Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? (taloudellinen p***a tilanne)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
No on iso puhelinlasku minunkin mielestäni. Jos sinulla on kiinteä netti, miksi et käytä skypeä ja meseä? Ei maksa mitään. Asiat voi hoitaa toisinkin, se on totuttelukysymys... Minulla on jo vuosia ollut niin pienet puhelinlaskut että lasku tulee kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa...
 
sossuntäti
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuli mieleen yksi kaveri, jolta luottotiedot mennyt... sai sossun kautta jotain lainaa millä makseli velat pois ja pääsi jaloilleen. En tiedä millä nimikkeellä ja mistä tarkalleen tuota lainaa saa, itse kutsui sitä "köyhien lainaksi". Tietääkö joku paremmin?

lieneekö ollut sosiaalilainaa. Kaikissa paikoissa ei kuitenkaan tuota mahdollisuutta ole.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuli mieleen yksi kaveri, jolta luottotiedot mennyt... sai sossun kautta jotain lainaa millä makseli velat pois ja pääsi jaloilleen. En tiedä millä nimikkeellä ja mistä tarkalleen tuota lainaa saa, itse kutsui sitä "köyhien lainaksi". Tietääkö joku paremmin?
Sosiaaliluotto.
 
clivia
Sellanen puhelinliittymä että siihen ladataan puheaikaa,ei tuu laskuja.
Mä lataan kympillä ja se kestää ainakin 3kk kun ei soita kun pakolliset soitot.
Persaukinen kun on ni ei oo varaa soitella.
Siitä on nipistettävä mistä pystyy ja pikavipit on tuttuja täälläkin.Niitä on kuitenkin otettu harvoin ja vain silloin kun oikeesti ei ole ollut vaihtoehtoja ja lapset o tarvinnee ruokaa.
 
fee
Alkuperäinen kirjoittaja MahtiMajava:
No on iso puhelinlasku minunkin mielestäni. Jos sinulla on kiinteä netti, miksi et käytä skypeä ja meseä? Ei maksa mitään. Asiat voi hoitaa toisinkin, se on totuttelukysymys... Minulla on jo vuosia ollut niin pienet puhelinlaskut että lasku tulee kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa...
skypellä eikä mesellä ei saa hoidettua puhelimessa hoidettavia virastoasioita, esimerkiksi.
 
v
Mulla oli luottotiedot menneet ja silti sain opintolainaa. Sitä myönnetään harkinnanvaraisesti myös luottotiedottomille. Oletko käynyt Diakonin luona? Voivat myöskin auttaa laskuissa ja saat ruoka-lappujakin. Tsemppiä! :hug:
 
fee
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuli mieleen yksi kaveri, jolta luottotiedot mennyt... sai sossun kautta jotain lainaa millä makseli velat pois ja pääsi jaloilleen. En tiedä millä nimikkeellä ja mistä tarkalleen tuota lainaa saa, itse kutsui sitä "köyhien lainaksi". Tietääkö joku paremmin?
Sosiaaliluotto.
väitän yhä että saat kyllä opintolainaa toisesta pankista..
 
No ihan ekana mä soittaisin sille mummolleni ja pyytäisin apua, vaikka miten ottaisi koville. Pienikin apua on iso juttu tuossa tilanteessa.

Sitten mä kilpailuttaisin sähköyhtiöni ja miettisin olisko mahdollista säästää puhelinlaskussa. Musta tuo 30e/kk kuulostaa paljolle!

Ja sitten hommaisin osa-aikatöitä. Jotain semmoista, mitä voi tehdä kotoa käsin opiskelun ohessa. Puhelinmyyntiä, puhelingalluppeja, jotain suoramyynti/kotikutsujuttua, puhtaaksikirjoitusta omalla koneella, lastenhoitokeikkoja kotona niin että voi hoitaa omaa muksua samalla...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No ihan ekana mä soittaisin sille mummolleni ja pyytäisin apua, vaikka miten ottaisi koville. Pienikin apua on iso juttu tuossa tilanteessa.

Sitten mä kilpailuttaisin sähköyhtiöni ja miettisin olisko mahdollista säästää puhelinlaskussa. Musta tuo 30e/kk kuulostaa paljolle!

Ja sitten hommaisin osa-aikatöitä. Jotain semmoista, mitä voi tehdä kotoa käsin opiskelun ohessa. Puhelinmyyntiä, puhelingalluppeja, jotain suoramyynti/kotikutsujuttua, puhtaaksikirjoitusta omalla koneella, lastenhoitokeikkoja kotona niin että voi hoitaa omaa muksua samalla...
Kyllä mä oon tässä hirveesti nyt töitä kattonut, että vois vaikka pari kertaa viikossa edes tehdä jotain.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
tälla ap:lla on luottotiedot menneet vuosia sitten, mikset vain ole rehellinen? Tiedän tapauksen.
Niin mä luulin itekkin sen mun tuohi master card laskuni takia, mutta kysyin siitä ja kyllä ne mun luottotiedot on ihan kunnossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ap, käy kysymässä opintolainaa jostain toisesta pankista, ihan varmasti saat jos ei kerta ole mitään merkintöjä!
Pystyykö sitten netin kautta tekemään jonkun pankin sivuilla sen hakemuksen? paitsi kyllähän mulla nyt tietenkin pitää olla tili siellä pankissa eli pankkiinhan mun pitää mennä
 
vieras
No ihan varmaan saa opintolainaa jos luottotiedot ei ole menneet ja sullahan ne ei varmaankaan ole meneet ja jos olis menneet niin olisit hyvinkin tietoinen siitä.
Kannattas varmaan ottaa selvää omista oikeuksista ja noin niinku asioista yleensäkkin eikä tehdä omia olettamuksia joka asiasta.
 
vieras
Laita ilmoituksia kauppojen seinille että peset mattoja, hintaa kun ei ole liikaa niin soittoja tulee. Ei kustanna kuin harjat, mäntysuovan ja bensat kun mattoja hakee/palauttaa. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Maksoin vähän liian myöhässä tossa keväällä mun tuohi master card laskuni ja loput varmaan voi arvatakkin...
ei luottotiedot mene siitä että maksat yhden laskun "vähän myöhässä"...
Ei mulla luottotiedot ole mennykkään, vaan se mun laskuni siirty perintään ja kerta sössin tunkin, niin eipä pankki mulle enään mitään laina anna. ymmärrettävistä syistä.
Kokeile toista pankkia? Jos siis sulle ei siis tullut tuosta maksuhäiriömerkintää, niin muilla pankeilla ei pitäisi olla mitään tietoa "vähäisestä myöhästymisestä"? Vai minkä verran se oli myöhässä? Luottokortilla saa kyllä maksuhäiriömerkinnän helpostikin. Oliko se 60 päivän myöhästyminen, jonka jälkeen luotonantaja voi ilmoittaa myöhästymisen luottotietorekisteriin?

Mitä puhelinlaskuihin tulee, niin kyllä 30 euron lasku kuukaudessa on tolkuttoman suuri rahattomalle ihmiselle. Vähemmälläkin juoruamisella selviää.
 
fee
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ap, käy kysymässä opintolainaa jostain toisesta pankista, ihan varmasti saat jos ei kerta ole mitään merkintöjä!
Pystyykö sitten netin kautta tekemään jonkun pankin sivuilla sen hakemuksen? paitsi kyllähän mulla nyt tietenkin pitää olla tili siellä pankissa eli pankkiinhan mun pitää mennä
no käyt avaamassa tilin ja verkkopankkitunnukset ja laitat vähän rahaa tilille. sitten teet verkkohakemuksen jos et pankissa heti viitsi sitä tehdä. uskon, että saat, valtiohan sen tosiaan takaa kokonaan!
 
hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja hinu:
Mä en ymmärrä tuota että vaihda liittymää, niin säästät 10e kuussa...se on aika vähäinen summa.
Häh? Ei kai oo, jos oot täysin pa ?! Siis n. 60 vanhaa markkaa, jos näin aattelee. Monen, monen päivän ruuat... Eipä kumma, että ihmisillä on rahavaikeuksia.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja ihme:
Alkuperäinen kirjoittaja hinu:
Mä en ymmärrä tuota että vaihda liittymää, niin säästät 10e kuussa...se on aika vähäinen summa.
Aijaa? Onko 120 sitten ainaisessa rahapulassa elävälle myös ihan turha summa?
Just tolleenhan ne raha-asiat menee solmuun, kun ajattelee ettei pienet summat merkitse! Aika lapsellista käytöstä tuon ikäiseltä

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ap, käy kysymässä opintolainaa jostain toisesta pankista, ihan varmasti saat jos ei kerta ole mitään merkintöjä!
Pystyykö sitten netin kautta tekemään jonkun pankin sivuilla sen hakemuksen? paitsi kyllähän mulla nyt tietenkin pitää olla tili siellä pankissa eli pankkiinhan mun pitää mennä
no käyt avaamassa tilin ja verkkopankkitunnukset ja laitat vähän rahaa tilille. sitten teet verkkohakemuksen jos et pankissa heti viitsi sitä tehdä. uskon, että saat, valtiohan sen tosiaan takaa kokonaan!
Voit kyllä kysellä opintolainaa vaikkei sulla olisi tiliä kyseisessä pankissa, vaihdat sitten pankkia jos laina myönnetään. Hoitavat paperijutut pankista käsin. Näin me tehtiin kun haettiin asuntolainaa.
 

Yhteistyössä