mitä syötte savustetun lohen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kalainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No parasta on uudet perunat mutta niiden saatavuus on ajoittain heikko. Niiden puuttuessa tyrkytän sitten vanhoja perunoita, joko keitettynä tai muusina. Salaatti myös jos ruokapöydän ympärille sattuu kehhiyneen jäneksiä.

[QUOTE="kalainen";23344648]kylmätiskistä myytävää kylmänä saatavaa savustettua lohta[/QUOTE]

Kylmä- vai lämminsavustettua? Kumpaakin myydän kuvailemallasi tavalla.

Yllä oleva tarinanani koski lämminsavuversiota, kylmäsavukalasta olen tehnyt vain uuniperunan täytettä.

Keitettyjä perunoita tai muusia meilläkin. Kermaviilikastiketta.
Joskus riisiäkin olen tarjonnut.
Itse syön hyvän vihreän salaatin kanssa.
Meillä tykkää kaikki savulohesta ja nimenomaan lämmin-, kylmäsavustettu meillä ei tee kauppaansa.

Lämminsavulohta sellaisenaan, ruisleivän päällä, pottujen kanssa, vihannesten kanssa. Kylmäsavulohta samalla tavalla ja usein teen myös pastakastikkeen kylmäsavulohesta, nami.

kylmäsavulohi menee enimäkseen leivänpäällä tai salatin kans. kylmäsavulohesta tullee myös hyvä kastike ja lohikeittoon ruukaan laittaa vähän, antaa kivasti makua. lämminsavu menee kesäsin uusien pottujen kans, muutoin muusia ja kermaviilikastiketta.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23344767:
meillä on esimerkiksi tänään: keitettyjä perunoita, kanttarellikastiketta, fetasalaattia, coleslawia ja jäämerensalaattia ja vielä lisäksi mustekalarenkaita- eli mitä milloinkin :D

Mä tuun teille syömään...

Uusimmat

Yhteistyössä