Mitä riskejä on vauvan perätilassa jos synnyttää alateitse?

• Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Mä en välttämättä haluaisi synnyttää perätilassa olevaa, ihan sen takia, että itseni tuntien, en pysyisi rauhallisena silloin kun pitäisi, vaan menisin paniikkiin. Ja se ei olisi vauvalle hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Kannattaa puhua ihan lääkärin kanssa, kun täällä ei kukaan voi tilannettasi tarkalleen tietää.
Ei mulla mitään tilannetta, mietin asiaa vain.
No kun se riippuu niin monesta asiasta: lantion tilavuudesta, vauvan koosta, asennosta.. Sektion onnistuminenkin on aina riippuvainen monista tekijöistä. Molemmissa synnytystavoissa on riskejä ja hyviä puolia.

Mäkin haluaisin tietää. 5 synnytys tulossa keväällä ja senkin haluaisin alakautta tapahtuvat, mutta entä jos vauva onkin perätilassa. Mikä olisi paras vaihtoehto. Kääntämisyrityksistäkin olen kuullut kaikenmoisia juttuja, joten sekin tuntuu pelottavalta. Ja tietty perätilojakin on erilaisia, jotkut tulevat pyllyedellä toiset jalat, entä jos olisi tulossa yksi jalka edeltä :/

Ne täytyy miettiä aina tapauskohtaisesti nuo riskit. Hyvin suunniteltu perätilasynnytys ja sektio sujuu lähes aina hienosti, eri juttu on nuo yllätysperätilat ja hätäsektiot ja niissäkin riskejä lisää usein se tilanne mikä johtaa siihen yllättävään synnytykseen.

Yhteistyössä