Mitä sinulle tulee mieleen jos

• Viestiketjun aloittaja 2337
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29418531]"Hieno homma, tietysti heitä on myös mutta tiedät varmaan itsekin, että useimmiten kyse ei ole siitä. "

Tämä on siis vastauksesi ap:n kysymykseen?[/QUOTE]

En väitä siinä mitään, vaan varmistan että tiedät varmaan sinäkin että…? Tämä on KESKUSTELUpalsta ihminen hyvä.

Jos joku käyttää itsestään sanaa "raitis" niin mulle tulee mieleen että nyt ei käytä päihteitä (alkoholia) mutta aiemmin on käyttänyt ja ollut asian kanssa joku ongelma. Tunnen kyllä ihmisiä jotka ei juo ollenkaan alkoholia eivätkä ole koskaan juoneet, en ole koskaan kuullut heidän käyttävän itsestään sanaa raitis. Jotenkin mulle ainakin siinä on sellanen polariteetti mukana, eli ihminen on raitis, verrattuna siihen että olisi humalassa. Mulle se ettei juo taas on ihmisen normaalitila eikä sille tarvita mitään selittävää määrettä, en vaikka lapsesta tai esiteinistä sanoisi että on raitis, vaan se on oletustila.

[QUOTE="vieras.";29418642]Ja tämä oli siis sun vastaus ap:n kysymykseen?

"Hieno homma, tietysti heitä on myös mutta tiedät varmaan itsekin, että useimmiten kyse ei ole siitä. "

Ja sun mielipide?[/QUOTE]

Tuo on keskustelua kunkin omista kokemuksista ja arkitiedoista käsin kuten ap pyysi.

Vierasminä
Raittiista tulee mieleen ihminen, joka ei käytä alkoholia.
Aiemmissa vastauksissa näkyi olevan myös huumeita ja tupakkaa. Ja siitä tulkin mieleen, että onko huumeiden käyttö niin yleistynyt, että sekin pitäisi erikseen mainita statuksessaan...? (Siis jos jossain täytyisi itsestään moisia kertoa).
"Olen muuten raitis, mutta käytän huumeita..." :D

Yhteistyössä