Mitä pyytää kummeilta lahjaksi 1½ vuotiaalle neitokaiselle?

Voi apuwa....Toinen kummeista kyselee että mitä voisi ostaa lahjaksi kummilapselle, enkä mä tosiaan keksi. Toinen kummeista lupasi antaa rahaa mönkijäkypärään, koska sanoin,että se on ainut mitä tarvitsee, mutta en halunnut että maksaa sen kokonaan. Äsken yritin selailla lelulehtiä, mutta aivan hirmu kalliita oli kaikki lelutkin. Mulla periaatteena itellä, että ostan n.25?:n lahjan jokaiselle kummilapselle, enkä kyllä pyydä keneltäkään tuosta kalliimpaa lahjaa. Vaatteita meillä on vaikka muille jakaa ja lelujakin aika lailla.

Nyt tarvitaan siis vinkkejä siihen mitä voisin lahjatoiveeksi laittaa? :xmas:
 
vieras
Olette ilmeisesti rikkaita kun on mönkijää ym. turhaa vekotinta ja 1-vuotiaallekin pitää kypärää olla.
En kehtaisi tuossa tilanteessa pyytää mitään, jos on noin paljon ylimääräistä.
Vuohi tai pyydät antaa spr tai joku muu tarvitseva.
 
pöö
olipa meillä kylässä yksi samanikäinen tyttö ja riemastui valtavasti meidän koululaisen Litles Pet shopeista...mitenkähän se kirjoitetaan. Niitä saa pikkupaketeissakin. ja saa kotisettejä ym.varmasti sillä 25 eurollakin.
 
Lammas
Minä varmaan pyytäisin muumi-lastenaterimia tai jotain pussilakanasettiä, pyyhettä. Olis ainakin sitten sellasta käyttötavaraa tai sitten jotain lasten astiastoa, kun niitä saa tarjoustalosta jo alle 10e välillä.
 
Miksi
Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Jos joku haluaa noin ajatella, että opiskelija ja n. 2000? kuukaudessa tienaava mies kera kahden lapsen on rikkaita niin sitten niin....
Jos teillä on vaatteita vaikka muille jakaa, lelujakin aika lailla ja et keksi mitään mitä lapsi tarvitsee, niin miksi haluat kuitenkin toivoa kummilta jotain tavaraa?
 
hepuli
muumilusikoita mä pyysin kummilta kans meidän 1,5v pojalle ku sai niitä viime vuonnaki =) ne o ihan huippuja+pussilakanat ym käyttötavarat!mut mitä ihmettä 1,5v tekee mönkijä kypärällä???
 
vieras
Jos 1-vuotiaan pitää saada päristellä mönkijällä joka tuhoaa luontoa, ja siihen vielä kypärä 1-vuotiaalle, joka siis ehtii sitä varmasti tosi kauan pitää, niin taatusti on rikas, jos tuollaiseen ylimääräiseen on rahaa.
aivan sama oliko vaikka molemmat opiskelijoita. Ei se sitä kysy.
 
ansku
joulu on lahjojen juhlaa, mitä kalliimpi sen parempi.....just! mua ärsyttää, kun on kalliita joululahja toiveita, meillä 4 kummilasta ja plus monet muut joille ostetaan, enkä varmasti laita 25e per lahja. halvallakin saa kivoja ja hyviä....antamisen iloa..... tuntuu että se unohtuu kaikilta. Ei se lapsi montaa lahjaa vaadi ja kalliita, kyllä se on ne vanhemmat jotka vaativat paljon paketteja. On millä kehuskella. Että ottaa pattiin!!!!
 
winhis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olette ilmeisesti rikkaita kun on mönkijää ym. turhaa vekotinta ja 1-vuotiaallekin pitää kypärää olla.
En kehtaisi tuossa tilanteessa pyytää mitään, jos on noin paljon ylimääräistä.
Vuohi tai pyydät antaa spr tai joku muu tarvitseva.
 
winhis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olette ilmeisesti rikkaita kun on mönkijää ym. turhaa vekotinta ja 1-vuotiaallekin pitää kypärää olla.
En kehtaisi tuossa tilanteessa pyytää mitään, jos on noin paljon ylimääräistä.
Vuohi tai pyydät antaa spr tai joku muu tarvitseva.
No ehkä se kummi haluaa ilahduttaa sitä LASTA. Ja eikö just sanonu, ettei halua mitään kallista lahjaa lapselle.
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Jos joku haluaa noin ajatella, että opiskelija ja n. 2000? kuukaudessa tienaava mies kera kahden lapsen on rikkaita niin sitten niin....
Jos teillä on vaatteita vaikka muille jakaa, lelujakin aika lailla ja et keksi mitään mitä lapsi tarvitsee, niin miksi haluat kuitenkin toivoa kummilta jotain tavaraa?
Koska kummi itse kysyi!!
 
järki käteen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos 1-vuotiaan pitää saada päristellä mönkijällä joka tuhoaa luontoa, ja siihen vielä kypärä 1-vuotiaalle, joka siis ehtii sitä varmasti tosi kauan pitää, niin taatusti on rikas, jos tuollaiseen ylimääräiseen on rahaa.
aivan sama oliko vaikka molemmat opiskelijoita. Ei se sitä kysy.
Kato toisissa perheissä on mönkijä ihan pakon vuoksi. Esim. jos elinkeinona on porotalous, matkailu tai metsänhoito on mönkijä aika pakollinen. Ja ihan mukava on 1- vuotiaankin päästä joskus isän kanssa matkaan.
 
Ei yksivuotias päristelekään mönkijällä vaan läheisellä sukulaisella on sellainen. Neiti hinkuu kovasti kyytiin enkä tosiaan päästä lasta ilman kypärää kyytiin.....

Noh, toiset laittaa rahaa alkoholiin ja tupakkaan, me ostamme lapselle mieluummin kypärän, vaikka sitten pienillä tuloilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olette ilmeisesti rikkaita kun on mönkijää ym. turhaa vekotinta ja 1-vuotiaallekin pitää kypärää olla.
En kehtaisi tuossa tilanteessa pyytää mitään, jos on noin paljon ylimääräistä.
Vuohi tai pyydät antaa spr tai joku muu tarvitseva.
No ehkä se kummi haluaa ilahduttaa sitä LASTA. Ja eikö just sanonu, ettei halua mitään kallista lahjaa lapselle.
25 euroa on paljon sekin, ja mielestäni on törkeää pyyttää rahaa tuollaiseen isoon.
Jos esim. halusi antaa vaikka 10 euron aterinsetin, niin kun pyydetään rahaa isoon juttuun, tulee kuitenkin aika nolo olo antaa johonkin hirmukalliiseen muutama euroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Jos joku haluaa noin ajatella, että opiskelija ja n. 2000? kuukaudessa tienaava mies kera kahden lapsen on rikkaita niin sitten niin....
Jos teillä on vaatteita vaikka muille jakaa, lelujakin aika lailla ja et keksi mitään mitä lapsi tarvitsee, niin miksi haluat kuitenkin toivoa kummilta jotain tavaraa?
Koska kummi itse kysyi!!
Juuri näin!!!!
 
No
Mä en kyllä päästäis meidän yksivuotiasta mönkijän kyytiin, jos tarkoituksena on ajaa ryömintävauhtia kovempaa. Ja ryömintävauhdissa en näkisi kypärälle niin paljoa käyttöä että olisi järkeä ostaa yksivuotiaan koko.
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
joulu on lahjojen juhlaa, mitä kalliimpi sen parempi.....just! mua ärsyttää, kun on kalliita joululahja toiveita, meillä 4 kummilasta ja plus monet muut joille ostetaan, enkä varmasti laita 25e per lahja. halvallakin saa kivoja ja hyviä....antamisen iloa..... tuntuu että se unohtuu kaikilta. Ei se lapsi montaa lahjaa vaadi ja kalliita, kyllä se on ne vanhemmat jotka vaativat paljon paketteja. On millä kehuskella. Että ottaa pattiin!!!!
mikä on?tuo alkuhan oli vain suuntaa antava!!Ei unohdu kaikilta, ehhei!Eikä kyse ole kaikille rahasta, vaan juuri antamisen ilosta!!relaa...
 
Kielsikö
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Jos joku haluaa noin ajatella, että opiskelija ja n. 2000? kuukaudessa tienaava mies kera kahden lapsen on rikkaita niin sitten niin....
Jos teillä on vaatteita vaikka muille jakaa, lelujakin aika lailla ja et keksi mitään mitä lapsi tarvitsee, niin miksi haluat kuitenkin toivoa kummilta jotain tavaraa?
Koska kummi itse kysyi!!
Kielsikö kummi vastaamasta totuudenmukaisesti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Ei yksivuotias päristelekään mönkijällä vaan läheisellä sukulaisella on sellainen. Neiti hinkuu kovasti kyytiin enkä tosiaan päästä lasta ilman kypärää kyytiin.....

Noh, toiset laittaa rahaa alkoholiin ja tupakkaan, me ostamme lapselle mieluummin kypärän, vaikka sitten pienillä tuloilla.
siis joka tapauksessa teillä 1v pitää päästä mönkijän kyytiin. aivan sama onko se teidän isovanhempien tai kenen tahansa. joka 1v mönkijällä ajelee on mielestäni rikas.
90 % maailman lapsista kuitenkin näkee nälkää, ja suomessakin aika moni lapsi ajoittain.
 

Yhteistyössä