Mitä tarkoittaa

Kun jotkut sanovat, että miten samalla kasvatuksella voi tulla erilaisia lapsia?

Pystyvätkö kaikki muut oikeasti kasvattaa kaikki lapsensa samalla tavalla?

Meillä esikoinen ja kuopus ovat saaneet niin erilaisen kasvatuksen kuin yö ja päivä.

Esikoisen kanssa seurusteli lähes koko ajan joku. Esikoinen ei syönyt karkkia ennen 3-vuotispäiväänsä. Esikoinen ei katsonut televisiota ennen 3-vuotispäiväänsä. Esikoinen meni äitiysloman jälkeen hoitoon. Esikoinen vietti enemmän aikaa isänsä kanssa vauvana. Esikoinen on syntynyt " turvattomuuteen", muuttanut paljon.

Kuopuksen kanssa ei usein ehtinyt kukaan seurustella. Kuopus on syönyt vauvasta saakka karkkia. Kuopus on täysin nörtti 1-vuotiaasta saakka osannut laittaa tietokoneen päälle, on katsonut televisiota vauvasta saakka. Kuopus on kotihoidossa paljon pitempään. Kuopus syntyi turvallisempiin oloihin, enemmän ihmisiä ja seuraa ja pysyvämpi koti.

Minä olen muuttunut lasten välillä. Ajattelen eri tavalla ja varsinkin toinen lapsi kasvattanut ja muuttanut minua. Olen eri ihminen nyt kuin esikoisen syntymän aikaan/vauva-aikaan, ja silti meillä lapsilla vain normaali tavallinen ikäero. Kuitenkin olen eri ihminen. En osaa enkä pysty kasvattaa lapsia samalla tavalla, koska en enää ole se sama kuin silloin eikä meidän elämäntilanne ole sama.

Teettekö oikeasti kaikki muut lapsenne sellaiseen valmiiseen elämäntilanteeseen, että se pysyy vakiona ja on kaikille lapsille sama? Kun sanotte että sama kasvatus ja silti erilaisia lapsia? Meillä on eri kasvatus ja vähn erilaiset lapset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 21:53 vieras kirjoitti:
Kun jotkut sanovat, että miten samalla kasvatuksella voi tulla erilaisia lapsia?

Pystyvätkö kaikki muut oikeasti kasvattaa kaikki lapsensa samalla tavalla?

Meillä esikoinen ja kuopus ovat saaneet niin erilaisen kasvatuksen kuin yö ja päivä.

Kuopuksen kanssa ei usein ehtinyt kukaan seurustella. Kuopus on syönyt vauvasta saakka karkkia. Kuopus on täysin nörtti 1-vuotiaasta saakka osannut laittaa tietokoneen päälle, on katsonut televisiota vauvasta saakka. Kuopus on kotihoidossa paljon pitempään. Kuopus syntyi turvallisempiin oloihin, enemmän ihmisiä ja seuraa ja pysyvämpi koti.
Vai turvallisempiin oloihin: Ei olla seurusteltu, syönyt vauvasta karkkia, vauvasta asti katsonut televisiota, ollut kotihoidossa pidempään... Olis varmaan ollut parempi olla jossain muualla.

Ootko ihan seko vai mitä ihmettä oikein päässäs liikkuu :eek: :\| :eek:
 
Bodomska
Minä sanon muutes usein noin , kun meillä pojat on eri luonteisia.
Kun luin kirjoituksesi niin onhan se niinkin että vauvat ovat varttuneet ihan eri oloissa meilläkin. Kuopus esimerkiksi sai itkeä kovaa että huomattiin hänen heränneen päikkäreiltä kun taas esikoisen sängyn vierellä odoteltiin että milloin se pikkuinen oikein herää...
Toisaalta kuopuksella oli heti 1 v 10 kk vanha kaveri vierellään kun esikoinen sai hommailla lattialla vain aikuiset seuranaan silloin kun aikuisia huvittii...
Mutta henkinen kasvatus meillä on ollut samanlainen suurinpiirtein. Samat asiat olleet sallittuja ja samat asiat pannassa samoihin aikoihin. Myös suhtautumista elämään on yritetty opettaa samoin kaavoin.
Mutta itsehän sitä on kyllä itseään jäävi arvostelemaan.
Ihmetyttää vaan miten tuosta esikoisesta on tullut niin jääräpää ja kuopuksesta niin omatoiminen....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 22:04 Katti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 21:53 vieras kirjoitti:
Kun jotkut sanovat, että miten samalla kasvatuksella voi tulla erilaisia lapsia?

Pystyvätkö kaikki muut oikeasti kasvattaa kaikki lapsensa samalla tavalla?

Meillä esikoinen ja kuopus ovat saaneet niin erilaisen kasvatuksen kuin yö ja päivä.

Kuopuksen kanssa ei usein ehtinyt kukaan seurustella. Kuopus on syönyt vauvasta saakka karkkia. Kuopus on täysin nörtti 1-vuotiaasta saakka osannut laittaa tietokoneen päälle, on katsonut televisiota vauvasta saakka. Kuopus on kotihoidossa paljon pitempään. Kuopus syntyi turvallisempiin oloihin, enemmän ihmisiä ja seuraa ja pysyvämpi koti.
Vai turvallisempiin oloihin: Ei olla seurusteltu, syönyt vauvasta karkkia, vauvasta asti katsonut televisiota, ollut kotihoidossa pidempään... Olis varmaan ollut parempi olla jossain muualla.

Ootko ihan seko vai mitä ihmettä oikein päässäs liikkuu :eek: :\| :eek:
En ehtinyt seurustella kuopuksen kanssa, kun leikin ja pelasin jatkuvaan seurusteluun tottuneen esikoisen kanssa. Kuopus siis vain sai katsella kauempaa. En valitettavasti pystynyt revetä kahtia.

Kuopus itseasiassa oli täysimetyksellä puolivuotiaaksi, mutta syönyt karkkia noin vuoden ikäisestä saakka, mikä on mielestäni vielä vauva. osasi pyytää ja sai makeaa kun isompikin.

Niin, ja on katsonut televisiota aina kun isompikin siis myös noin 1-vuotiaasta, on aina seurannut isompaa kuin hai laivaa.

Olen varmaan seko. Entä sinä? Tosikko vai tiukkapipo vai erinomainen täydellinen?
 

Yhteistyössä