Mitä ruokaa voisin tehdä kesäkurpitsasta? Löytyy myös paljon porkkanoita, perunoita, riisiä, makaroonia, nakkeja ja jauhelihaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jauheliha- tai nakkikastikkeen, johon laitat lisukkeeksi/jatkeeksi kesäkurpitsa- ja porkkanapaloja, sitten keität riisiä, makarooneja tai perunoita kaveriksi.

leikkaat kesäkurpitsan siivuiksi, laitat vähän suolaa, että neste irtoaa ja paistat siivut pannulla tai grillissä

jos löytyy kaveriksi vaikka punasipulia, voit tehdä grilliin maukkaan "nyytin" kesäkurpitsan paloista ja sipulista

jne. vain mielikuvitus on rajana kesäkurpitsan käytölle

Tee pataruoka, johon laitat ensin paistettua jauhelihaa/nakkeja, porkkanakolmioita, sipuli paloina, valkosipulia, tomaattimurskapurkki, rusinoita 1 dl, kesäkurpitsapaloja (n. 3 x 3 cm) + mausteita (suola, pippuri, inkivääri, kurkuma) ja keitä kunnes porkkanat ja kesäkurpitsat ovat kypsiä (n. 45 min). Itse teen tuota ruokaa kokolihasta tai broilerin rintafilekuutioista.

Alkuperäinen kirjoittaja pakastushullu:
voiko valmista kesäkurpitsaruokaa pakastaa??

lasagnena olen paikastanu, ihan hyvää.

muuten kuutioina se menee pyttipannussa! sit tietty viipaleiks ja grilliin marinoituina, nam nam..
karppi syö sen raastettuna ja peonin kaapaistettuna höyseenä :p

saa nähdä mitä tulee, pilkoin kurpitsat ja porkkanat vuokaan, paistoin jauhelihan, sipulin ja kanttarellit, päälle kermaa ja uuniin

miltäs kuulostaa? En mikään hirmuhyvä kokki ole, mut kokeilemalla oppii

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saa nähdä mitä tulee, pilkoin kurpitsat ja porkkanat vuokaan, paistoin jauhelihan, sipulin ja kanttarellit, päälle kermaa ja uuniin

miltäs kuulostaa? En mikään hirmuhyvä kokki ole, mut kokeilemalla oppii

kesäkurpitsa saattaa antaa hieman vetisyyttä ruokaan jos sitä ei itketä. mutta kyl mä söisin! :p

Mitä ruokaa voisin tehdä kesäkurpitsasta? Löytyy myös paljon porkkanoita, perunoita, riisiä, makaroonia, nakkeja ja jauhelihaa.

Tekisin itse jauhelihamakarooniporkkanalaatikon tai pyttipannua perunoista ja nakeista, kesäkurpitsat pyttärin joukkoon. Hyvä sosekeitto tulee varmasti myös kesäkurpitsasta, porkkanoista ja perunoista.

Jauhelihasta tekisin pihvejä, joihin porkkanaa. Tai sitten risottoa porkkanasta, kesäkurpitsasta, riisistä ja jauhelihasta.

Yhteistyössä