Mitä ostitte black friday tarjouksista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ostitteko tarpeeseen? Saitteko mielestänne edullisesti laadukasta?

Ostin pojalle runkopatjasängyn, tuli tarpeeseen koska edellinen on jäänyt pieneksi ja nukkui patjalla lattialla. Oli -54% alessa eli tosi hyvä tarjous.
Toiselle pojalle ostin urheilukaupasta adidaksen hupparin -20%. Toivoi sellaista joululahjaksi. Kummipojalle ostin kirjakaupasta kirjan ja palapelin joululahjaksi, muistaakseni-20% nekin. Eli koska nämä oli muutenkin ostoslistalla niin oli kiva saada alennuksella, ja ihan vakio hinnat noissa näytti olevan, eli ei mitään bf:n takia ylihinnoiteltuja. Ainoa bf heräteostos oli 700g karkkirasia, säästän sen jouluksi.
 
vierailija
Kirjoja ostin. Tulivat sikäli tarpeeseen, että ne tulee luettua. Alennusprosentti taisi olla 40 % luokkaa. Vaihdoin myös puhelinliittymää. Hinta on edullinen, mutta saman tarjouksen olen saanut jo kaksi kertaa aikaisemminkin eli ei ole pelkästään Black Friday -juttu.
 
En ostanut taaskaan mitään Black Fridayna. Joskus edellisellä vuosikymmenellä tuli hieman tutkailtua tarjouksia näinä aikoina, mutta harvoin löytyi oikeasti mitään normiaikoja suuremmilla alennuksilla. Olen todennut, että enemmän säästää rahaa kun ei lähde näihin ryntäilyihin lainkaan.

Ainoo mitä olisin voinut ostaa oli tosiaan nuo jenkkilän pörssiosakkeet. Olisi saanut ostaa Nordnetissä ilman välityspalkkiota. Lisäksi perjantaina oli muutenkin alennuspäivä kun kurssit luisuivat alas. Mutta kun en ollut löytänyt mitään sopivaa myytävää, niin jäi tuokin väliin.

Tuon laskettelun takia oli perjantai-iltana tavallaan 5000 euroa köyhempi kuin aamulla.
 
vierailija
En ostanut taaskaan mitään Black Fridayna. Joskus edellisellä vuosikymmenellä tuli hieman tutkailtua tarjouksia näinä aikoina, mutta harvoin löytyi oikeasti mitään normiaikoja suuremmilla alennuksilla. Olen todennut, että enemmän säästää rahaa kun ei lähde näihin ryntäilyihin lainkaan.

Ainoo mitä olisin voinut ostaa oli tosiaan nuo jenkkilän pörssiosakkeet. Olisi saanut ostaa Nordnetissä ilman välityspalkkiota. Lisäksi perjantaina oli muutenkin alennuspäivä kun kurssit luisuivat alas. Mutta kun en ollut löytänyt mitään sopivaa myytävää, niin jäi tuokin väliin.

Tuon laskettelun takia oli perjantai-iltana tavallaan 5000 euroa köyhempi kuin aamulla.
No mun mielestä aika fiksuu ostaa isoilla alennuksilla juttuja. Mä ostan aina joululahjat ja monta muutakin asiaa just Balck Friday, Black Week, Cyber Monday...

Olis sunkin kannattanu ostaa viidellä tonnilla kymppitonnin jutut. Nyt hävisit vaan rahas. Mua ainakin harmittais jos rahat tolleen menis. Sillä olis saanut vaikka ja mitä. Nyt sä et saanu mitään.
 
vierailija
No mun mielestä aika fiksuu ostaa isoilla alennuksilla juttuja. Mä ostan aina joululahjat ja monta muutakin asiaa just Balck Friday, Black Week, Cyber Monday...

Olis sunkin kannattanu ostaa viidellä tonnilla kymppitonnin jutut. Nyt hävisit vaan rahas. Mua ainakin harmittais jos rahat tolleen menis. Sillä olis saanut vaikka ja mitä. Nyt sä et saanu mitään.
Mutta ne alennukset ei välttämättä ole sen kummempia kuin muutenkaan. Vietin älä osta mitään viikonlopun hyvillä mielin
 
vierailija
Mutta ne alennukset ei välttämättä ole sen kummempia kuin muutenkaan. Vietin älä osta mitään viikonlopun hyvillä mielin
Joo kannattaa olla tarkkoina, kaupathan voi laittaa mitä vaan siihen ovh:ksi, ja sitten isolta näyttävä alennus perään. Kuitenkin niin, että saavat itse niistä voittoa.

Kuulin kerran vuosia sitten kun myyjät juttelivat, että "laitetaan nämä varastoon unohtuneet legot tähän esille, niissähän oli sisäänostohinta 18e niin voidaan laittaa tarjoushinnaksi vaikka 30e. "
Ne oli niitä melko isoja noin 60e maksavia legopaketteja, eli asiakas osti tyytyväisenä legot puoleen hintaan ja kauppa sai silti kulunsa peittoon niistä. Ostin toki yhden meillekin, kun hetken odottelin että saivat hinnan sovituksi 😀
 
vierailija
Mutta ne alennukset ei välttämättä ole sen kummempia kuin muutenkaan. Vietin älä osta mitään viikonlopun hyvillä mielin
Jossain oli juttua, että keskimääräinen todellinen alennus on 4% . Hah hah. Ihmisiä huijataan näillä. Urvelot ostaa tuotteen jonka hinta hilattu ylös ennen kampista ja sitten ovat tyytyväisiä.

Esimerkki:

Televisio X ei mene kaupaksi. On väliinputoaja. Mutta hinta pidetään samana. Melkein kaikkiin, parempiinkin telkkareihin, kohfistuu välillä alennuksia. Sitten tämä tv pistetään Black Fridaynä -50%. Päästään eroon. Ok alennus on todellinen, mutta koska alkuperäistä hintaa ei ole missään vaiheessa laskettu, niin jos vertais muihin telkkareihin, alennus olis olematon.

Ite kyttäsin kaksi vuotta sitten roboimuria. Hinta oli jotain 500 ja missään ei ollut alennuksella.
Sitten oli semmonen 800 euron toinen malli. Sitten Black fridaynä tämä 800 malli oli 50% alennuksella.

Imuri oli kuitenkin mielestäni huonompi kuin tuo viiden sadan imuri. Jäis sit ostamatta.

No joulun jälkeen oli sitten tuo 500 vehje alennuksessa 300€. Sen sitten ostin, oli siihen aikaan huippuhalpa. Toki nykyään saa samanlaisia hyvänä päivänä 130-150 eurolla.

Elektroniikassa ja kodinkoneissa harvemmin tarvii pelätä, että odottelu nostaisi hintoja.
 

Yhteistyössä