Mitä pahaa tapahtuu, jos ei anna lupaa hpv-rokotteeseen lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Soittaako sossu, sairastuuko lapsi syöpään jo parikymppisenä, levittääkö virusta ympäriinsä?
Ei soita, ei sairastu vielä parikymppisenä ja kyllä levittää. Hpv-virus on käytännössä kaikilla aikuisilla ja se leviää hyvin herkästi. Lapsesi siis saa sen kun aloittaa seksin ja tartuttaa sen jatkossa kaikkiin seksikumppaneihinsa, joilla sitä ei jo ole tai joita ei ole rokotettu.
 
Kyseenalainen rokote - kannattaa tutkia tarkkaan ennen kuin tekee päätöksen. (y)
Sivuvaikutuksia (vakaviakin) on havaittu ja sadat lääkärit protestoivat rokotteen jatkoa: ennen kuin rokotetta on tutkittu riittävästi, ei tulisi jatkaa rokoteohjelmaa.
 
vierailija
Kyseenalainen rokote - kannattaa tutkia tarkkaan ennen kuin tekee päätöksen. (y)
Sivuvaikutuksia (vakaviakin) on havaittu ja sadat lääkärit protestoivat rokotteen jatkoa: ennen kuin rokotetta on tutkittu riittävästi, ei tulisi jatkaa rokoteohjelmaa.
Lissu...
HPV-rokote on turvallinen. Mitään vakavia haittavaikutuksia ei ole tiedossa eikä lääkärit Suomessa taatusti kapinoi sitä vastaan.
 
vierailija
Sama kuin muissakin huolenaiheissa, eli tulee lastensuojeluilmoitus. Sossu sitten päättää kuinka toimitaan. Voi olla esim. se, että lapsi otetaan vähäksi aikaa huostaan piikitystä varten.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
r0s
Ja joka toinen saa kupan ja tippurin.

Pöh.


Mulla oli imusolmykesyöpä, lymfooma siis. Ei keuhokosyöpää vaikka poltinkin yli kakskyt vuotta. Eikä kohdunkaulansyöpää (vielä) vaikka olenkin nainnut useamman miehen (ja naisen) kanssa.

Mut kaikella logiikalla mun lähipiiristä tulee syöpään sairastumaan myös yksi lapsistani ja joko äitini tai mieheni. Tai molemmat vanhemmista tai kaksi lapsista.

Ei kannat tuudittautua ajatukseen että se iskisi vain ihmiseen joka elää jotenkin väärin.
 
Pöh.


Mulla oli imusolmykesyöpä, lymfooma siis. Ei keuhokosyöpää vaikka poltinkin yli kakskyt vuotta. Eikä kohdunkaulansyöpää (vielä) vaikka olenkin nainnut useamman miehen (ja naisen) kanssa.

Mut kaikella logiikalla mun lähipiiristä tulee syöpään sairastumaan myös yksi lapsistani ja joko äitini tai mieheni. Tai molemmat vanhemmista tai kaksi lapsista.

Ei kannat tuudittautua ajatukseen että se iskisi vain ihmiseen joka elää jotenkin väärin.
Miten naisen kanssa nainti käy? Joo... ok, ei mitään, kyllä mun se pitäis tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
Mutta jos sun mielestä (ja jokusen muunkin) rokote on epäilyttävä ja saattaa aiheuttaa ongelmia niin miksi ihmeessä yksikään pojan äiti antaisi luvan rokottaa poikansa?
Niin, hyvä kysymys.

Tässä nyt muutama ”jokusen muunkin mielestä”





Jokainen tekee omat päätökset aivan kuin sikainfuenssarokotteenkin kanssa - tämä aiheutti osalle narkolepsiaa, eli käytännössä elämä pilalla.

Näistä hpv-rokotteen esiintulleista sivuoireista/jopa kuolemista tulisi puhua avoimesti, jotta ihmiset tietävät mitä voi käydä. En haluaisi käyttää lapsiani labrarottina.
 
vierailija
Olen 43v nainen, enkä omaa hpv-virusta. Sanokaa tytöillenne että eivät jaa tavaraansa ympäri kyliä. Jos suvussa ei taipumusta ole hpv syöpiin, todennäköistä on että näillä ohjein säästyy siltä lapsikin. Uusi rokote, odotellaanpa siitäkin pitkäaikaisia vaikutuksia.
 

Yhteistyössä