Mitä te teette kun kotityöt on tehty?

• Viestiketjun aloittaja äiti neljälle
  • Ensimmäinen viesti
äiti neljälle
Oletteko aina lasten kanssa?

Mulla menee kausittain. Toisinaan olen tosi täydellinen äiti ja teen lasten kanssa vaikka mitä.
Mutta sitten on myös näitä jaksoja kun en vaan jaksa olla niiden kanssa. Istun koneella ja soittelen kavereille pitkiä puheluita. Vähän lasten perään katson etteivät satuta itseään.
Teineille en jaksa jutella oikein mitään kun en vaan jaksa sitä "sen ikäisten" hihitys ja ihq juttuja.

vieras
no minulla 1 ja 3 v poika ja tyttö.ap ulkoillaan ja ip leikki ,kotityö ruoka,askartelu,tää riippuu varmaan lasten iästäkin.eikä sitä aina niin täydellinen tartte olla ,kunhan äidillä ja lapsillla on hyvä ja leppoisa ollla

Alkuperäinen kirjoittaja doris:
Kotitöitä. Loppuuko ne ikinä?
Ajattelin vastata samoin :D

Nooh, mulla on kesken kaikenmoisia projekteja, niin joskus jatkan niitä. Välillä hommaillaan lasten kanssa kaikenlaista, mutta en mä oikeastaan jaa aikaa kotitöihin ja lapsiin, vaan sitä voi kotitöiden lomassa jutella lasten kanssa (meillä kaikki jo koululaisia) ja ottaa heitä mukaan kotihommiin. Koneellakin pitää joskus ( :D ) käväistä. Ja ainakin meidän teinin kanssa voi jutella kaikenlaista, ei tarvitse ihquilla eikä hihitellä välttämättä. Toki huumoria meidän perheessä viljellään myös teinin kanssa =)

kolmen alle kouluikäisen yh-äiti
Kotityöt, kuten siivous ja tavaroiden paikalleenpano, tehdään yhdessä (kukin taitojensa mukaan) ja ne on tehty ennen lasten nukkumaanmenoa. Ruuanlaittoon osallistuvat jos on sellaista että pystyvät. Kun leikkivät lastenleikkejä sanon, että lapset leikkivät ja minä vaikka luen lehteä tai tiskaan (ei onnistu kunnolla vielä noilta pieniltä) tulen aina pyynnöstä katsomaan jotakin pyydettyä juttua (tosin legot, junarata, geomag innostavat minutkin rakentamaan, mutta varsinaista leikkiä en jatka). Ulkoilussa innostun kiipeilemään ja laskemaan mäkeä jne. ja pidän erittäin tärkeänä, että vanhempi on ainakin kiinnostunut lastensa tekemisistä jos ei aina kiinnostukaan osallistumaan niihin. Talvella ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin osallistua, ellei aio jäätyä!

Koneen avaan vasta lasten nukahdettua ja pitkiä puheluita en ihan rahasyistä pysty puhumaan. Telkkaa meillä ei ole, joten väkisinkin ollaan ja tehdään aika paljon yhdessä.

Yhteistyössä