Mitä pitää tehdä, jos ei enää halua käydä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Saakos yrittäjänä toimineet edes ilmoittautua työkkäriin ja jos saa, niin kuinka monen kuukauden kuluttua hanskojen naulaanlyömisestä? Kämppä varmaan pitää laittaa myyntiin ja asumistukea saa kai mihin tahansa vuokra-asuntoon? Millanenkohan kunnan vuokra-asuntotilanne on Lieksassa tai Pihlajavedellä, kellään tietoa? Mitäs muuta pitää vielä muistaa?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihanko tosissasi kyselet?
No ihan tosissani. Junnu täyttää ensi vuonna 18 v ja sen jälkeenhän mä olen vastuussa enää vain itsestäni. Olen paiskinut hulluna töitä kaikki nämä vuodet, mutta en aio tappaa itseäni työllä. Joten jos siis vuoden päästä päätän, että kiitti riitti, niin mitähän kaikkea pitäisi ottaa huomioon?

vieras
Kannattaa varmaan yrittää päästä varhaiseläkkeelle. Hmm.. vai pääseekö nelikymppisenä viel varhaiseläkkeelle.. Muuten joudut kaiken maailman kursseille ja työharjoitteluihin.

Keittiönoita
Kannattaa varmaan yrittää päästä varhaiseläkkeelle. Hmm.. vai pääseekö nelikymppisenä viel varhaiseläkkeelle.. Muuten joudut kaiken maailman kursseille ja työharjoitteluihin.
No mä olen pian 50 ja mulla on nivelreuma. Toi eläke voisi olla melko hyvä idea. Mutta mä ajattelin muuttaa jollekin sellaiselle paikkakunnalle, jossa ei ihan oikeesti vahingossakaan töitä ilmaannu. Ja jos joku nyt alkaa murista vastaan, niin jättäisinhän mä jollekin työttömälle työhaluiselle tämän nykyisen työni. Vaihdettaisiin vain osia =)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Eiks sun pitäny lähteä Jenkkeihin/Thaimaahan/Espanjaan/milloin minnekin, kun lapset on aikuisia. Nyt vaihtunut Lieksaan ja Pihlajaveteen. B)
No mä olen tullut siihen tulokseen, että sinne Jenkkeihin en tule pääsemään. Bostonista saisin töitä vaikka nyt, mutta en mä Bostoniin halua. Taikkulaan meni maku jo joitakin vuosia sitten. Espanjasta en ole koskaan ollut kiinnostunut, paitsi jos Merlion, Fanta ja pari muuta lähtee pitämään sinne mun kanssani viinitilaa :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mä olen pian 50 ja mulla on nivelreuma. Toi eläke voisi olla melko hyvä idea. Mutta mä ajattelin muuttaa jollekin sellaiselle paikkakunnalle, jossa ei ihan oikeesti vahingossakaan töitä ilmaannu. Ja jos joku nyt alkaa murista vastaan, niin jättäisinhän mä jollekin työttömälle työhaluiselle tämän nykyisen työni. Vaihdettaisiin vain osia =)
No tääl e-p:llä ei kyl saa töitä vaikka haluais :D Muuta tänne.. tosin eihän tääl kyl järviä ole jos siis järvimaisemissa haluaa elellä.

Keittiönoita
No tääl e-p:llä ei kyl saa töitä vaikka haluais :D Muuta tänne.. tosin eihän tääl kyl järviä ole jos siis järvimaisemissa haluaa elellä.
En mä välttämättä järviä kaipaa. Yksinkertaista elämää vain. Ja paljon vapaa-aikaa =)

Keittiönoita
Goolella varmaan löytää jotain tilastoja kunnista, joissa on suurimmat työttömyysluvut.
On mulla kyllä idea. Nimikkopaikkakunta. Mutta kun ei ole sitä ajokorttia |O Mutta ehkä voisin hankkia koiravaljakon. Mahtaako saada toimeentulotukea neljään valjakkokoiraan? :D

mamma
Goolella varmaan löytää jotain tilastoja kunnista, joissa on suurimmat työttömyysluvut.
On mulla kyllä idea. Nimikkopaikkakunta. Mutta kun ei ole sitä ajokorttia |O Mutta ehkä voisin hankkia koiravaljakon. Mahtaako saada toimeentulotukea neljään valjakkokoiraan? :D
Inari?
:D No tuskinpa saa tukea... Paitsi jos se on ainoa tapa päästä töihin? Mutta sulla kai ei ollut tarkoitus enää tehdä töitä... Tai sitten hankit ajokortin. Tuttavani ajoi ajokortin 60-vuotiaana. Ei ollut mikään ongelma :)

Keittiönoita
Mä en oikeasti paljon tarvitsisi. Siis kun olen yksin. Katon pääni päälle, perunoita,porkkanoita, sipuleita, puolukoita, sieniä ja härkäpapuja. Yrtit talven varalle kasvatan vaikka kukkaruukussa. Kissan kaveriksi.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Inari?
:D No tuskinpa saa tukea... Paitsi jos se on ainoa tapa päästä töihin? Mutta sulla kai ei ollut tarkoitus enää tehdä töitä... Tai sitten hankit ajokortin. Tuttavani ajoi ajokortin 60-vuotiaana. Ei ollut mikään ongelma :)
Ei ole Inari, mutta Lapissa se kuitenkin on. Joo, haluaisin jo höllentää tätä oravanpyörässä juoksemista. Vielä juoksen, kun kuopus on alaikäinen. Mutta kun ei aikanaan enää ole, haluaisin tehdä jo jotain muuta.

Tarvitko sä ees sitä autoa? Jonkun rautatieasemallisen kunnan keskustassa, niin pääsee hurauttamaan Etelään tarpeen tullen. Kauppa, posti ja pankki kävelymatkan päässä.

Tosin onko nykyään enää rautatieasemia pienillä paikkakunnilla.

Keittiönoita
Onkohan muuten kenelläkään muulla samanlaisia ajatuksia? Siis että kun lapset ovat aikanaan aikuisia, voisikin tehdä elämässään jotain ihan muuta kuin mitä nyt tekee?

Keittiönoita
Tarvitko sä ees sitä autoa? Jonkun rautatieasemallisen kunnan keskustassa, niin pääsee hurauttamaan Etelään tarpeen tullen. Kauppa, posti ja pankki kävelymatkan päässä.

No mä mietin sitä autoakin. Junnu oli tossa just viikko sitten isänsä kanssa Lontoossa ja eihän mun tarvinnut käydä koko 3 päivän aikana kertaakaan kaupassa eikä edes tiskata. Oli oikeastaan aika ällistyttävää huomata, miten vähällä yksin ollessani tulen toimeen. Aamuyöllä leivoin teeleipiä, päivällä keitin säilykeparsoista keiton. Siinä se, mitä sapuskaa tarvitsin yhteen päivään.

mamma
Tai jos bussilla pääsee isommalle paikkakunnalle jossa rautatieasema...
Itsellä on jo talo josta 2 km lähimpään naapuriin, kauppaan 10 km ja muihin palveluihin 25 km. Ja on muuten ruuhka-Suomessa :D Mutta isäni asuu vielä siellä (toivottavasti vielä kauan), eikä pienten lasten kanssa haluttaisikaan tuonne vielä. Ehkä sitten kun lapset on lentäneet...

Onkohan muuten kenelläkään muulla samanlaisia ajatuksia? Siis että kun lapset ovat aikanaan aikuisia, voisikin tehdä elämässään jotain ihan muuta kuin mitä nyt tekee?

Oi voi. Onhan noita haaveita. Mutta kun lasten aikuisuuteen on vielä pitkästi yli 10 vuotta, niin parempi yrittää olla ajattelematta.

mamma
No ei todellakaan mikään mahdottomuus, olen jo muutenkin vaihtanut alaa 2 kertaa :D Tai no, tällä hetkellä (tai siis silloin kun olen töissä) teen muutenkin 3 eri alan töitä, joten hyvin säilyy mielenkiinto yllä. Mutta kaipaan kyllä jotakin, hmm... käsillä tekemistä. Ehkä vielä perin isäni käsityöläistaidot (tai siis opettelen).

Keittiönoita

Oi voi. Onhan noita haaveita. Mutta kun lasten aikuisuuteen on vielä pitkästi yli 10 vuotta, niin parempi yrittää olla ajattelematta.
Ymmärrettävää :D Mulla enää vuosi, sitten velvollisuudet on ohi.

Yhteistyössä