Mitä seuraamuksia, jos ottaa "juoksubensat" huoltoasemalta?

  • Viestiketjun aloittaja Sixbackelson85
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26423982]Poliisille on soitettu samantien, poliisin kiireistä riippuu koska ottavat käsittelyyn, etsintäkuulutus autolle on laitettu samantien. Kyllä ne kotiin tulee huomenna koputtelemaan viimestään. Käske seuraavalla kerralla idiootin ottaa edes rekkarit irti tai peittää ne.[/QUOTE]

No ei ne nyt oven taakse tule koputtelemaan! Liikenteessä pysäyttävät jos kohdalle osuu.
Jos ei liikenteessä tavoita, tulee kutsu kuulusteluihin mikäli rekisterinumero on tallentunut kameroille, sakot ja joutuu maksamaan varastamansa bensat.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26423982]Käske seuraavalla kerralla idiootin ottaa edes rekkarit irti tai peittää ne.[/QUOTE]

Näin. Ja se huppu päähän myös. Oikeastiko joku ei ymmärrä että lähes joka paikassa on nykyisin kameravalvonta?
 
huoltsikantäti
Meillä käytäntö se, että jos on selvästi varkaus eikä unohdus, tehdään rikosilmoitus heti.
Ja ei sitä rekkaria kyllä silti aina näe vaikka kamerat onkin..talvella esim lumi peittää, voi olla niin likanen ja joskus ne on ihan peitetty jollain. Paras mitä olen nähnyt oli ihan pahvista tehty. :D
 
mun tutulle kävi niin et tankkas täyteen, ja jotenkin "unohti" maksaa, huoltsikalta soitivat seur päivänä, ja sopivat et menee maksamaan samantein. Eikä tarvittu poliisia. Tämä oli kyllä oikeesti ihan vahinko :D
Mulla on joskus reilut parikymmentä vuotta sitten käynyt vähän sama homma. Eräällä tutulla bensiksellä tankkasin aina automaatista mutta kerran siinä oli jonoa ja minulla olevinaan kiire joten tankkasin normimittarista. Siinä sitten tuttuun tyyliin hyppäsin tankkauksen jälkeen autoon ja hurautin pokkana matkaan.

Jossain vaiheessa päivää asia tuli jotenkin mieleen ja sitten välähti: "Hetkinen hei, weit tö minits, mähän en muutes maksanu!".
No, ajelin bensikselle ja menin "hattu kourassa" kassalle jossa huoltsikantäti naureskeli että "joo, me tässä jo odoteltiin sua". Olivat arvanneet kyseessä olleen vahinko ja olisivat ilmoitelleet eteenpäin vasta illalla tai seuraavana päivänä jos minusta ei olisi kuulunut mitään.
 
pitkäkyntinen
Joo kyllä, koppiin ja siitä tutkintavankeuteen kuukaus tai kaks. jos onni suo, ni pääset kotiin odottamaan oikeudenkäyntiä. kovaa tulee ehkä 1v 4 kk, ensikertalainen istuu puolet. Toki mielrntilatutkimuksen avulla mahdollisuus laitoshoitoon, siellä se on sitte lääkärin käsissä, kauanko ovet on kiinni . Heikki lampelaan yhteyttä, hän hoitaa näitä kovemman luokan caseja. Riksu odottaa, jengiläiset ja ne tekee susta subunistin. 20000 oot sitte pystyssä niille ku aikanaan vapaudut. Juha Valjakkala - se on se mitä lopulta olet. ni älkää ainakaa omissa nimissänne olevan auton kans menkö, tai sit jotku toiset kilvet siks aikaa. ei ne kuule rupee sen pidemmälle asian kanssa painii. ja vittu hei, onhan niil vakuutukset, ha eiköhän se neste esim oo ihan kohtuuden nimissä muutaman litran bensaa meiltäki varastanu.

moraalisesti hyväksyttävä teko.vährntäkööt vaikka johtajien kannustimrahoista sen muutaman kympin per rosvo
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoltsikantäti;26425185:
Meillä käytäntö se, että jos on selvästi varkaus eikä unohdus, tehdään rikosilmoitus heti.
Ja ei sitä rekkaria kyllä silti aina näe vaikka kamerat onkin..talvella esim lumi peittää, voi olla niin likanen ja joskus ne on ihan peitetty jollain. Paras mitä olen nähnyt oli ihan pahvista tehty. :D
ei rekkari aina paljoa auta. tääläkin joskus yksi sankari menetti kahdet kilvet päivän aikana autosta, kolmannella kerralla oli vaan etukilpi.
 

Yhteistyössä