Mitä ruokaa häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli juustosalaatti, vihreäsalaatti, uusia perunoita, kermaperunoita, lohta, lihapullia ja rosepippurikastiketta, patonkia ja valk.sip.levitettä :p
Ja sit tietty kaakkukaffit.

Monipuolista. Jos ajatellaan että ne on sellaset keskivertokokoiset häät. Meidän menuulle kuuluisi liha (karjalanpaisti), kala (lohta) ja kasvisvaihtoehtokin. Alkuruoaksi ainakin salaatteja. Sitten vielä iltapalaksi karjalan piirakoita ym. pientä suolaista.

Pöydän pitää suorastaan huojua herkuista :D

possun filettä ja perunoita
Vihersalaattia ja Makaroonisalaattia. Suolakurkkua, juustoa, voita, lohta. maitoa, vettä kotikaljaa.

Ruisleipää ja rieskaa leiviksi.

miltä kuulostaa?

Pääruoka meillätulee olemaan lihaa, toki tulee kasvissyöjille omaa ruokaa (kanaa koska kukaan ei oo täysin kasvislinjalle kuitenkaan) alkuruoaksi lohta, "leikkeleitä", paljon salaatteja ja juustoja. Rieska kuulostaa hyvälle, jotain ruisrieskaa :P

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Kasvissyöjä täällä muistuttaa, että on kiva, jos on muutakin kuin lihaa ja kalaa :D

Ja kuinka moni kasvissyöjä laittaa vieraillee lihaa?? Kysyn vain, kyll sitä ootte joka välissä itse vaatimassa et pitäis teille laittaa erikoisruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Kasvissyöjä täällä muistuttaa, että on kiva, jos on muutakin kuin lihaa ja kalaa :D

Meillä oli tiedossa että kukaan ei ollut kasvissyöjä vieraistamme joten ei tarvinnut sitä vaihtoehtoa laittaa.

Joku sanoi että pöydän pitäisi ruuasta notkua. Minä olen toista mieltä, minua tympii ne semmoset juhlat ja kekkerit, joissa pöydällä on sen seitsemänsataa eri sorttia ja aivan kaikenlaista.

Kun semmosta pöytää katsoo, ei tee enää mitään mieli.

Jokaiselle jotain voi tarjota myös ihan ajatuksen kanssa, ilman että on sata eri sortimenttia tarolla.

Olisi kiva, että muistettaisi, ettei kaikki syö ns. punaista lihaa, vaan olisi vaihtoehto. Ja miksi aina ne valkosipulilevitteet tai valkosipuliperunat? Sekö sitten on juhlavaa, että lykätään valkosipulia sekaan? :o

´Minusta se on mielikuvituksen puutetta ja henki haisee sen jälkeen.

Ja makaronisalaatti on arkiruoka.
Kylmä makaroni kuten kylmä perunakin (perunasalaatti) on pahaa.

Meillä oli häissämme yksinkertaisesti kinkkukiuaus ja lohikiusaus, kasviksia, salaatin jokainen sai koota mieleisensä kun kaikki oli eri kipoissa. Näin siksi, että minä itse olen ronkeli ja halusin että jokainen saa mieleistänsä.

Kakun lisäksi oli keksejä ja öh, mitäs se onkaan, semmosta kaakao-kuorrukejuttua, olisiko jotain mokkapaloja.

Olin taannoin häissä jossa oli broilein rintafileitä ja riisiä tai perunaa, salaattia yms.
iltapalaksi oli valittu sitten just tommosia perussotkuja niin, ettei minulle esim. ollut mitään, kun levitteet oli valkosipulia, oli lihapullaa jne, eikä oltu muistettu ettei kaikki syö sipulia ja lihaa.

Vähän mutta hyvää, ei tarvii olla sataa eri sorttia vaan nimenomaan niitä eri vaihtoehtoja ;)

Oma kokemus oli kerran häissä ikävä, kun monet vieraat tulivat toiselta puolelta Suomea ja ruokana oli pelkkiä salaatteja.... pikkasen oli nälkä |O

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Me halutaan kaikkea sellaista siihen mistä ite tykätään (itsekkäinä ihmisinä ;) )
Suku on jo esittänyt jyrkän mielipiteensä esim.fetajuustosta :laugh:

Niin mekin ajateltiin: ne on meidän häät ja niistä tulee meidän näköiset, tarjottavia myöten.
Muut otettiin huomioon just sillä, että salaatin sai koota itse eri vaihtoehdoista ja oli lihaa ja kalaa. Erillistä pöytää ei lapsille tullut,oli niin perussapuskaa.

Pitopalvelu hoiti.

Eräs pitopalvelun pitäjä tuumasi, että "onhan kuitenkin niin, että järjestätte häät muita, ei itseänne varten". Ja ehdotti, että minulle (ronkeli kun olen) sekä meidän yhteiselle lapselle (jolla allergioita), laitettaisi erilliset ja eri ruuat, kuin muille :O ??!!
Vastasin, että järjestämme ne ihan itseämme varten. Vieraat taipuu meidän ruokalistaamme. Ja otin toisen pitopalvelun.

Ajattelin myös, että MINUN häissäni ruokalista on sellainen, ettei minun, morsiamen, tarvitse sörkkiä pois niitä yök-juttuja, ja allergisen lapsen kohdalla niin, että KERRANKIN saa lapsikin samasta kattailasta mistä kaikki muutkin syö !

Alkuperäinen kirjoittaja vähän mutta hyvää :
Joku sanoi että pöydän pitäisi ruuasta notkua. Minä olen toista mieltä, minua tympii ne semmoset juhlat ja kekkerit, joissa pöydällä on sen seitsemänsataa eri sorttia ja aivan kaikenlaista.

Jokaiselle jotain voi tarjota myös ihan ajatuksen kanssa, ilman että on sata eri sortimenttia tarolla.

Olisi kiva, että muistettaisi, ettei kaikki syö ns. punaista lihaa, vaan olisi vaihtoehto. Ja miksi aina ne valkosipulilevitteet tai valkosipuliperunat? Sekö sitten on juhlavaa, että lykätään valkosipulia sekaan? :o

Meillä oli häissämme yksinkertaisesti kinkkukiuaus ja lohikiusaus, kasviksia, salaatin jokainen sai koota mieleisensä kun kaikki oli eri kipoissa. Näin siksi, että minä itse olen ronkeli ja halusin että jokainen saa mieleistänsä.

Kakun lisäksi oli keksejä ja öh, mitäs se onkaan, semmosta kaakao-kuorrukejuttua, olisiko jotain mokkapaloja.

Olin taannoin häissä jossa oli broilein rintafileitä ja riisiä tai perunaa, salaattia yms.
iltapalaksi oli valittu sitten just tommosia perussotkuja niin, ettei minulle esim. ollut mitään, kun levitteet oli valkosipulia, oli lihapullaa jne, eikä oltu muistettu ettei kaikki syö sipulia ja lihaa.

Hmm.

Ehkä sittenkin pitää olla useampaa lajia.

Minä kun inhoan kinkkukiusausta. Lohikiusaus ehkä menisi, muttei helteellä kun pelkään ruokamyrkytystä. Ja makaronisalaatti on hyvää ja juhlavaa. Ja liha hyvää, kuten sipulikin (itseasiassa ruoka on mautonta ilman sipulia).
Nii joo ja vielä oodi kylmille potuille, ne ovat taivaallisia kalalevitteen, tai graavilohen tai savukalan tai sillin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän mutta hyvää:
Me halutaan kaikkea sellaista siihen mistä ite tykätään (itsekkäinä ihmisinä ;) )

Niin mekin ajateltiin: ne on meidän häät ja niistä tulee meidän näköiset, tarjottavia myöten.
Muut otettiin huomioon just sillä, että salaatin sai koota itse eri vaihtoehdoista ja oli lihaa ja kalaa. Erillistä pöytää ei lapsille tullut,oli niin perussapuskaa.

Pitopalvelu hoiti.

Eräs pitopalvelun pitäjä tuumasi, että "onhan kuitenkin niin, että järjestätte häät muita, ei itseänne varten". Ja ehdotti, että minulle (ronkeli kun olen) sekä meidän yhteiselle lapselle (jolla allergioita), laitettaisi erilliset ja eri ruuat, kuin muille :O ??!!
Vastasin, että järjestämme ne ihan itseämme varten. Vieraat taipuu meidän ruokalistaamme. Ja otin toisen pitopalvelun.

Ajattelin myös, että MINUN häissäni ruokalista on sellainen, ettei minun, morsiamen, tarvitse sörkkiä pois niitä yök-juttuja, ja allergisen lapsen kohdalla niin, että KERRANKIN saa lapsikin samasta kattailasta mistä kaikki muutkin syö !

Ja sitten olet näreissäsi kun jotkut ei olleet ajatelleet ettei kaikki syö lihaa ja sipulia? Eiköhän sinunkin tulisi sitten taipua vieraana muiden ruokalistaan.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vähän mutta hyvää :

Aika köyhät häät teillä.. meillä on kinkkukiusaus meidän perheen arkiruoka, ei todellakaan häissä tarjottava. Mutta kukin tyylillään..

ukon siskon häistä:
4lämmintä ruokaa
(*grillattuja kanoja tomaatti liemessä ja iiiiiso kasa oliveeja, kyytipoikana erilaisia viher salaatteja sekä marinoituja tomaatteja ja kurkkuja
*Kalatagine: paikallista kalaa, vihanneksien kera
*vermiselli keko..hassua mut joo iiiso kasa vermisellejä voilla maustettu,ryyditettynä paahdetuilla manteleilla,kanelilla,tomusokerilla ja rusinoilla
* Lammaspata=lammasta,perunoita,porkkanoita ja oliiveja)
*Sitten oli erilaisia piirakoita(pstilla? ...liha,kana ja vihannes täytteillä )
*jälkkäriksi oli hedelmiä
*tee hetkessä oli 9erilaiset keksit ja leivokset sekä parit kakut

Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Meillä karibbealainen pitopalvelu, eksoottista ruokaa siis.

Mielenkiinnosta kysyn, millaista ruokaa :P

Shredded Crab with avocado
Chicken Roti
King Fish Mango salsalla
Salt fish & Achee
Fried Plantain slices
Sweet potato & pineapple casserole
Jerk Chicken
Curried Mutton
Rice&Peas
Green salad with house dressing
Bananas baked in rum
Tropical Pavlova with ice-cream/fresh cream

Ja tietty kakku ja paljon Rum Punch ja Mango Belliniä :p

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän mutta hyvää:

Pitopalvelu hoiti.

Ja sitten olet näreissäsi kun jotkut ei olleet ajatelleet ettei kaikki syö lihaa ja sipulia? Eiköhän sinunkin tulisi sitten taipua vieraana muiden ruokalistaan.. :whistle:

Niin kuin taivuinkin. Iltapalapöydästä söin sitä mitä siellä oli, jotain löytyi minullekin, en muista nyt enää mitä.
Ihmettelen vaan miksi esim. salaatit pitää sotkea, kun ne voisi eritelläkin.

Tai miksi vain pelkkä liha, koska on niin paljon niitä, jotka ei sitä syö. Sen verran voidaan ottaa huomioon ruokavalio-ihmiset.

Pääruoka onneksi oli hyvää, kun oli broileria. En muista oliko siinä jotain muuta lihavaihtoehtoa niille, jotka ei mahdollisesti broilerista pidä.

Hääpari itse ei ollut iltapala-aikaan enää paikalla.

Omissa häissämme vaihtoehtoja oli: liha, kala, kasvis. Ne eivät olleet kesähäät, siksi "raskas" kiusaus oli hyvä, eikä kukaan valittanut että kiusaukset olisi olleet arkisia, puffet-pöydän kattaus teki siitä juhlavan.

Omissa häissämme todellakin halusin olla itsekäs, ja kerrankin ottaa nirsoilematta, eikä niin, kuten olen myös tapauksen kuullut, ettei morsiamelle itselleen ole ollut mitään tarjolla.

Lisäksi halusin, että yhteinen lapsi on huomioitu myös siten, ettei hänelle ole mitään erillistä kuppia, kuten päiväkodissa on, että tulee erillinen oma annos, kun muut saa sitä samaa. Se, mikä kelpaa mulle, kelpaa yleensä valtaosalle ihmisiä. Se, mikä sopii allergiselle tenavallemme, sopii muillekin, ei ole niin erikoista, esim. söi just aivan kaikkea mitä pöydässä oli tarjolla, salaattikiposta jätettiin ottamatta niitä ns. kiellettyjä.

Itsekkäästi kyllä halusin

Yhteistyössä