Mitä suolaista tarjottavaa juhliin (gluteenitonta)?

  • Viestiketjun aloittaja "Helmi S"
  • Ensimmäinen viesti
"Helmi S"
Pitäisi siis olla sellaista, jonka voisi helposti tehdä myös gluteenittomana. Ainakaan voileipäkakku tai karjalanpiirakat ei siis käy. Ja mielellään ei kovin suuritöistä.
 
"Helmi S"
kaupoista saa pakastealtaasta oikeen hyvää luontaisestigluteenitonta lehtitaikinaa, mistä saa kätevästi pasteijoita tai suolaisia rullia.
Jos se on sitä, mitä mä oon ostanu kokeeks lapsen joulutorttuihin (merkkiä en muista), niin se taikina on mun mielestä tosi vaikeaa käsitellä, en saanu tortuista ainakaan edustuskelpoisia. Tätä vaihtoehtoa silti mietin, helppo olis muille tehdä vastaavat tavallisesta taikinasta.
 
Mä olen ostanut niitä luontaisesti gluteenittomia rieskapohjia ja tehnyt niistä pikkupizzoja.
Myös semperillä on niitä luontaisesti gluteenittomia jauhoseoksia joista saa hyviä tuotoksia aikaiseksi. sama jauhoseos olisko fin mix sopii käytännössä suolaisen ja makean leivonnaisen pohjaksi. Mä viimeksi tein suklaamuffineita, mutta miksei voisi tehdä suolaisia muffineita, laittaa kinkkua ja paprikaa. Helppoa käyttää, käytetään kuten vehnäjauhoja, kananmunat, voit, leivinjauheet lisätään kuten normaalistikin.
 
"Helmi S"
Mä olen ostanut niitä luontaisesti gluteenittomia rieskapohjia ja tehnyt niistä pikkupizzoja.
Myös semperillä on niitä luontaisesti gluteenittomia jauhoseoksia joista saa hyviä tuotoksia aikaiseksi. sama jauhoseos olisko fin mix sopii käytännössä suolaisen ja makean leivonnaisen pohjaksi. Mä viimeksi tein suklaamuffineita, mutta miksei voisi tehdä suolaisia muffineita, laittaa kinkkua ja paprikaa. Helppoa käyttää, käytetään kuten vehnäjauhoja, kananmunat, voit, leivinjauheet lisätään kuten normaalistikin.
Kiittin, pitsavihtoehto on kyllä ihan varteenotettava.
Olen kyllä tottunut tekemään makeat leivonnaiset gluteenittomina, mutta noita suolaisia tulee tehtyä paljon vähemmän. Suolaisia muffineja olen tarjonnutkin joskus, siks ehkä nyt jotain muuta.
 
Kauppojen pakastealtaat pursuavat erilaisia vaihtoehtoja.Karjalanpiirakoitakin saa gluteenittomana...Kääretorttu pohjasta saa ihania leivoksia,kun tehty perunajauhoon pelkästään.Melkein kaiken ohjeen voi toteuttaa,vaihtamalla vehnäjauhot gluteenittomiin.Niin suolaiset piirakat,muffinssit,kuten kakutkin.
 
"Kaisa"
http://miksuliini.vuodatus.net/blog/1006311

täs yks suolainen tarjottava, teet esim silikonivuokaan ni siitä on helppo kipata lautaselle

myös lihapullat ja koktail tikut onnistuu näppärästi glutenittomina ja vaaleasta glutenittomasta leivästä saat kyl myös voileipäkakun
 
"Helmi S"
Kauppojen pakastealtaat pursuavat erilaisia vaihtoehtoja.Karjalanpiirakoitakin saa gluteenittomana...Kääretorttu pohjasta saa ihania leivoksia,kun tehty perunajauhoon pelkästään.Melkein kaiken ohjeen voi toteuttaa,vaihtamalla vehnäjauhot gluteenittomiin.Niin suolaiset piirakat,muffinssit,kuten kakutkin.
Onhan niitä valmiitakin pakasteessa, mutta ei kauheen hyviä mun mielestä. Ainakin ne pakastekarjalanpiirakat on aika onnettomia. Meillä vietetään nimenomaan keliaakikkolapsen synttäreitä, joten on tärkeää, että hänelle on kaikkea vastaavaa, mitä muillekin. Eli nimenomaan olis tarkoitus tehdä jotain korvaamalla jauhot gluteenittomilta. Vaihtoehtoja vaan edelleen mietin.
 
"Helmi S"
[QUOTE="Kaisa";23806271]http://miksuliini.vuodatus.net/blog/1006311

täs yks suolainen tarjottava, teet esim silikonivuokaan ni siitä on helppo kipata lautaselle

myös lihapullat ja koktail tikut onnistuu näppärästi glutenittomina ja vaaleasta glutenittomasta leivästä saat kyl myös voileipäkakun[/QUOTE]

Koktailtikut on kans hyvä idea, enpä ajatellutkaan. Lasten makuun olis varmaan just ne tai pitsa.
Ootko kokeillu gluteenitonta voileipäkakkua? Mistä leivästä? Mietityttää, kun se rakenne on kuitenkin niin erilainen. Ja siinä tapauksessa pitäis ehkä tehdä erikseen tavallinen ja gluteeniton
 
"Kaisa"
[QUOTE="Helmi S";23806316]Koktailtikut on kans hyvä idea, enpä ajatellutkaan. Lasten makuun olis varmaan just ne tai pitsa.
Ootko kokeillu gluteenitonta voileipäkakkua? Mistä leivästä? Mietityttää, kun se rakenne on kuitenkin niin erilainen. Ja siinä tapauksessa pitäis ehkä tehdä erikseen tavallinen ja gluteeniton[/QUOTE]

itseasiassa en ole tehny mut oon jonkukerran syöny vaaleaa glutenitonta leipää ja uskoisin et hyvin onnistuu kostuttamista voi vaatia enempi.

eikö myös glutenittomia hapankorppuja ole olemassa, niistä rullia

tai j.liha munakasrulla. mut nuo koktail tikut on ehkä se lapsille maistuvin tai perus pitsa, miks ei myös ite tehdyt hampparit
 

Yhteistyössä