Mitä pitäis tehdä kun 2,5v sanoi että hoitotäti löi päähän ja mulle tuli pipi?

  • Viestiketjun aloittaja nyt harmailen
  • Ensimmäinen viesti
nyt harmailen
Niin siis tuo meidän miehenalku sanoi tänään näin kun päästiin kotipihaan hoidosta. Se on alkanut vähän kyllä keksiä juttuja, mutta toi tuli tavallaan ihan spontaanisti, en esim kysynyt juuri silloin mitään että miten hoidossa meni tms. Joskus siis saattaa sanoa että oltiin onkimassa kaloja ja sain ison vonkaleen, vaikkei olisi olleetkaan.
Ihan normaali se muuten on ollut tänään mutta sanonut muutamaan otteeseen että mitä hoitotäti on tänään kieltänyt tekemästä. Meidän poikaa saa ja pitääkin komentaa ja tarvittaessa laittaa jäähylle jos tekee jotain pahuuksia, mutta ruumiillista kuritusta en hyväksy vaikka olen ite saanut pienenä selkääni.
En nyt suoranaisesti epäile että se olis tietenkään lyönyt, mutta sanoisitteko mun sijassani tän jutun sille hoitotätille ja kysyisitte että oliks jotain erityisen hankalaa asiaa silloin tai jos se on esim vahingossa tuupannut sitä tai jotain.
Jäi vaan kovasti mietityttään tuo asia. Ei me nyt yritetty mitään ihmeemmin lyspää tolta pojalta tässä illalla ja iloinen oma itsensä se on ollut.
Ehkä annan vaan asian olla....
 
eikai
tapahtuiko kysenen tapaus missä kauoungissa?? Tiedän vastaavan tapauksen jossa 1,5v poika kiipesi kirjahyllyyn hakemaan karkkia ja hoitotäti veti tukasta, huusi ja antoi luunapin :(
 
vieras
Totta kai otat asian esille! Muuten petät oman lapsesi. Kuten itsekin toteat luultavasti kysymys jostakin viattomasta, mutta entä ellei? Kerrot asiallisesti, että olet hieman huolissasi, kun poikasi sanoi saaneensa hoidossa tädiltä pähän pipin.
 
No tottakai sinä kysyt heti huomenaamulla tädiltä,että mitä lapsi mahtoi tarkoittaa tuolla?Että oliko kenties sattunut jotakin?
Lapsilla on kyllä tapana kertoa tuollaisista jutista ihan spontaanisti,jos vaikka on sattunut joku vahinkokin.Mutta jos vaan epäilystä on,niin seuraile miten hoitaja reagoi kysymykseesi,se kertoo aika paljon.
Eli en todellakaan hyväksy hoidossa ruumiillista kuritusta!

Meillä käytössä myös jäähypenkki,jossa yleensä istutaan tilanteen rauhoittamiseksi,esim jos on meno mennyt liian rajuksi kielloista hulimatta,tai toinen yleinen syy on näillä raisuilla pikkuherroilla se,että pienemmiltä viedään lelut käsistä useaan otteeseen.

Mutta EI siis ikinä ruumiillista kuritusta,ainakaan meillä hyväksytä missään nimessä!!!!
 
myy
meillä oli kans tuossa iässä satuilu vaihe ja se, et jos hoidossa oli kielletty se naamioitiin aika hurjin lausein. Itse kyl kysyin hoidossa asiasta. tai heitin vaan et kun tyttö sanoi eilen saaneensa tukkapöllyä, että voi voi tuota höpöä.. niin kyl se hoitotäti kertoi mitä oli tapahtunut ja miten. eikä se mitään tukkapöllyä ollut saanut todellisuudessa.
 
vieras
Niin, ei ehkä kannata ihan tuosta vain ottaa todesta pienen juttuja. Niissä voipi olla paljon väristystä mukana. Juttu voi olla täysin mielikuvitusta, tai sitten hoitaja vahingossa osunut jotenkin...mitä lapsi hiukan värittää. Meillä oli ainakintällainen keksijä-lapsi tuon ikäisenä, tuli ikäviä tilanteita kun koitin selvittää mikä totta ja mikä ei.
 
Meidän päiväkodissa(siis missä itse olen töissä) eräs lapsi kertoi kotonaan, että "Tiina"(hoitaja) löi ja tukisti. Tämän pojan äiti oli heti aamulla kysynyt mikä juttu se oli ja siinä kesti kauan aikaa laittaa palaset kohdilleen. Juttu meni niin, että oli lauluhetki ja oli erilaisia soittimia. Tämä Tiina piti poikaa sylissä ja löi samalla rumpua kädellä. Sit kun poika lähti sylistä pois niin pojan tukka oli jäänyt Tiinan paidan vetoketjuun vähän kiinni. Eli poika sanoi, että Tiina löi ja tukisti. Mut selvis asia lopulta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lapsirakas:
Minäpä hoidan lapseni itse sillä alle 3-vuotiaiden paras paikka on aivan ikioma rakas koti jossa äiti hoitaa.
joo kivat sulle ja hei! älä viitsi alkaa tuota lässytystä tässä ketjussa kun se ei koskenut sun mainitsemaasi asiaa kuin etäältä.
 
öhkis
Alkuperäinen kirjoittaja lapsirakas:
Minäpä hoidan lapseni itse sillä alle 3-vuotiaiden paras paikka on aivan ikioma rakas koti jossa äiti hoitaa.
Nii, ajattele kuinka kamala äiti minä olen kun mulla on lapset 2,5v ja 10kk molemmat hoidossa. Täytyy varmaan vetää ittensä jojoon.

 
Mä sanoisin silleen vaan ohimennen, että "poika tuumas, että oot lyöny päähän ja hälle tuli pipi" ja kattosin reaktiota. Voi hyvin olla, että on vahingossaki voinu vaikka käännähtää ja just poika juossu alle. Suoraan en menis syyttämään, mutta kyllä mä silti kysysin.
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja lapsirakas:
Minäpä hoidan lapseni itse sillä alle 3-vuotiaiden paras paikka on aivan ikioma rakas koti jossa äiti hoitaa.
No sehän on nyt tässä viime aikoina nähty ettei ne äidit aina kumminkaan ole ihan niin täydellisiä kuin sinä. Ja voihan ne hoitotätit mätkiä 3v1kk ikäistä lasta yhtälailla.
 
vieras
Kysy ihmeessä ettei jää vaivaamaan. Meillä tyttö saman ikänen varahoidosta haettuani sanoi että Emma sai tänään kipeetä. On tytön kanssa samassa hoidossa muutenkin tämä Emma. Kysyin sitten seuraavana päivänä kun jäi itseäki vaivaamaan, mutta tädit eivät ainakaan tienneet että Emma olisi sen enemmän itseään satuttanut. Eipä ollut enää itsellä sitten murheena.
 
juu kannattaa kysäistä huomenna niin ei jää vaivaamaan. Meillä saman ikäinen tyttö ja vaikka mitä on juttuja on keksinyt, esim. on karannut tarhasta ja hoitotäti kuulemma aina kiusaa (tarkempi selvitys: mennyt isompien lasten puolelle ja täti oli kutitellut tyttöä). kaikkea keksivätkin :LOL:
 
Kyse voi olla satuilusta tai sitten hoitotäti hyväksyy fyysisen kurittamisen. Henkilökohtaisesti en hyväksy edes tukkapöllyä tai luunappeja, mutta todella monen mielestä ne ok. Oletteko jutelleet ennen hoidon aloittamista noista rankaisukeinoista? Päiväkodeissa ei tietenkään tukisteta, läpsitä eikä mitään muutakaan fyysistä tehdä, mutta noilla perhepäivähoitajilla voi olla ihan erilaiset keinot. Ja perhepäivähoitajilla ei ole muita aikuisia siellä kotona näkemässä mitä tapahtuu joten minusta asia pitää selvittää heti aamulla. Olen kuullut aika ikäviä kokemuksia näistä perhepäivähoitajista :( . Tunnetko muiden hoitolapsien vanhempia? Jos hoitaja läpsii tai kurittaa muuten niin tekee sit varmasti kaikille muillekin lapsille. Toivottavasti kyseessä kuitenkin on väärä hälytys.
 

Yhteistyössä