Mitä ovat ne painavat syyt, jotta saa luvan raskauden keskeyttää?

• Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
valetta
[QUOTE="Kolikon toinen puoli";25793217]No, itse jouduin keskeyttämään raskauden viikolla 20 vaikean, hyvin kivuliaan ja aina kuolemaan johtavan luustodysplasian takia. Vauva eli muutaman hetken syntymässä jälkeen ja kuoli syliini. Nuo lyhyet hetket ovat minulle hyvin tärkeä ja kaunis muisto, sillä rakastin ja rakastan kyseistä lastani hyvin paljon.[/QUOTE]

öhöm, mä olin kauan sitten kaverini mukana kun hän teki abortin viikolla 18. Hän oli tuolloin itse 16v, eikä ollut aiemmin tajunnut olevansa raskaana. Toimenpide tapahtuu niin, että ensin saat lääkkeet jotka tappavat sikiön, ja vasta sen jälkeen synnytys käynnistetään. Ystäväni synnytti sikiön lähes mun silmien edessä sellaiseen metalliseen alusastiaan, mutta onneksi kerkesin viime hetkellä ulos huoneesta. Se vauva ei todellakaan ole syntyessään mitenkään päin elossa, ja vielä vähemmän sitä syliinsä saa. Kyllä sulla on nyt menneet jutut sekaisin tapaturmaisesti synnytyksessä/sen jälkeen kuolevat lapset ja abortit.

En lukenut koko keskustelua, mutta kaverini sai viikolla 14 abortin. Oli 23 vuotias, koulu kesken, ei parisuhdetta, ei tuloja ja jos aborttia ei olisi saanut niin lapsi olisi mennyt adoptioon.
Minä asuin äidin nurkissa 23-vuotiaana, koulu kesken, ei tuloja, ei parisuhdetta. Aborttia en edes harkinnut. Nyt lapsi on melkein 2v, mulla koulu käyty, vakituinen työ ja meillä menee hyvin. Hyi helvetti jos olisin abortoinut tuon ihanan lapseni :O

valetta
Mä en pidä yhtään aborttia tehnyttä olentoa ihmisenä enkä tunne näitä kohtaan mitään sympatiaa. Olen useaan otteeseen useassa keskustelussa maininnut näiden olevan lähinnä elävää jätettä, joiden poisto loisi useita työpaikkoja tänne työttömyyden luvattuun maahan.

En luule että kaikki saavat rakastavat vanhemmat, mutta toivon jokaiselle tilaisuuden yrittää rakentaa haluamaansa elämää sekä mahdollisuuden. Varsinkin Suomen kaltaisessa maassa, jossa murhalle ei ole mitään todellista syytä, kaikki nämä tekosyyt ovat vain oman edun ajamista joka tilanteessa. Mutta toisaalta, tämäkin ketju todennäköisesti suljetaan pian, niinhän nämä aina.
Ootko miettinyt mikä sun sairaiden kommenttien osuus on siihen sulkemiseen? Jos jokaisella pitää olla mahdollisuus haluamaansa elämään, niin miksi sitten naisella ei sais olla mahdollisuutta päättää omasta elämästään? Mitäpä jos vaikka henkilöllä on jo yksi lapsi, ja hän tietää kokemusta ettei jaksa toista lasta, mielenterveys olis ollut vaarassa järkkyä jo ekan vauvan aikana tms. ja silti tulee vahingossa raskaaksi? Tai jos joku vaikkapa haluaaolla lapseton koko ikänsä, ja silti tulee vahingossa raskaaksi? Heidän pitäs vaan luopua siitä haluamastaan elämästä ja alistua kohtaloonsa? Meinaatko että niillä eitoivotuilla lapsilla ois hyvä elämä sitten?

valetta
En ole sympatiakyvytön, silloinhan en välittäisi vauvoista joita jatkuvasti murhataan. En vaan tunne mitään positiivisiä tunteita murhaajia kohtaan. Koskaan enkä ikinä. Ajattelen heitä lähinnä potentiaalisena bisneksenä, mutta siitäpä usein valitetaankin, ajattelen kuulemma liikaa rahaa. Tässä tapauksessa saisi monta positiivistä asiaa kerralla, elimiä, työpaikkoja, säästöjä vankiloihin, potentiaalisia veronmaksajia enemmän. Abortteja tehdään kuulemma n. 10 000 vuodessa, vähintään 5000 uutta veronmaksajaa siis syntyisi, kun ei tehtäisi niitä. Muutama laiton, joissa toki "äiti" toivottavasti kuolisi ja sitten seksin harrastaminen vähenisi raskauspelon vuoksi. Mutta 5000 tässä tilanteessa, kun eläkepommi kolkuttelee, on miellyttävä määrä ja hyvin tarpeellinen.
Ok, eli sun mielestä aikuisia ois ihan jees teurastaa valintojensa vuoksi, mutta syntymättömiä lapsia ei saa tappaa? Kunnon hullu.

Yhteistyössä