Mitä suolaista kahvin kanssa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Piika-äiti
Lehtitaikinakiekkoja. Valmiin levyn päälle vähän kinkkusuikua ja sinappia, levy tiukalle rullalle pitkittäissuunnassa, rulla sentin tai puolen sentin paloiksi, päälle juustoraastetta ja hetkeksi uuniin.

Sämpylöitä voi tehdä, sarvia voi tehdä, suppilovahveropiirakan voi tehdä, peruna- tai porkkanarieskasia munavoin kanssa, niitä kammottavia cocktailpiirakoitakin vielä on olemassa, voi tehdä suolaisen murotaikinan ja raastaa siihen juustoja ja silputa paprikaa ja tehdä suolaisia muffinsseja...

Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
minusta suolainen ja kahvi eivàt sovi yhteen. mutta tee vaikka voileipià jos kerran haluat
Ja minä taas itse valitsen mielummin suolaisen vaihtoehdon.Inhoan kaikenmaailman kääretorttu, kuivakakku, leivos systeemejä...
samoin, tykkààn paljon enemmàn suolaisesta, mutta en kahvin kanssa.
kahvin juon mustana ja ilman makeaa tai suolaista

Piika-äiti
"minusta suolainen ja kahvi eivàt sovi yhteen. mutta tee vaikka voileipià jos kerran haluat"

Kun talossa ei ole enää jonakin päivänä säännöllistä ruokahuoltoa vaativia lapsia, niin minä varmaan tulen elämään kahvilla, salaatilla ja suolaisilla kahvileivillä ja voileivillä.

Voin siis sujuvasti juoda salaatinkin kanssa kahvia.

Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
"minusta suolainen ja kahvi eivàt sovi yhteen. mutta tee vaikka voileipià jos kerran haluat"

Kun talossa ei ole enää jonakin päivänä säännöllistä ruokahuoltoa vaativia lapsia, niin minä varmaan tulen elämään kahvilla, salaatilla ja suolaisilla kahvileivillä ja voileivillä.

musta eksoottisin nàkemàni yhdistelmà oli kerran erààssà dublinilaisessa ravintolassa, jossa mies tilasi pizzan ja cappuccinon :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Peesi. Mäkin juon kaffetta sujuvasti kaiken kanssa, suolaisen ja makean. Aamu-, väli- ja iltapalalla.

Ja itse kysymykseen vastaan, että tekisin jotain suolaista piirakkaa. Tuiki tavallista, mutta yleensä aina hyvää, täytteitä vaihdellen.

ap
Niin, minäkin juon kaiken kanssa kahvia. Suolainen piirakka mullakin oli mielessä, mutta tekee mieli jotain muuta. Taidankin ostaa Wäinämöisen palttoonnappeja ja tehdä niille jotain täytettä. Juu, se sopisi aikatauluunkin, kun täytteen voi tehdä jo tänään.

Yhteistyössä