Mitä puette lapsillenne...

  • Viestiketjun aloittaja oxy
  • Ensimmäinen viesti
lunta tänään!
Meillä laitettiin tänään toppapuku päälle kun mentiin ulos. tuli lunta, joka muuttui puolessa tunnissa vähän märemmäksi. Onneks oli Reimatecin lätsä päässä (märkä päältä, mut onneks ei sisältä) ja Lindexin toppapukukin kesti kostean lumen. Kyllä on aika haasteellista tuo pienten lasten pukeminen - puvun täytyy pitää vettä ja tämän lisäksi olla lämmin, koska tänäänkin tuuli vihmoi tosi kylmästi.
 
Miili harmailee jälleen
Meillä on 8 astetta lämmintä eli ei toppia vielä tarvii. Päiväkodissa pitävät kuriksia, kotona vettä pitäviä haalareita, siis syksy / kevät haalareita.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä katson lämpömittaria, en kalenteria.
Pakkasta ei ole vielä, joten välikausihaalari ja sen alle tarvittaessa villaa/fleeceä on riittänyt mainiosti.
Mä oon myös näin toiminu ja toivottavasti en tapojani muuta. Aika ääliömäistä se olis toppahaalaria vetään niskaan jos lämpöasteita on, vaikka sit olis mikä kuukausi tahansa kyseessä.
 
meillä 8kk pojalla tänää pirkanmaalla oli reimatecin välikausihaalari ja sisävaatteet (2 pitkähihasta,sukkahousut,sisähousut), kypärämyssy ja fleecepipo ja oli AIVAN hiestä märkä ku tultii sisälle. Oli siis vaunuissa. (ei peittoa, mutta jalkapeite). Eli huomenna me laitetaa ainaki vähemmä, jos sää on sama!
 
Vauva reilut 4kk, normaalit kamppeet alle ja paksu (onko se nyt välikausi?) haalari päälle, ei vielä toppapukua, miten se sitten pakkasilla tarkenee jos nyt jo totuttaa liian lämpimään?

Aina on vaunuista oton jälkeen ollut lämmin, joskus jopa hikinen.
 
halipupu
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä katson lämpömittaria, en kalenteria.
Pakkasta ei ole vielä, joten välikausihaalari ja sen alle tarvittaessa villaa/fleeceä on riittänyt mainiosti.
Mä oon myös näin toiminu ja toivottavasti en tapojani muuta. Aika ääliömäistä se olis toppahaalaria vetään niskaan jos lämpöasteita on, vaikka sit olis mikä kuukausi tahansa kyseessä.
No keväällä kyllä kannattaa käyttää vielä toppahaalaria, vaikka olisi muutama lämpöaste, koska maa on kylmä talven jälkeen ja jäässä, mutta ei nyt syksyn puolella. Meillä käytetään vk-haalaria ja villapukua sen alla niin kauan, että maa jäätyy tai tulee sitä lunta ja näillä vesikeleillä myös kurahousuja, niin saavat pojat rauhassa kaahata lätäköissä.
 

Yhteistyössä