Mitä ostaisit kaupasta jos rahaa olisi 13,85?? Ideoita?

  • Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti
Juu
Jauhelihaa, munia ja maitoa, tekisin makaronilaatikon, reilusatsi. Munista jäis aamupalalekin, tai ilta, voisin tehä vaikka uunimunakkaan.

Toiseks ruuaks vaikka kanaa ja riisiä. (riisiä ehkä kotona on, taisi kanapastaa?).

Jos jäis loppurahaa niin kasviksia.

Riippuu tietty että kuinka iso perhe, mitä tolla saa.
 
jotain tällasta
Puurohiutaleita ja hilloa aamu- ja iltapalaksi.

Jauhelihaa ton spagetin kaa, sit vaikka perunasta ja kinkkusuikaleista tekisin ison laatikon, jota syötäis pari päivää.

Sit loppurahalla maitoa ja kasviksia.

 
hmm
Onneksi mun ei enää tartte laskea pennejä noin tarkkaan. Voimia ap:lle, itse elin monta vuotta niin että oikeasti jokainen sentti piti laskea. Nyt olen taas työelämässä ja tuntuu ihan luksukselta, että voi ostaa kaupasta mitä haluaa eikä pelkästään tarjoustuotteita.

Mutta itse kysymykseen. Ostaisin varmaan leipää, maitoa, jauhelihaa ja makaronia, Lidlistä jotain vanukasta hemmotteluun.. ja menisin kauppaan tietty heti aamusta, sillon olis suurempi mahdollisuus saada -50 % tuotteita..
 
hm
ostaisin ison pullon vaikka mehukattia ja perunajauhopaketin ->kiisseliä.
Lenkin, jauhelihan ja tomattimurskaa, munia ->saa vaikka makkarakastiketta, jauhelihakastiketta, tomaattipastakastikkeen tai makaronilaatikon.
Sitten lopulla tuoreita hedelmiä.

Nuo edellä mainitut hedelmiä lukuunottamatta tekisi n.9e meidän kaupassa :)
 
äiti
Makkaraa + perunoita + pussi pakastevihanneksia makkarakeittoon. Riittää 3 aterialle, hintaa tulee n. 3,5 euroa. 2 litraa maitoa+ 3 pussia pinaattia + paketti kananmunia pinaattikeittoa varten, riittää 3 aterialle. Hintaa pinaattikeitolle tulee 3,20 euroa.

Juustoa (n. 3 euroa) ja 2 tölkkiä tonnikalaa (1,6 euroa), 1 purkki halpisketsuppia 1 euroa. Tekisin tonnikalapitsaa itse iltaruoaksi + juustosta riittäisi myös leivän päälle. Kurkku (0,5 euroa), litran halpisjogurtti välipaloille ja aamiaisille 1 euroa.

Leipoisin välipaloille myös sämpylöitä itse.

Kuinka perhellinen päästää rahatilanteensa noin huonoksi:/? Kyllä lapselle on oltava ruokaan enemmän rahaa, vaikka sossusta/ lainamaalla hankittua:(
 
miau
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mutta itse kysymykseen. Ostaisin varmaan leipää, maitoa, jauhelihaa ja makaronia, Lidlistä jotain vanukasta hemmotteluun.. ja menisin kauppaan tietty heti aamusta, sillon olis suurempi mahdollisuus saada -50 % tuotteita..

Aika samoilla linjoilla, paitsi että jättäisin vanukkaan ostamatta ja ostaisin vaikka mehukeittoa, se on hyvää puuron kanssa, tykään itse kovasti!
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kaapissa näkkäriä, jauhoja, spagettia, kuivahiivaa, ruispaloja ja jääkaapissa suolakurkkuja ja puolikas margariinipaketti ja puolikaskurkku

Ostaisin tällaista:

Kurkkua 1 kpl =80 snt.
Perunaa 2 kiloa = 1,20 euroa
Kirsikkatomaatteja 250gr = 75 snt
Porkkanapussi kilo = 1 euro
Kaurahiutaleita =60 snt
Sipulia kilo = 1 euro
Omenaa kilo =90 snt
Ruisjauhoja kilo =1,60 (teet limpun)
Margariinia 400gr =70 snt
Jauhelihaa 400gr =1.60
Tummaa makaronia 400gr = 50 snt?
Maitoa pari litraa =1.60 euroa
Broilerinkoipia 1,2 kiloa = 2 euroa
Munia = 1 euro

Vähän meni yli, mut kerää pulloja, niin saat nuo :)

Ja ruokia: Limppua, kaurapuurioa, makaroonilaatikkoa, kasvismunakasta, sosekeittoa, jauhelihakeittoa, paistettuja perunoita, perunamuussia, broileria ja muussia, pihvejä kasvisten kera jne....
 
Öljyä, kaurahiutaleita, jauhelihaa, pakastekalaa, kananmunia, perunoita, maitoa, kurkkua ja pakastevihanneksia, soijarouhetta, tomaattimurskaa. Lisäksi vielä banaaneja ja jogurttia jos saisi. Onko pakkasessa mitään marjoja?

Ja ruoaksi tekisin siis: jauheliha-soijarouhekastiketta ja spagettia, jauheliha-soijarouhepihvejä ja perunoita, pakastekalaa ja perunoita. Leipoisin itse teeleipiä ja sämpylöitä. Aamupaloiksi munia ja puuroa.
 
ap kertoo mitä osti
Eli pullot oli laskettu tuohon summaan jo mukaan, käteisenä oli kymppi.

Lapsi menee illalla mummolaan su. asti eli ostimme miehen kanssa kaupasta:

2 kg ranskalaisia 1,79e,
paketin kalapuikkoja 1,19,
majoneesia 1,79, purkin maitoa 0,65
, vanukasta 2 e
2 energiajuomaa 2x0,69e
2 purkkia tonnikalaa 0,79e kappale
muovipussin

rahaa jäikin 3,55e

 

Yhteistyössä