Mitä raskausjan kiellettyä meinaat syödä/juoda synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "nam"
  • Ensimmäinen viesti
"nam"
Mun lista:graavilohi, katkaravut, maksapihvit, kaikki kala maan ja taivaan väliltä, äyriäiset, kuten mustekala :p

Tässä nyt tärkeimmät, ehkä tulee muutakin vielä mieleen.
 
synnyttänyt jo
Ekan parin kuukauden aikana meni ainakin
- Feta- ja tuorejuustoa sekä montaa eri laatua homejuustoja.
- Graavi- ja kylmäsavulohta sekä kylmäsavuporoa (en muista oliko tämä kiellettyjen listalla, siihen harvemmin törmää muutenkaan).
- Naudanpihvi mediumina
- Maksapihvejä
- Haukea
- Oluen
Ties mitä muuta.

Mulla oli joku vatsatauti kuukausi synnytyksestä ja terkka kysyi olenko syönyt jotain viimeaikoina, joka olisi voinut aiheuttaa listerian tms. Vähän huvitti vastata, kun oli todettava, että hei olen synnyttänyt kuukausi sitten, tottakai olen syönyt suunnilleen kaikkea listeriariskistä:D
 
en jaksa odottaa
Alkuperäinen kirjoittaja synnyttänyt jo;30190480:
Ekan parin kuukauden aikana meni ainakin
- Feta- ja tuorejuustoa sekä montaa eri laatua homejuustoja.
- Graavi- ja kylmäsavulohta sekä kylmäsavuporoa (en muista oliko tämä kiellettyjen listalla, siihen harvemmin törmää muutenkaan).
- Naudanpihvi mediumina
- Maksapihvejä
- Haukea
- Oluen
Ties mitä muuta.

Mulla oli joku vatsatauti kuukausi synnytyksestä ja terkka kysyi olenko syönyt jotain viimeaikoina, joka olisi voinut aiheuttaa listerian tms. Vähän huvitti vastata, kun oli todettava, että hei olen synnyttänyt kuukausi sitten, tottakai olen syönyt suunnilleen kaikkea listeriariskistä:D
heheh
 
"hmm"
no mä oon syönyt ihan kaikkea kohtuudella ni ei tarvi alkaa mitään mättämään sitten synnytyksen jälkeen
Sä et ole ehkä rakastanut jotain ruokaa niiiiiin paljon, että itku kurkussa vesikielellä oot oottanut, että koska sitä taas saat? Jotain ruokaa, joka on ollut sulta täysin kielletty lähes vuoden. Kyllä sitä silloin aluksi ahmii, kun sitä taas saa!
 
vierassss
[QUOTE="hmm";30190523]Sä et ole ehkä rakastanut jotain ruokaa niiiiiin paljon, että itku kurkussa vesikielellä oot oottanut, että koska sitä taas saat? Jotain ruokaa, joka on ollut sulta täysin kielletty lähes vuoden. Kyllä sitä silloin aluksi ahmii, kun sitä taas saa![/QUOTE]

mä en ole hysteerisenä seurannut noita rajoituksia. graavilohta ja fetajuustoakin söin raskausaikana
 
t akka
Alko en oo taatu enkä kyllä ota myöhemminkään. ;) Kohtuudella kaikkea syönyt mitä mieli tehnyt mm. feta, homejuusto, graavilohi, maksalaatikkoa ja -makkaraa. Ja kissan astiaa tyhjentänyt. :D
 
Mamma 90/93
Samoilla linjoilla Mamma90 kanssa, en kyllä muista edes, että silloin kun lapsiamme odotin /imetin olisi ollut tuollaisia
Kiellettyjen ruokien/ruoka-aineiden listoja. Maksa taisi kuohuttaa siihen aikaan ja sen syönnin jätin vähemmälle,
en polttanut enkä juonut, joten niitten suhteen ei ollut ongelmia. Molemmat lapset nyt päälle kakskymppisiä ja perus-
terveitä nuoria naisia. Älkää nyt hyvät naiset stressatko edes syömisistä... :)
 
Raskaana
[QUOTE="Mamma90";30190577]Söin graavilohta,homejuustoa ja tuorejuustoja,salmiakkia yms kaikkien kolmen raskausaikana,noi kiellot on yhtä hysteeristä hömpötystä![/QUOTE]

No, vakuumikalassa ja ulkomaisissa pehmeissä juustoissa oikeasti on listeriaa ja jos sikiö sen saa, niin se oli siinä sitten. Jokseenkin turha hankkia loppuelämän syyllisyyttä, kun sen voi helposti välttää olemalla muutaman kuukauden syömättä jotain juttuja. Ja mä pysähdyin kotimatkalla kauppaan ostamaan valkosinihomejuustoa ja söin sen kerralla :).
 
Vuohenjuusto-suoraan-rasiasta
Kun kotiin päästiin laitokselta, odotti jääkapissa vuohenjuustoa ja kylmäsavulohta (kiitos ihana mieheni), niitä vuorotellen vetelin ja saman aion tehdä taas loppuvuodesta toisen synnytyksen jälkeen =)
Salmiakkia&lakua olen kyllä syönyt nyt raskausaikanakin, kun on niin matalat verenpaineet.
 
maalaisjärki hoi
Graavilohta voi ihan hyvin syödä raskausaikana, kunhan sen suolaa itse tuoreesta kalasta. Vain vakuumissa ollut on listeriariski (niitä en osta juuri koskaan, vaan graavaan aina itse).
 
Raskaana
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki hoi;30190929:
Graavilohta voi ihan hyvin syödä raskausaikana, kunhan sen suolaa itse tuoreesta kalasta. Vain vakuumissa ollut on listeriariski (niitä en osta juuri koskaan, vaan graavaan aina itse).
Toki jos voi ostaa kalaa suoraan kalastajilta, mutta esim kaupan kalasta ei voi tietää miten sitä on käsitelty ennen tiskille päätymistä.
 
No, vakuumikalassa ja ulkomaisissa pehmeissä juustoissa oikeasti on listeriaa ja jos sikiö sen saa, niin se oli siinä sitten. Jokseenkin turha hankkia loppuelämän syyllisyyttä, kun sen voi helposti välttää olemalla muutaman kuukauden syömättä jotain juttuja.
Listeria on niin harvinainen, että vuosittain puhutaan kymmenistä, ei edes sadoista tapauksista koko väestön osalta. Niistäkin yleensä yli puolet on vanhuksia. Nyt raskaana ollessa olen syönyt kaikkea sushista aurajuustoon. Vakuumissa olevia graavikaloja en syö muutenkaan, aina kauppahallista tms. tai itse graavattuna.

Ainoa mistä olen totaalisesti kieltäytynyt on tupakka, alkoholi ja energiajuomat(tosin viimeisestä oon kerran lipsahtanu..:stick:) Heti ku oon pungertanu tämän lapsen pihalle ja saan hetken rauhan, aion livahtaa vartiksi pihalle ja polttaa pitkään nautiskellen vihreän Chesterfieldin ja korkata Batteryn ja/tai Tehon.
 
maalaisjärki hoi
Toki jos voi ostaa kalaa suoraan kalastajilta, mutta esim kaupan kalasta ei voi tietää miten sitä on käsitelty ennen tiskille päätymistä.

Itse kysyin aina kaupan tiskillä kalan nostopäivän ja varmistin että on riittävän tuoretta. Kalastajalta ei olisi saanut kuin itämerenlohta ja siinä on raskaana oleville liian paljon ympäristömyrkkyjä. Norjan lohi on turvallisempaa.
 
heghhg
[QUOTE="nam";30190433]Mun lista:graavilohi, katkaravut, maksapihvit, kaikki kala maan ja taivaan väliltä, äyriäiset, kuten mustekala :p

Tässä nyt tärkeimmät, ehkä tulee muutakin vielä mieleen.[/QUOTE]

Anteeksi mutta mikset syö kalaa raskaana? Kyllä mä vaan söin, ja muutenkin ihan samaa mitää muulloinkin. En oikein ymmärrä sunkaltasia vouhottajia.

Alkoholi on ainoo mitä en ottanu kuten normaalisti.,
 

Yhteistyössä