Mitä tarkottaa asunto etu verotuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh????

Vieras
öö,hain tyhmänä töihin ja sitte se työnantaja soitti että jos haluan niin saisin asunto edun verotuksessa? en ymmärtäny kyllä yhtään mitään tuosta? :D siitä työstä kyllä ymmärrän mitä hain :D

Työsuhdeasunto, eli edullisempi kuin markkinavuokra mutta maksat verotuksessa siitä verotusarvon mukaan vähän samalla tavalla kuin leasingautosta tai matkapuhelinedusta.

emmää kyllä tuostakaan ymmärtäny mittään :D mulla niinku on vuokra nyt n.600e ja siis haastattelun lopuksi työnantaja snaoi että mahdollisuus on saada asuntoetu verotuksessa...en niinku nyt saa päähän että saanko paljonko sitten alennusta jne? ja miten se etu lasketaan yms? jos palkka muuten ois n.1100e? en kehannu etes jäähä kyseleen..pääki ihan tukossa kun flunssassa olen...

siis muutat tönantajan asuntoon, jonka verotusarvo on vaikkapa 600e, sun normipalkka on vaikkapa 2000e. Normaalisti saisit 2000e-verot ja maksaisit itse oman vuoran, mutta nyt sinun bruttopalkkaksi lasketaan 2000e+600e(asunto), eli maksat verot jotka on laskettu tosta 2600e:sta, mutta maksat ne verot 2000e:sta.....äääääääääh..ymmärsitkö, koska minä en itsekään ymmärtänyt mun kirjoituksista mitään :)

entä jos asunnon vuokra olisi muuten 600euroa ? ja töistä luvataan palkka 1000e+ asuntoetu verotuksessa niin paljonko mun pitää sitten maksaa vuokraa ja vai miten? :D

entä jos asunnon vuokra olisi muuten 600euroa ? ja töistä luvataan palkka 1000e+ asuntoetu verotuksessa niin paljonko mun pitää sitten maksaa vuokraa ja vai miten? :D

https://www.vero.fi/fi-FI/Syventava...rohallinnon_paatos_vuodelta_2014_toimi(30339)

sinun pitäisi tietää asunnon verotusarvo....

Eli jos otat sen verotusedun, niin muutan työnantajan suntoon, et maksa vuokraa vaan veroja tavallaan enemmän. eli jos työnantajan asunnon verotusarvo on vaikkapa 500e ja verotusprosenttisi on vaikkapa 10, niin maksat veroja (1000+500)*0,1=150e, mutta verojen määrä vähennetään sun "oikeasta palkasta, eli 1000-150-> saat tililles 850e ja asut "ilmaiseksi"siin asunnossa...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä