Mä voin avartaa sun mielikuvaa ja kertoa, että ihminen voi olla raitis monesta muustakin syystä . Mun raittiuteen ei liity lapsuus mitenkään eikä mulla ole koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa.Että on lapsuudenkodissaan nähnyt alkoholin väärinkäyttöä, tai itse ei ole osannut käyttää sitä sivistyneesti.
Hieno homma, tietysti heitä on myös mutta tiedät varmaan itsekin, että useimmiten kyse ei ole siitä.Mä voin avartaa sun mielikuvaa ja kertoa, että ihminen voi olla raitis monesta muustakin syystä . Mun raittiuteen ei liity lapsuus mitenkään eikä mulla ole koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa.
Varmasti suurin osa on raittiita mainitsemistasi syistä. Tai ainakin nuo on ne tyypillisimmät selitykset asialle. Mut halusin vaan kertoa, että on meitä "muuten vain" raittiitakin .Hieno homma, tietysti heitä on myös mutta tiedät varmaan itsekin, että useimmiten kyse ei ole siitä.
No tuota.. eiköhän useimmilla ole kyse juuri siitä.Hieno homma, tietysti heitä on myös mutta tiedät varmaan itsekin, että useimmiten kyse ei ole siitä.
Siitähän ei nyt ollut kyse.Se on sun mielide, minusta meillä Suomessa taas on melko paljon alkoholisteja.
Niin? Ei se silti tarkoita sitä, että suurin osa raittiista on raittiita sen takia kun kotona tai itsellä on ollut ongelmia alkoholin kanssa.Etkö tajua, että näillä alkoholisteilla on usein myös perhe joka näkee sitä väärinkäyttöä ja näin ollen tekee periaatepäätöksen olla raittiina?
Höpsis. Eiköhän noita "muuten vain raittiita" ole suurin osa.Kuten sanoin, myös on heitä jotka eivät ole osanneet käyttää alkoholia kohtuudella ja sitten pienempi osa heitä, jotka muuten vain ovat raittiita.
No tämä nyt ei varsinaisesti ole mielipideasia, mutta näillä mennään.Se on tosiaan sinun mielipide, minua on eri.
Seuraavaksi voidaan kertoa mielipiteet kuinka suuri osa Suomen väestöstä on vaikkapa ruotsinkielisiä ja väitellä siitä?Onpas, sinun kokemuksesi on vain eri kuin minulla, mutta koita nyt niellä se.
Eiköhän nimenomaan Suomessa jos missä ole tutkittu ja tilastoitu raittiitkin, jolloin asia ei ole mielipidekysymys. Tämä on mutua, eikä aihe niin paljoa kiinnosta, että jaksaisin googletella.Siitä olisikin huonompi tehdä topicia kun taas tälläisestä mielipideasiasta ei.