Mitä tämä on? (sis. kuva) NYT KÄYTY LÄÄKÄRISSÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Ja siis märkärupihan on semmosta että se tulee erityisesti joihinkin pieniin haavaumakohtiin, joita usein on tossa suupielessä / nenän alla tms. Ei se ihan terveeseen ihoon tosta vaan iskekään, ja siksipä toi paikkakin on vähän niin ja näin (siis ap:n lapsella).

Mä veikkaan ihan kyllä jotain lievää allergista reaktiota. Mulla on itselläni pientä herkistymistä lepän siitepölylle, ja nyt tuli sitten ristiallergia OMENALLE kaupan päälle. En kestä yhtään. Mulla tää on ihan yhtäkkinen, tämän kevään juttu. Ja mulla tulee myös kuivia läiskiä ihoon (erittäin tyypillinen allergian sivuoire), ja vatsa toimii miten sattuu (tyypillistä sekin, varsinkin ristiallergiassa).

Nyt on niin kamalasti allergeeneja ilmassa, että sitä voi herkistyä ihan mille tahansa tavallisellekin ruoka-aineelle vaikkapa. Ja se voi ilmentyä juurikin tommosina kuivina läiskinä ja mahan toiminnassa. Menee varmaan ihan rasvauksella ja ajan kanssa ohi. Jos äityy leviämään isoiksi kuiviksi alueiksi niin kannattaa vähän jo funtsia että mikä se juttu on mikä reaktion aiheuttaa.

ok, kiitos. Tuleeko märkärupi just siihen mistä iho ollut rikki? Poika kaatui reilu viikko sitten asfalttiin ja leuka aukesi...

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Tänään olisi ihotautilääkärille aika klo 10.15. Vienkö?

Vie vaan.... siellähän saat ainakin selvyyden mitä nuo on. Vaikka mulla kyllä tulee mieleen atooppinen iho; meillä on kaikilla muksuilla enemmän tai vähemmän atooppinen iho ja yhdelle tulee just tuollasia kuivia länttejä varsinkin syksyllä ja keväällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Ja siis märkärupihan on semmosta että se tulee erityisesti joihinkin pieniin haavaumakohtiin, joita usein on tossa suupielessä / nenän alla tms. Ei se ihan terveeseen ihoon tosta vaan iskekään, ja siksipä toi paikkakin on vähän niin ja näin (siis ap:n lapsella).

Mä veikkaan ihan kyllä jotain lievää allergista reaktiota. Mulla on itselläni pientä herkistymistä lepän siitepölylle, ja nyt tuli sitten ristiallergia OMENALLE kaupan päälle. En kestä yhtään. Mulla tää on ihan yhtäkkinen, tämän kevään juttu. Ja mulla tulee myös kuivia läiskiä ihoon (erittäin tyypillinen allergian sivuoire), ja vatsa toimii miten sattuu (tyypillistä sekin, varsinkin ristiallergiassa).

Nyt on niin kamalasti allergeeneja ilmassa, että sitä voi herkistyä ihan mille tahansa tavallisellekin ruoka-aineelle vaikkapa. Ja se voi ilmentyä juurikin tommosina kuivina läiskinä ja mahan toiminnassa. Menee varmaan ihan rasvauksella ja ajan kanssa ohi. Jos äityy leviämään isoiksi kuiviksi alueiksi niin kannattaa vähän jo funtsia että mikä se juttu on mikä reaktion aiheuttaa.

ok, kiitos. Tuleeko märkärupi just siihen mistä iho ollut rikki? Poika kaatui reilu viikko sitten asfalttiin ja leuka aukesi...

Se tulee haavaumien kohdalle. Eikä siis tarvitse olla mitään isoa haavaa, vaan pienikin ihossa oleva avoin kohta riittää.

Mä en veisi kyllä vielä ihotautilääkärille koska kyseessä on noin minimaalisen pienet kuivat alueet :) Kokeilisin ihan rasvailla kunnon voiteilla ja kattoisin miten käy. Ja ihan siis kattoisin ainakin pari viikkoa, jos läikät pysyisi noin pieninä.

onks ne kaikki samassa paikassa?

Mulla on välillä tollaisia, ja niin mun lapsillakin. On kuivaa ihoa, en kyllä tiiä miksi siitä tulee ton näköiseksi mutta ne häviää ku rasvaa, laitan yleensä jotain decubal rasvaa/voidetta nii sit ne häviää, joskus häviää parissa päivässä joskus menee parikin viikkoa. Mun tytöllä on usein niitä...
Auttaa kanssa jos laittaa kylyöljyä kylpyveteen.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:

Mulla on välillä tollaisia, ja niin mun lapsillakin. On kuivaa ihoa, en kyllä tiiä miksi siitä tulee ton näköiseksi mutta ne häviää ku rasvaa, laitan yleensä jotain decubal rasvaa/voidetta nii sit ne häviää, joskus häviää parissa päivässä joskus menee parikin viikkoa. Mun tytöllä on usein niitä...

ei ole samassa paikassa

ei ole samassa paikassa

jos käyt ihotautilääkärillä niin ilmoita sit mitä ne sanoo siellä, koska meillä tosiaan on ihan samalaisia ja olisi kiinnostavaa tietää jos johtuu esim.allergiasta. Mä en oli ikinä käynyt missään lääkärillä ku ne läiskät ovat aina hävinnyt parin viikon sisällä.
Mulla on yleensä samassa paikassa, mutta tytöllä on usein vatsalla ja sit jaloissa, sillä on kyllä muutenkin tosi kuiva iho....Talvella on enemmän ja useammin niitä.

Lääkärissä käyty ja löysin odotusaulassa lisääkin ihottumaa. Hiusrajassa se on erilaista ja sitä on aika paljon. Miksenköhän ole ennen huomannut?

http://www.aijaa.com/v.php?i=6090661.jpg

Ihotautilääkäri meinasi, että on jotain psoriaasispohjaista punaläiskäihottumaa tai psoriaasista =( Nyt rasvaillaan kortisonilla ja kuukauden päästä kontrolli. Tämä lapsi on oikeesti koko ajan jossakin taudissa, vaikka pääosin ovat kotihoidossa (4 vuodesta on ollut hoidossa 2,5kk) :'(

ei ole samassa paikassa

jos käyt ihotautilääkärillä niin ilmoita sit mitä ne sanoo siellä, koska meillä tosiaan on ihan samalaisia ja olisi kiinnostavaa tietää jos johtuu esim.allergiasta. Mä en oli ikinä käynyt missään lääkärillä ku ne läiskät ovat aina hävinnyt parin viikon sisällä.
Mulla on yleensä samassa paikassa, mutta tytöllä on usein vatsalla ja sit jaloissa, sillä on kyllä muutenkin tosi kuiva iho....Talvella on enemmän ja useammin niitä.

laitoin yytä :wave:

Oisko nokkosrokkoa? Meillä sitä tulee herkkäihoiselle lapselle silloin tällöin. Enimmäkseen syksyllä ja keväällä ilmestyvät läntit. Katso googlettamalla, niin varmasti löydät nokkosrokosta. Viittaa enemmän allergiaan (ei siis ole mikään oikea "rokkosairaus").

Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äiti:
Oisko nokkosrokkoa? Meillä sitä tulee herkkäihoiselle lapselle silloin tällöin. Enimmäkseen syksyllä ja keväällä ilmestyvät läntit. Katso googlettamalla, niin varmasti löydät nokkosrokosta. Viittaa enemmän allergiaan (ei siis ole mikään oikea "rokkosairaus").

Niin.. Eihän ne ihotautilääkärit tiedä mitään... :whistle:

Nattuli, mullakin epäiltiin psoriasista, mutta osoittautui nokkosrokoksi-onneksi.
Ne kutisivat vähän. Olivat punaisa länttejä ja lääkäri oli ihan varma psoriaksesta. Koepalojakin otettiin. Olin kauttaaltani niiden länttien peitossa. Minulle tuli synnytyksen jälkeen ko. ihottuma-olin jollekin lääkkeelle allerginen ja ilmeisesti stressikin auttoi asiaan. Sittenpä olin eristyksessä- vauvastanikin, kun pelättiin jotain tarttuvaa rokkoa :(

Lapsella on ollut ihan samanlaisia ja on tiedetty ohimeneväksi. Ihotautilääkärillä on häntäkin käytetty ja sama tulos kuin minulla.

Nuo kaulalla ja muuaalla kropassa on tän näköistä, mutta paljon vähemmän: 3. Pisarapsoriaasi
Psoriasis guttala on taudin akuutti muoto. Yleensä ottaen psoriaasi on reaktio esimerkiksi kurkkutulehdukseen tai akuuttiin stressiin. Pienet, halkaisijaltaan alle 1 cm läiskät ilmestyvät koko keholle, mutta erityisesti vartaloon ja jäseniin. Pisarapsoriaasia esiintyy pääosin lapsilla ja nuorilla aikuisilla. Tauti kestää yleensä vain muutaman viikon ja paranee itsestään.

http://www.psoramexal.fi/psoriaasi-voi-ilmetonessa-eri-muodossa.html

Ja meillä poika on, tosiaan, marraskuusta asti sairastanut kahdeksan nielurisatulehdusta, joihin ollut lääkekuuri. Viime perjantaina leikattiin kitarisat ja ensimmäisen läiskän, kaulalla, huomasin edellisviikon alkuviikosta.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä