Onko mitään minkä alan hommat osaisit hyvin? Jos lähet vaikka siltä pohjalta opiskelee ja alasta kiinnostuminen vois tolla tavalla muodostua, eli pikku hiljaa. Et olis myöskään tyhjän päällä ja hakkais päätä seinään

.
Mä jätin joskus aikanaan opinnot kesken, mua ei se ala kiinnostanu yhtään ja valitsin sen paniikissa. Isän puolen suku hiillosti ja puuskutti niskaan. Sun pitää, sun täytyy, kyllä sun kannattais lukioon jne. aina jos jonkun isän puolen sukulaisen näki, niin aina nousi toi opiskelu asia ykkös puheen aiheeks, joko oot valinnu jo kiinnostavan alan, mihin meinaat mennä yms. Raivostuttavaa ja aloin panikoitua, tein hätäpäissäni ratkasun kun en jaksanu kuunnella tota jankuttamista. Eri alan opintopaikkoja ja selityksiä alasta lueskelin aina iltasin, mutta tuokin loppu kuin seinään sillon, kun tuo isän suku kuumostti ja puuskutti, tyrkytti ideoitaan ja läperteli sitä vihkoo/opasta missä oli ne eri alat lueteltu. 2007 lähin opiskelee sitä alaa mikä olikin mun ala, 2004 saakka tein eri töitä, eri paikoissa. Pääsin yleensä töihin, soitin ja sovin haastattelun ja aina pääsin töihin. Se oli onni, koska ehdin etsiä tavallaan itteeni, miettimään mikä olis mun juttu ja mistä voisin tykätä erityisesti. En kauheemmin pitäny tuosta alasta mitä lähin opiskelee, mutta tällä hetkellä on mun juttuni kyllä täysin ja tosta alasta on tullu osa mua

. En vois kuvitella elämääni että, en tekis oman alani töitä. Opinnot katkes kyllä, kun jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle ja nyt korvailen niitä tunteja pois. Eli todellakin loppusuoralla noi opinnot, todennäkösesti enskuun puolella valmistun. Aloin tykkäämään omasta alastani, sitä mukaa kun sitä opiskelin. Tuntuu ihan oudolta ajatella että, 2007 kun alotin niin, en kauheemmin välittäny. Mutta, nyt on toisin, nimittäin alastani vaan on tullu osa mua ja oon mun miehellekkin sanonu, että oon aina tykänny tehä töitä ja oon muutenkin semmonen ihminen, etten osaa olla pitkiä aikoja yhessä kohtaa tekemättä mitään. Mä voin hyvin kuvitella että, jos tytärtä mulla ei olis, niin olisin oman alani töissä nyt ja saattaisin olla jopa työnarkomaani, imasee noi hommat niin hyvin mukaansa.