Mitä sinä tekisit tässä tilanteessa (työpaikkaan liittyvää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikittä

Vieras
Tilanne tämä: Olen ollut tässä työpaikassa 10 vuotta ja olen alityöllistynyt. Koskaan tekemistä ei riitä koko työpäivän ajaksi, usein teen päivän aikana töitä vaan n. 30 minuuttia (ja tämäkin pätkissä, tyyliin vastaan pariin sähköpostiin ja vastaan puhelimeen). Muun ajan istun ja tylsistyn. Olen turhautunut, tunnen itseni täysin turhaksi ja tarpeettomaksi. Lisäksi olen työpaikalla arvoasteikossa alimpana ja se näkyy kaikessa kohtelussa. Mitään toivoa muutoksesta ei ole.

Olen keskustellut jo monen vuoden ajan tilanteesa esimiehen kanssa. Hän on välillä ymmärtäväinen, välillä ei ymmärrä tilannetta ollenkaan ja välillä syyttää tilanteesta minua. Olen myös tehnyt kaikille työkavereille tiettäväksi, että minulla on aikaa ja halua auttaa heitä missä vaan ikinä tarvitaan. Tuntuu todella masentavalta istua itse tekemättä mitään, kun muut ympärillä valittaa kiirettä koko ajan. Kuitenkaan työkavereiltakaan ei tule minulle mitään hommia, tai korkeintaan kerran kuussa minuutin parin homma.

Välillä on päiviä, kun menen töihin itkien ja lähden sieltä pois itkien. Saatan herätä aamuyöstä miettimään työasioita, enkä saa unta. Olen keskustellut lääkärin ja työpsykologin kanssa. Minulle on ehdotettu masennuslääkkeitä ja sairauslomaa. Molemmista olen kieltäytynyt, koska se ei muuta tilannetta töissä mihinkään.

Olen hakenut muita töitä -tuloksetta. Olen hakenut opiskelemaan -myös tuloksetta. Viime yönä heräsin taas kolmelta itkemään surkeaa tilannetta. Tuntuu, että mitään ulospääsyä tilanteesta ei ole. Haluaisin irtisanoa itseni, koska mikään työ ei ole terveyden menettämisen arvoista. Mutta ei se työttömyyskään houkuttele, ja karenssin saan tietenkin.

Monet olisivat tyytyväisiä, jos mitään tekemättä saisivat saman palkan kuin toiset kieli vyön alla juosten. Itseäni ei todellakaan haittaisi, jos töissä ei tarvitsisi tehdä juuri mitään, mutta ihmetyttää kyllä, että millä työpaikalla nykyisin on varaa pitää työntekijää tyhjän panttina?

Keksi itse tekemistä! Opettele tekemään käsitöitä, putsaamaan kopiokone, siivoile, mene kyselemään joka välissä "onks sul mitää, mitä voisin tehdä? Kahvia? Kopioita? Siivoisinko sun työpisteen? Vastaanko sun sähköposteihin?" jne.

Mitä työtä btw teet?

Monet olisivat tyytyväisiä, jos mitään tekemättä saisivat saman palkan kuin toiset kieli vyön alla juosten.

Monet ehkä, mutta minä en. Enkä kyllä usko, että kukaan jaksaisi tylsistymistä vuosi kausia. Kuvittele nyt itse, menet töihin istut siinä työpisteessäsi 8 tuntia tekemättä oikeastaa yhtään mitään. Kokeilepa vaikka kotona, istu pöydän ääreen aamulla klo 8 ja ole siinä klo 16 asti. Kirjoita tuona aikana korkeintaan pari sähköpostia tai viestiä keskustelupalstalle, muutan pidä netti kiinni.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Keksi itse tekemistä! Opettele tekemään käsitöitä, putsaamaan kopiokone, siivoile, mene kyselemään joka välissä "onks sul mitää, mitä voisin tehdä? Kahvia? Kopioita? Siivoisinko sun työpisteen? Vastaanko sun sähköposteihin?" jne.

Mitä työtä btw teet?

En minä töissä voi tehdä käsitöitä. Kopiokonettakaan ei tarvise putsata jatkuvasti, kaappeja siivoilen ja järjestelen säännölliseti, keitän kahvia ja kopion jos on tarvis. Todellakaan en ala toisten työpisteitä siivoilemaan tai toisten sähköposteja hoitamaan.

Mun tutulla oli aikoinaan vastaavanlainen työ. Hän luki joskus kirjoja töissä. Hänellä tilanne ratkesi siten, että noin 10 vuoden "tyhjäntoimittajan" uran jälkeen hän pääsi samalla työpaikalla uuteen tehtävään.hänenkin työpaikallaan työt olivat jakautuneet epätasaisesti.

Voitko opiskella jotain? Päivän aikana voisit kelailla opiskeltavia asioita mielessäsi, jos et voi lukea.

Mun mielestä sun kannattaa pysyä nykyisessä työssä, kun muutakaan ole tarjolla. Mutta pyri muuttamaan asennettasi siten, että hyväksyt toimettomuuden.

Mitä työtä btw teet?

Mulla on kausittain samanlaista töissä kun ap:lla. Se on oikeesti kamalan ahdistavaa olla töissä kun ei oo mitään tekemistä. Tätä voi jatkua useampi viikko putkeen, riippuu muiden ihmisten töistä enkä voi siihen mitenkään vaikuttaa. Silloin työkaveritkin ahdistuu siitä, jos oon koko ajan kyselemässä ja vaatimassa niitä keksimään mulle töitä. Välillä töissä on jaksoja, kun on paljon haastavaa tekemistä, ja se on oikeasti motivoivaa ja ihanaa. Aamulla voi herätä tyytyväisenä töihin. Nyt oon äitiyslomalla, ja en mene tuonne enää takaisin ellei ole pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja nikittä;29331356:
Tilanne tämä: Olen ollut tässä työpaikassa 10 vuotta ja olen alityöllistynyt. Koskaan tekemistä ei riitä koko työpäivän ajaksi, usein teen päivän aikana töitä vaan n. 30 minuuttia (ja tämäkin pätkissä, tyyliin vastaan pariin sähköpostiin ja vastaan puhelimeen). Muun ajan istun ja tylsistyn. Olen turhautunut, tunnen itseni täysin turhaksi ja tarpeettomaksi. Lisäksi olen työpaikalla arvoasteikossa alimpana ja se näkyy kaikessa kohtelussa. Mitään toivoa muutoksesta ei ole.

Olen keskustellut jo monen vuoden ajan tilanteesa esimiehen kanssa. Hän on välillä ymmärtäväinen, välillä ei ymmärrä tilannetta ollenkaan ja välillä syyttää tilanteesta minua. Olen myös tehnyt kaikille työkavereille tiettäväksi, että minulla on aikaa ja halua auttaa heitä missä vaan ikinä tarvitaan. Tuntuu todella masentavalta istua itse tekemättä mitään, kun muut ympärillä valittaa kiirettä koko ajan. Kuitenkaan työkavereiltakaan ei tule minulle mitään hommia, tai korkeintaan kerran kuussa minuutin parin homma.

Välillä on päiviä, kun menen töihin itkien ja lähden sieltä pois itkien. Saatan herätä aamuyöstä miettimään työasioita, enkä saa unta. Olen keskustellut lääkärin ja työpsykologin kanssa. Minulle on ehdotettu masennuslääkkeitä ja sairauslomaa. Molemmista olen kieltäytynyt, koska se ei muuta tilannetta töissä mihinkään.

Olen hakenut muita töitä -tuloksetta. Olen hakenut opiskelemaan -myös tuloksetta. Viime yönä heräsin taas kolmelta itkemään surkeaa tilannetta. Tuntuu, että mitään ulospääsyä tilanteesta ei ole. Haluaisin irtisanoa itseni, koska mikään työ ei ole terveyden menettämisen arvoista. Mutta ei se työttömyyskään houkuttele, ja karenssin saan tietenkin.

Opiskele jotain kieltä vaikka, jossain opistossa tai netissä etäopiskeluna tms. Hyödyt luppoajasta ja niihin opiskeluihin pääsee kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja nikittä;29331356:
Olen hakenut muita töitä -tuloksetta. Olen hakenut opiskelemaan -myös tuloksetta.

Suosittelen jatkamaan molempien hakua!! Ihan varmasti jossain vaiheessa tärppää. Luota itseesi, jossain odottaa se sinun työpaikkasi, jossa viihdyt. Näe itsesi arvokkana yksilönä, nykyinen tilanne johtuu työnantajasta ja hänen tyhmyyttään, kun ei osaa hyödyntää panostasi!

Suosittelen jatkamaan molempien hakua!! Ihan varmasti jossain vaiheessa tärppää. Luota itseesi, jossain odottaa se sinun työpaikkasi, jossa viihdyt. Näe itsesi arvokkana yksilönä, nykyinen tilanne johtuu työnantajasta ja hänen tyhmyyttään, kun ei osaa hyödyntää panostasi!

Aika vaikea tuo itseensä luottaminen ja arvostaminen, kun ei kelpaa yhtään mihinkään. Olen koittanut työn ohessa opiskella verkko-opintoja ja käyttää luppoaikaa siihen, niin johan työkaverit alkaa puhumaan pahaa selän takana.

Aika vaikea tuo itseensä luottaminen ja arvostaminen, kun ei kelpaa yhtään mihinkään. Olen koittanut työn ohessa opiskella verkko-opintoja ja käyttää luppoaikaa siihen, niin johan työkaverit alkaa puhumaan pahaa selän takana.

No hitto, anna puhua sitten. Tai valita niille, kun ettei ole riittävästi töitä, niin pakkohan sun on jotain muuta tehdä. Vai pitäiskö sun vain istua tyhjän panttina, ketä sellainen muka hyödyttää?

[QUOTE="outoa";29331579]No hitto, anna puhua sitten. Tai valita niille, kun ettei ole riittävästi töitä, niin pakkohan sun on jotain muuta tehdä. Vai pitäiskö sun vain istua tyhjän panttina, ketä sellainen muka hyödyttää?[/QUOTE]

Ei ne ymmärrä, niillä on itsellään niin paljon tekemistä, eikä ne osaa ajatella asiaa toisen kannalta. Minä en enää jaksa. En edes pysty puhumaan tästä kennellekään, kun itkettää vain. Ja hävettää, vaikka eihän tämä minun vika ole, mutta siltä se tuntuu. Oon niin huono, että en kelpaa mihinkään.

Älä ajattele sitä niin, vaan katso mitä kykyjäsi ja taitojasi työnantajasi ei ymmärrä hyödyntää. Sinun pitää oppia arvostamaan itseäsi, tällöin myös työpaikkahaastattelussa heijastat hyvää energiaa joka auttaa eteenpäin.

Älä ajattele sitä niin, vaan katso mitä kykyjäsi ja taitojasi työnantajasi ei ymmärrä hyödyntää. Sinun pitää oppia arvostamaan itseäsi, tällöin myös työpaikkahaastattelussa heijastat hyvää energiaa joka auttaa eteenpäin.

Ei onnistu. :( En ole päässyt edes yhteenkään haastatteluun. Inhoan itsekin tätä valitusta, mutta kun en nää mitään ulospääsyä tilanteesta. Niin monta kertaa olen tuloksettomasti jutellut asiasta esimiehelle ja työkavereille. Olen pelkkä hyödytön paska, jota ei tarvita missään. Käyn vaan välillä työpaikan vessassa itkemässä surkeuttani. Välillä suorastaa toivon, että ajaisin työmatkalla kolarin, niin tämä kaikki loppuisi.

Ehkä siihen on jokin syy, että muille annetaan paljon töitä, mutta sinulle ei. Joskus pitää katsoa myös peiliin ja miettiä osuuttaan asioihin. Oletko aktiivinen, positiivinen, oma-aloitteinen, teetkö huolella ja ajan kanssa kaikki annetut työtehtävät? Tuskin kukaan esimies on tyytyväinen tilanteeseen. Mutta joilleikin vain ei voi antaa työtehtäviä mutta heitä ei saa irtisanoakaan. Nykyinen tuönantajasi olisi varmasti tyytyväinen kun lähtisit.

Mikset ole hakenut jo uutta työpaikkaa? Vai onko kyse siitä, ettet saa mitään? Vai ehkä valituksestasi. Huolimatta tosiasiassa näet työpaikkasi edut, mutta tykkäät vaan korostaa kaikkea negatiivista.

Ehkä siihen on jokin syy, että muille annetaan paljon töitä, mutta sinulle ei. Joskus pitää katsoa myös peiliin ja miettiä osuuttaan asioihin. Oletko aktiivinen, positiivinen, oma-aloitteinen, teetkö huolella ja ajan kanssa kaikki annetut työtehtävät? Tuskin kukaan esimies on tyytyväinen tilanteeseen. Mutta joilleikin vain ei voi antaa työtehtäviä mutta heitä ei saa irtisanoakaan. Nykyinen tuönantajasi olisi varmasti tyytyväinen kun lähtisit.

Mikset ole hakenut jo uutta työpaikkaa? Vai onko kyse siitä, ettet saa mitään? Vai ehkä valituksestasi. Huolimatta tosiasiassa näet työpaikkasi edut, mutta tykkäät vaan korostaa kaikkea negatiivista.

Tottakai minussa on jotain vikaa, kun tilanne on tämä. Teen kuitenkin kaikki minulle annetut työt huolellisesti ja ajallaan. Hoidan oman vastuualuueni kunnolla.Toivoisin kuitenkin, että minulle sanottaisiin suoraan, missä ongelma on. Ikinä minulle ei ole huomautettu, että tekisin työni huonosti. Haen koko ajan uutta työtä.

Sairauslomaa minulle en ehdotettu, mutta kieltäydyin. Eihän se ongelmaa korjaa, vaan samaan on kuitenkin palattava, kun saikku on ohi. Minä kuitenkin haluaisin tehdä töitä!

Ei tuossa auta kuin avoi puhe esimiehen kanssa. Kerrot, että haluaisit palautetta työstäsi, mihin hän on tyytyväinen ja toivoisiko hän jotain muuta ja silleen. Sit on vaikea tilanne, jollei esimieheltä suoraan kysymällä saa palautetta.

Ei tuossa auta kuin avoi puhe esimiehen kanssa. Kerrot, että haluaisit palautetta työstäsi, mihin hän on tyytyväinen ja toivoisiko hän jotain muuta ja silleen. Sit on vaikea tilanne, jollei esimieheltä suoraan kysymällä saa palautetta.

Esimiehen kanssa on puhuttu monta kertaa. Vuosittain kehityskeskuteuissa ja muutenkin. Mitään negatiivista palautetta ei ole tullut, siitä miten työni hoidan.

Ei kai tässä ole muuta vaihtoehtoja kuin kestää, niin kauan kuin kestää. :(

Oikein unelma duuni. Mä olisin niin tyytyväinen jos saisin istua suurimman osan päivästä omissa ajatuksissani ja vaan suunnitella omia juttuja :D Toisaalta tuo työkavereiden suhtautuminen ja pahan puhuminen selän takana olis kyllä mulle ainakin sellainen juttu etten tiedä kestäisinkö sitä.

Herranjestas nainen, nyt ryhdistäydyt ja lopetat sen angstaamisen! Kehität itsellesi mitä tahansa mielekästä tekemistä, etkä välitä siitä mitä muut asiasta ajattelevat! Tai sitten oikeasti irtisanot itsesi. Sulla on todella negatiivinen asenne nyt kaikkeen ja sun pitää päästää irti tollasesta negatiivisuudessa kylpemisestä tai sä et tuu ikinä olemaan onnellinen.

Ei onnistu. :( En ole päässyt edes yhteenkään haastatteluun. Inhoan itsekin tätä valitusta, mutta kun en nää mitään ulospääsyä tilanteesta. Niin monta kertaa olen tuloksettomasti jutellut asiasta esimiehelle ja työkavereille. Olen pelkkä hyödytön paska, jota ei tarvita missään. Käyn vaan välillä työpaikan vessassa itkemässä surkeuttani. Välillä suorastaa toivon, että ajaisin työmatkalla kolarin, niin tämä kaikki loppuisi.

Kyllä se onnistuu, ennemmin tai myöhemmin. Jos et ole päässyt haastatteluun tarkenna hakemustasi! Sinä et ole hyödytön, etkä paska!!! Oikeasti jos itse et kykene itseäsi tsemppaamaan, hae apua, esim. mt-toimiton kautta.

Sinä kuitenkin tiedät tehneesi työsi hyvin ja saanut siitä hyvän palautetta, joten kertoohan se omaa kieltään! Vaikea sanoa näin netin kautta miksi sinulla vähemmän töitä. Tietysti silläkin on merkitystä millä nimikkeellä on palkattu, se määrittelee työnkuvasi. Jos hoidat työnkuvasi hyvin, olet hyödyllinen ja tärkeä, vaikka sinulla olisikin muita vähemmän töitä. Jonkunhan on sekin tehtävä. mitä sinä teet!

Yhteistyössä