Mitä säilytätte alalaatikoissa keittiössänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaapit pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaapit pois

Vieras
Ollaan vaihtamassa keittiön alakaapit laatikostoiksi. Kannattaako ottaa sellaisia korkeampia laatikostoja, joissa on vain kaksi laatikkoa vai onko parempi ottaa sellaisia, joissa ylimpänä matala laatikko ja kaksi alempaa ovat korkeita? Meille tulee kaksi tällaista laatikostoa ja yksi 5-laatikkoinen.

Mitä säilytätte alalaatikoissa? Astioita vai ruoka-aineita? Olisiko lautaset kätevämpi siirtää laatikkoon yläkaapista?

Säilytän niissä ruuanlaittoastiat ja eväs ja pakastusrasiat ja yhdessä laatikossa on kuiva aineita. Meillä on 30cm leveä jossa on kapeita laatikoita, 60 cm leveä jossa on yksi matala ja kaksi korkeaa laatikkoa ja 80 cm jossa on yksi matala ja kaksi korkeaa laatikkoa. Tuossa 30 cm leveässä pidän aterimet, leivinliinat, sauvasekoittimen, ostoskassit ja jotain muuta sälää. On mun mielestä huomattavasti paremmat kuin kaapit.

Onko pieniä lapsia/tulossa pieniä lapsia? Laitetaanko lapsilukkoja? Itse olen tykännyt järjestää alimmat laatikot niin, että taapero voi mennä niitä tutkimaan. Ei voi siis laittaa niihin ruoka-aineita tai keraamisia lautasia tai leivinpaperia, mutta sen sijaan muoviastioita, kapustoja, sähkövatkain, kattilat, paistinpannut, vuoat yms. Ottaisin itse ehkä ennemmin niitä, missä on vain 2 korkeaa laatikkoa.

Meiltä löytyy 3 ja 4 laatikkoiset. Pienissä normaalilaatikoissa on kahdessa ateraimia ja leikkuuveitsiä, yhdessä mausteet, yhdessä kauhat, vispilät, paistinlastat, leivinpaperit jne. Yhdessä isossa laatikossa on keittiön pienkoneet (sähkövatkain, vohvelirauta, sauvasekoitin jne), mitkä eivät ole päivittäisessä käytössä. Yhdessä on isommat kuivatavarat (jauhot, hiutaleet yms). Yksi on sitten kaiken sekaisen säilytyspaikka, siellä on tarjottimia, tarjousmakaroneja, siivillöitä, pakasterasioita eli käytännössä kaikkea sellaista, mille ei ole oikein muutakaan säilytyspaikkaa.

Meillä on vain kolme yläkaappia ja niihin on järjestetty päivittäin käytettävät mukit, lasit ja kahvilautaset. Samoin kahvit, teet yms. Jonkin verran tarjoiluastioita. Kaikki muu onkin sitten laatikoissa, joita on 18. Siellä on siis ruokalautaset, melkein kaikki tarjoiluastiat, kaikki ruokatavarat, aterimet, mausteet, kattilat, leivinpaperit/pussit jne, lautasliinat/kertikset jne jne. Jalkalasit ja juhlakahvikupit on erillisessä vitriinissä.

Meillä on 1 matala + 2 korkeaa laatikkoa kaikissa. Mielestäni yhtenäisemmän näköinen ja en mistään nimestä olisi halunnut sellaisia matalia sisälaatikoita, joita niihin korkeisiin tupataan laittamaan yläreunaan.

Onko pieniä lapsia/tulossa pieniä lapsia? Laitetaanko lapsilukkoja? Itse olen tykännyt järjestää alimmat laatikot niin, että taapero voi mennä niitä tutkimaan. Ei voi siis laittaa niihin ruoka-aineita tai keraamisia lautasia tai leivinpaperia, mutta sen sijaan muoviastioita, kapustoja, sähkövatkain, kattilat, paistinpannut, vuoat yms. Ottaisin itse ehkä ennemmin niitä, missä on vain 2 korkeaa laatikkoa.

Lapset ovat 4 v ja 6 v, eivätkä mene enää tonkimaan omin lupinensa kaappeja.

Meillä on 1 matala + 2 korkeaa laatikkoa kaikissa. Mielestäni yhtenäisemmän näköinen ja en mistään nimestä olisi halunnut sellaisia matalia sisälaatikoita, joita niihin korkeisiin tupataan laittamaan yläreunaan.

En minäkään halua niitä sisälaatikoita. En usko, että ovat kovin käytännöllisiä, kun joutuu availemaan laatikoita kahteen kertaan saadakseen haluamansa.

Meillä ei ole oikeastaan juurikaan alakaappeja, meillä 50-luvun alkuperäinen keittiö, ja muutenkin vähän kaappeja. Päivittäin käytössä olevat astiat ovat kuivauskaapissa. Olisi kiva, jos astioita voisi säilyttää vaikka alakaapeissa, sillä tavoin lapsikin voisi helpommin osallistua vaikka kattamiseen ja asitanpesukoneen tyhjentämiseen. Nyt lapsi saa esim. lajitella aterinkorista kamppeet laatikkoon. Olisi varmasti innokas muuhunkin, ikää 4,5 v.

Yksi korkea, syvä kaappi pitää käytännössä olla. Meillä on sellainen uuni-mikrokaapin päällä. Siellä säilytetään tavaraa, joka ei mahdu mihinkään muuhun kaappiin: muropaketit, termospullot yms korkeat tavarat.

Tietenkin murot voisi laittaa johonkin rasioihin ja termarit kyljelleen tai jotain, mutta meillä tuo yksi kaappi on kyllä kätevä.

Yksi korkea, syvä kaappi pitää käytännössä olla. Meillä on sellainen uuni-mikrokaapin päällä. Siellä säilytetään tavaraa, joka ei mahdu mihinkään muuhun kaappiin: muropaketit, termospullot yms korkeat tavarat.

Tietenkin murot voisi laittaa johonkin rasioihin ja termarit kyljelleen tai jotain, mutta meillä tuo yksi kaappi on kyllä kätevä.

Meillä tällaiset mahtuu yläkaappeihin, joiden hyllyväliä voi säädellä itse.

Yhteistyössä