiasta mitään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja MahtiMajava:
No on iso puhelinlasku minunkin mielestäni. Jos sinulla on kiinteä netti, miksi et käytä skypeä ja meseä? Ei maksa mitään. Asiat voi hoitaa toisinkin, se on totuttelukysymys... Minulla on jo vuosia ollut niin pienet puhelinlaskut että lasku tulee kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa...
skypellä eikä mesellä ei saa hoidettua puhelimessa hoidettavia virastoasioita, esimerkiksi.
No virastoasioiden hoitoon ei mene 30 euroa kuussa....
 
kannattaa
kannattaa nyt olla rehellinen itselleen, ja miettiä tuleeko nyt kuitenkin soiteltua poikaystäville vähän liikaa ja sujahtaako useampikin kymppi jonnekin "kun se on niin pieni raha"-periaatteella. Ja jos on luottotiedot menneet, niin mene kunnan talousneuvontaan tms ratkaisemaan asioita
 
fee
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa ajattelin mennä tässä vaikka huomenna samposta avaamaan tilin, kunnes muistin että mun passi ei ole enään voimassa (ja siis minun ainoat henkkarit) :(
no ilman henkkareita elämä on melko hankalaa.. alkaa kuulostaa oikeasti provolta koko homma.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa ajattelin mennä tässä vaikka huomenna samposta avaamaan tilin, kunnes muistin että mun passi ei ole enään voimassa (ja siis minun ainoat henkkarit) :(
no ilman henkkareita elämä on melko hankalaa.. alkaa kuulostaa oikeasti provolta koko homma.
No sä voit tulla vaikka kattomaan. En mä mihinkään ole kummiskaan henkkareita tarvinnu. Mun passi meni vanhaks tossa maaliskuussa ja kun mä kävin mun lapselle hakemassa passin kesän alussa, niin ne luonnollisesti kysy mun henkkareita ja kun ne oli vanhat niin siitä napsastiin kulma pois.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tunnen:
Tunnen tämän tapauksen, ja rahankäyttö on hänellä vähän hakusessa. Mm. elättää ex-miestään!!! Ja se on pois lasten ruokarahoista!!!
Muuten hyvä, mutta mulla ei ole ex miestä ja lapsista ei voi puhua monikossa :D Yritys hyvä kymppi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm...:
Alkuperäinen kirjoittaja hinu:
Mä en ymmärrä tuota että vaihda liittymää, niin säästät 10e kuussa...se on aika vähäinen summa.
Häh? Ei kai oo, jos oot täysin pa ?! Siis n. 60 vanhaa markkaa, jos näin aattelee. Monen, monen päivän ruuat... Eipä kumma, että ihmisillä on rahavaikeuksia.
vieläkö joku muuttelee euroja markoiksi :D
 
Ollaan nyt ihan nimimerkillä sitten liikkeellä. AP on todellakin luottotietonsa menettänyt, ja on itse kertonut ruokkivansa ex-miestään ja antavansa tälle bensarahaa tämän tästä. Johan kirjoitit olevasi yh - sillloin on yleensä joku exä olemassa.

Koita jo ymmärtää, ihmiset haluavat auttaa! Suosittelen todella sitä velkaneuvontaa ja itsesi niskasta kiinni ottamisesta - 10e on jo hyvä raha jos järkeään käyttää :attn:
 
Hisu
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm...:
Alkuperäinen kirjoittaja hinu:
Mä en ymmärrä tuota että vaihda liittymää, niin säästät 10e kuussa...se on aika vähäinen summa.
Häh? Ei kai oo, jos oot täysin pa ?! Siis n. 60 vanhaa markkaa, jos näin aattelee. Monen, monen päivän ruuat... Eipä kumma, että ihmisillä on rahavaikeuksia.
vieläkö joku muuttelee euroja markoiksi :D
Niinpä... ei tosiaan vastaa enää toisiaan, markka-aikaan kaupasta saikin jotain 60 markalla mutta 10 eurolla... ööö... no just maidot meidän porukalle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BellaSwan:
Ollaan nyt ihan nimimerkillä sitten liikkeellä. AP on todellakin luottotietonsa menettänyt, ja on itse kertonut ruokkivansa ex-miestään ja antavansa tälle bensarahaa tämän tästä. Johan kirjoitit olevasi yh - sillloin on yleensä joku exä olemassa.

Koita jo ymmärtää, ihmiset haluavat auttaa! Suosittelen todella sitä velkaneuvontaa ja itsesi niskasta kiinni ottamisesta - 10e on jo hyvä raha jos järkeään käyttää :attn:
Etsä kyllä voi ihan oikeasti mua tuntea kerta mulla on olemassa vaan ex-poikaystävä ja mulla on vaan yksi lapsi ja en kyllä ole (onneks) menettänyt luottotietoja.
 
hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm...:
Alkuperäinen kirjoittaja hinu:
Mä en ymmärrä tuota että vaihda liittymää, niin säästät 10e kuussa...se on aika vähäinen summa.
Häh? Ei kai oo, jos oot täysin pa ?! Siis n. 60 vanhaa markkaa, jos näin aattelee. Monen, monen päivän ruuat... Eipä kumma, että ihmisillä on rahavaikeuksia.
vieläkö joku muuttelee euroja markoiksi :D
No en kai muuttele, mutta yritin vääntää rautalangasta. Kun ei tajua, miten joku kuvittelee, että 10e/kk on mitätön summa pa:lle. Silleen, oisko ymmärrettävämpää markoissa ;) Aikanaan se 50mk oli kohtuullinen raha jne...
 

Yhteistyössä