Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Ja siis märkärupihan on semmosta että se tulee erityisesti joihinkin pieniin haavaumakohtiin, joita usein on tossa suupielessä / nenän alla tms. Ei se ihan terveeseen ihoon tosta vaan iskekään, ja siksipä toi paikkakin on vähän niin ja näin (siis ap:n lapsella).
Mä veikkaan ihan kyllä jotain lievää allergista reaktiota. Mulla on itselläni pientä herkistymistä lepän siitepölylle, ja nyt tuli sitten ristiallergia OMENALLE kaupan päälle. En kestä yhtään. Mulla tää on ihan yhtäkkinen, tämän kevään juttu. Ja mulla tulee myös kuivia läiskiä ihoon (erittäin tyypillinen allergian sivuoire), ja vatsa toimii miten sattuu (tyypillistä sekin, varsinkin ristiallergiassa).
Nyt on niin kamalasti allergeeneja ilmassa, että sitä voi herkistyä ihan mille tahansa tavallisellekin ruoka-aineelle vaikkapa. Ja se voi ilmentyä juurikin tommosina kuivina läiskinä ja mahan toiminnassa. Menee varmaan ihan rasvauksella ja ajan kanssa ohi. Jos äityy leviämään isoiksi kuiviksi alueiksi niin kannattaa vähän jo funtsia että mikä se juttu on mikä reaktion aiheuttaa.
ok, kiitos. Tuleeko märkärupi just siihen mistä iho ollut rikki? Poika kaatui reilu viikko sitten asfalttiin ja leuka aukesi...