Mitä pitää tehdä, kun iso perintö odottaa ulkomailla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Sain englanninkielisen sähköpostin, jossa mainitaan jonkun kaukaisen sukulaiseni kuolleen, ja minua odottaa nyt suurehko perintö. Mihin tahoon otan tällaisessa tapauksessa yhteyttä?
 
Jos pyytävät rahaa, että saadaan asiaa selvitetty tms. niin älä laita sinne killinkiäkään!! Voisiko maistraatissa olla tietoa sukulaisuussuhteista ja siitä, oletko todellakin perimässä ketään.. Toivon tietysti, että olisi kiva perintö teille tulossa, mutta nykyään kannattaa olla tarkkana..
 
vieras
Tällänen viesti on kyseessä:

Dear Friend,

I work as an international auditor for a reputable Malaysia bank, monitoring five branches including Singapore, Belgium and Netherlands. I have taken pains to find your contact through personal endeavors which I may explain to you upon your response.

A possible family member of yours (name withheld for security reason) died nine months ago leaving behind an investment totaling a very tidy sum with my bank.


With interest at today's value, the said investment has grown considerably.

His lawyer has since notified my department of the sudden death of the said investor in a car crash and the lawyer has also asked us to check through our records to see who his client may have indicated as next of kin to the investment, since the fianc? (Derby Myrthe) who was indicated in his WILL as beneficiary to most of his properties also died in the same car crash.

Findings and verification as auditor in the bank has led me to realize that the investor has also named his
fianc? as next of kin to the investment. We have as yet not informed anyone of this because of the
implications, the investor's lawyer will obviously handover his properties including the investment to the
government which will in turn be shared amongst undeserving government officials.

However, because of the relevance of the sameness of your surname and you being a possible relative to the late investor, we are making you this proposal since my boss and I can provide you with much needed information to claim the investment.

You are guaranteed that this will be executed under a legitimate arrangement that will protect you from any breach of the law, as the funds did not originate from terrorism or drugs, but through inheritance.


Please kindly reply through my private email (jovanazzie@w.cn) to
confirm your full name and telephone number to enable us discuss and facilitate all due process regarding
this transaction.

Yours truly,
Jovan Azzie.

--
Itse en pahemmin englantia osaa, joten en ymmärrä mitä tuossa sanotaan, muuta kuin että perintö tiedossa.
 
Siinä sanotaan, että vainajalla on sama sukunimi kuin sulla, mutta ei ole varmuutta, oletko sinä vainajaa perimässä. Tässä pyydetään laitamaan oma nimi ja puhelinnumero eteenpäin, jotta voivat jotain tarkistaa. EN LAITTAISI mitään tietoja tänne. Haiskahtaa erittäin selkeästi huijaukselta!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Siinä sanotaan, että vainajalla on sama sukunimi kuin sulla, mutta ei ole varmuutta, oletko sinä vainajaa perimässä. Tässä pyydetään laitamaan oma nimi ja puhelinnumero eteenpäin, jotta voivat jotain tarkistaa. EN LAITTAISI mitään tietoja tänne. Haiskahtaa erittäin selkeästi huijaukselta!!!!
Mutta tossahan sanotaan että lakimies tätä hommaa hoitaa, joten on kai ihan luotettava kuitenkin?
 
Näähän on niin selviä huijauksia aina, ettei mitään rajaa. Nykyäänhän ne ei yleensä enää pyydä rahaa heti ensimmäisessä viestissä, vaan yrittävät saada vastaanottajan vastaamaan viestiin lähettämällä yhteystiedot, ja sitten vasta alkaa se varsinainen huijaus.

Lisäksi pankkihenkilöillä on yleensä sen pankin sähköpostiosoite eikä minkään ilmaispalvelun. Tosi usein noissa on jotakin yahoo- ja hotmail-osoitteita, mikä on aivan naurettavaa. Tuo on sentään yrittänyt vähän hämäävämpää w.cn-osoitetta, mutta samaa sekin on.

Ja vielä viimeinen asia, jos oikeesti saisit jonkun perinnön jostakin ulkomailta, sua ei todennäköisesti lähestyttäisi sähköpostilla vaan kirjeellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Siinä sanotaan, että vainajalla on sama sukunimi kuin sulla, mutta ei ole varmuutta, oletko sinä vainajaa perimässä. Tässä pyydetään laitamaan oma nimi ja puhelinnumero eteenpäin, jotta voivat jotain tarkistaa. EN LAITTAISI mitään tietoja tänne. Haiskahtaa erittäin selkeästi huijaukselta!!!!
Mutta tossahan sanotaan että lakimies tätä hommaa hoitaa, joten on kai ihan luotettava kuitenkin?
:headwall: :headwall:

Laita samalla pankkitilin numerosi ja sotusikin, että voivat maksaa miljoonaperinnön sinulle suoraan tilille.

Jospa vaikka nyt ihan ensin selvittäisit itsellesi, että onko sulla ylipäätään sukulaisia ulkomailla...?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Siinä sanotaan, että vainajalla on sama sukunimi kuin sulla, mutta ei ole varmuutta, oletko sinä vainajaa perimässä. Tässä pyydetään laitamaan oma nimi ja puhelinnumero eteenpäin, jotta voivat jotain tarkistaa. EN LAITTAISI mitään tietoja tänne. Haiskahtaa erittäin selkeästi huijaukselta!!!!
Mutta tossahan sanotaan että lakimies tätä hommaa hoitaa, joten on kai ihan luotettava kuitenkin?
:headwall: :headwall:

Laita samalla pankkitilin numerosi ja sotusikin, että voivat maksaa miljoonaperinnön sinulle suoraan tilille.

Jospa vaikka nyt ihan ensin selvittäisit itsellesi, että onko sulla ylipäätään sukulaisia ulkomailla...?
Siis on mun äiti ja isä sanoneet, että meidän esi-isiä muutti Amerikkaan, joten ihan mahdollista olisi.
 
Lakimieheksi voi tekeytyä kuka vaan, varsinkin sähköpostilla. Eikä ihan oikeasti kenenkään omaisia lähdetä etsimään sen perusteella, kenellä on sama sukunimi. Suomessa varsinkin on väestö hirmuhyvin maistraatin rekistereissä, joten sukulaisuussuhteet on helppo selvittää sitä kautta. Kuka tahansa OIKEA lakiasiantoimisto osaa näistä asioista ottaa selvää. Olen pahoillani ja varmasti sua harmittaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelehan:
Joo, mutta kyllähän ne ensin sun nimen ja olinpaikan sais tietoon, eikä pelkän sähköpostin! haloo!
Mutta huom. toi viesti tuli nimenomaan työsähköpostiin, eikä mihinkään ilmaispostiin.
Sillä ei ole mitään merkitystä. Tulee mullekin firman sähköpostiin kaikkea sontaa ja nigerialaiskirjeitä.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sain englanninkielisen sähköpostin, jossa mainitaan jonkun kaukaisen sukulaiseni kuolleen, ja minua odottaa nyt suurehko perintö. Mihin tahoon otan tällaisessa tapauksessa yhteyttä?
Mä sain vuos sitten ruotsista perinnön ja tieto siitä tuli ihan asianajotoimiston kautta. Tää kuollut ei ollut mulle edes mitään sukua, vaan mummoni nuoruudenystävä.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sain englanninkielisen sähköpostin, jossa mainitaan jonkun kaukaisen sukulaiseni kuolleen, ja minua odottaa nyt suurehko perintö. Mihin tahoon otan tällaisessa tapauksessa yhteyttä?
Mä sain vuos sitten ruotsista perinnön ja tieto siitä tuli ihan asianajotoimiston kautta. Tää kuollut ei ollut mulle edes mitään sukua, vaan mummoni nuoruudenystävä.
Niin ja tää tieto tuli kirjeitse, ei sähköpostilla.
 

Yhteistyössä