Mitä ruokaa broilerin jauhelihasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkvink
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli mieleen kun kerran tohkeissani tein makaronilaatikon broilerin jauhelihasta ajatellen, että punaisesta lihasta kieltäytyvä lapsipuolikin söisi sitä. Nyppi lihat pois, kun kuulemma jauhettu liha on ällöä. ..Mutta tätähän sä tosiaan kysyit. :)

Tekisin vaikka jauhelihapihvejä/-pullia? Tai miten toi toimis keitossa? Tai sitten kastike ja riisiä? (En tiedä miksi jotenkin miellän broilerin ja riisin kavereiksi.)

Itse käytän broilerijauhelihaa jatkuvasti. Voit käyttää sitä kaikkeen mihin jauhelihaa yleensäkin tulee. Esim. jauhelihakastike, pataruoat, uunivuokaruoat, pizza, piirakat, keitot, jauhelihapihvit.

Moittikaa oikein paljon broilerin jauhelihaa, jotta hinta pysyy alhaisena.

itelle lääkäri sanoin kun olin 50v, että jos et jätä makkaraa ja jauhelihaa, et eläkkeelle pääse.
Vaihdoin broileriin ja ensin jauhoin sen itse nyt ostan kaupasta, yli 25 vuotta on oltu terveenä eläkkeellä.

mUUTEN IHAILEN AINA JOSKUS TEIDÄN ASINANTUNTEMUSTANNE.

Hyvää ja helppoa:

2 kpl salaattisipuli
1 pkt broilerin jauheliha
1 rkl öljy
1 ps sugar snaps, herneenpalko
2 dl creme fraiche
2 rkl soija
1 kpl kananliemikuutio
2 rkl basilikasilppu
1?2 tl mustapippuri
1?4 tl suola

Paista liha paistinpannulla öljyssä. Lisää paistinpannulle salaattisipulit, sugar snaps, creme fraiche, soija ja murennettu kananliemikuutio. Sekoita ja anna kiehua rauhallisesti 5 min. Mausta basilikasilpulla, mustapippurilla ja lisää tarvittaessa suolaa. Tarjoa pastan kanssa.

Hyvää ja helppoa:

2 kpl salaattisipuli
1 pkt broilerin jauheliha
1 rkl öljy
1 ps sugar snaps, herneenpalko
2 dl creme fraiche
2 rkl soija
1 kpl kananliemikuutio
2 rkl basilikasilppu
1?2 tl mustapippuri
1?4 tl suola

Paista liha paistinpannulla öljyssä. Lisää paistinpannulle salaattisipulit, sugar snaps, creme fraiche, soija ja murennettu kananliemikuutio. Sekoita ja anna kiehua rauhallisesti 5 min. Mausta basilikasilpulla, mustapippurilla ja lisää tarvittaessa suolaa. Tarjoa pastan kanssa.
Kiitos, oli hyvä resepti

Yhteistyössä