mitä saa ottaa mukaan lentokoneeseen??

Mul oli meiän 1,5v pojalla mukana hyla-maitotetroja, pari ruokapurkkia ja banaania. Lisäks oli riisipalleroita ja keksiä et jos tarvii saada pysymään aloillaan eikä muu auta. Mikäli siis tarkotit sapuskoita?!
 
Lennettiin viime viikolla hesasta tännä espanjaan ja mukana mulla oli purkkiruokaa ja mehu-tetra ja puolen litran vesi pullo.
Mitään sanomista ei tullut, pyysivät vaan kaivamaan kaikki nuo esiin kassista jottei sitten tarvitsisi koko kassia tyhjentää hihnan toisessa päässä.
 
Paljon vauvan kanssa matkustaneena olen toiminut niin, etta olen pakannut kaikki ruuat litran minigrip pusseihin (siis ruokapurkki sinne pussiiin), nain saan ne turvatarkastuksessa nopeasti ja yksinkertaisesti ensin kassista hihnalle ja sitten taas takaisin kassiin.

Virallisesti tuo pussin koko on kait toi 1 litra (en jaksa nyt tarkistaa), olen kayttanyt sita kokoa, ettei kukaan ala siita urputtaa ja sinne ei mahdu kuin muutama purkki, eli turvatarkastaja nakee heti, mita pussissa on, ei tarvitse alkaa aukoa....

Tama on siis ollu meikalaisen tapa, muitakin varmasti on.
 
Tässä nyt varmaan tarkoitettiin lähinnä lasten juttuja, mutta vinkki: kaikki meikit kannattaa kanssa laittaa sinne litran minigrip-pussiin, ni ei tarvi pakkailla niitä uudelleen siinä turvatarkastuksessa. sehän ei niitä haittaa, jos siellä pussissa on jotain meikkejä, mitä sinne ei olis pakko laittaa, mutta jos joku meikkivoidepuuteri on jääny pakkaamatta ja kuuluis pakata, niin sitten ne antaa toki pussin sitävarten, mutta tuommoiseen menee aina turhaan aikaa. Tai ainakin ne voiteet, huulirasvat, huulipunat yms. niin, että ne saa helposti pussiin ilman isompaa etsintää, ettei tarvi moneen kertaan plarata käsilaukkua.
 
Multa oli viimeksi jaanyt kasilaukun sivutaskuun huulirasva, joka ei ollut puikko vaan tuubi. No, sehan sitten osui Hki-vantaalla lapivalaisussa tarkastajan silmaan ja sita sitten etsittiin isosta kassista... :-(, kylla otti paahan, ei tullut mieleenkaan, etta niinkin pieni tuubi pitaa olla minigrip-pussissa :headwall:
 
Olivat todella tarkkoja Vantaan lentokentällä pari viikkoa sitten. Meillä oli kaksi pillimehua kassissa. Kassi pyydettiin aukaisemaan ja se kaivettiin läpikotaisin. Pillimehut poistettiin.
Vauvalle saa ottaa omat ruoat mukaan, samoin muistaisin, että erikoisruokavaliosyötävät menevät läpi. Siis nesteet. Mutta pakkaa kaikki siis 1l minigrip pussiin!
Lentokentältä saa ostettua esim. pillimehuja tai vettä lapsille ennen koneeseen menoa.
 
Ma taas tein pullon valmiiksi ennen turvatarkastusta. Tarkastuksen jalkeen vetta sai ostaa ja vieda koneeseen. Ja mullakin oli ruuat mukana,lahtiessa ei ollut purkit litran pusseissa,eika tarkastaja valittanyt. Mutta tullessa laukku piti aukaista ja nayttaa purkit,joten ens kerralla laitan ne pusseihin ja laukun ylaosaan,mista ne on helppo naha ja kaivaa esille jos tarvii.
Koneeseen saa ottaa korviketta.Itsella oli pulveria,vetta sain kun kysyin.
 

Yhteistyössä