Alkuperäinen kirjoittaja katmat:miks kaikki ostaa noin hirveästi lahjoja, eikö teillä isovanhemmat tai muut osta??? Jos nekin vielä ostaa niin lapsihan hukkuu lahjoihin?Miten joku 5v tietää millä se alkais ekana leikkiä jos sillä on 5 uutta lelua nenän edessä??
Me ollaan ostettu lapsille yhdet lahjat: 5v pojalle scalextric-autorata,hinta 130e, 2v tytölle pienen lego dublo-rakennussetin(eläintarha-aiheinen), hinta 30e.Kummeiltaan tyttö saa vielä lisäksi nuken kehdon. Muut sukulaiset on ohjeistettu ostamaan vaatteita,kirjoja tai antamaan lahja rahana josseivät keksi muuta.Mun mielestä on älytöntä ostaa monta lelu/tavaralahjaa lapsille. Toissavuonna poika sai useamman lelulahjan ja siinä kävi sitten niin, että leikki vain sillä mieluisimmalla ja muut on vielä tänäkin päivänä koskemattomina hyllyssä eli ne oli ihan turhia ostoksia.
Jokainen tietysti tyylillään mutta meillä on ainaki leluja ja krääsää nurkat täynnä ilman, että niitä kannetaan säkkikaupalla jouluna lisää ja puolet jää sitte käyttämättä.
Mä ostan siksi, kun mä haluan ostaa. On kiva katsella aattona lapsia, jotka silmät innosta kiiluen avaavat paketteja joista tulee ihania yllätyksiä. Mä olen aina lapsena saanut paljon lahjoja ja muistan miten kva niitä oli saada...siksi ostan omillenikin paljon.
Kyllä meillä ostaa mummot, kummit, pappat ja monet muut sukulaiset lapsille vielä lisäksi.
Kyllä 5v osaa valita 5:stä lelusta sen, jolla haluaa ensimmäisenä leikkiä.
Meillä ei ole ikinä yksikään lelu jäänyt koskemattomana hyllyyn, eli kyllä niillä ihan kaikilla on leikitty. jos paketteja on tullut 30 kpl, niin ei tietenkää kaikilla ole saman päivän aikana leikitty, mutta lähipäivinä sitten.
Krääsää emme joululahjaksi osta, vaan kestäviä, monivuotisia leluja joilla lapset leikkivät pitkään. Edelleen on mm. käytössä tytöllä (7v) duplot jotka hän sai joululahjaksi ollessaan 1v.
Tällä hetkellä pukinkonttiin on hankittuna ainakin seuraavaa (kaikkia en muista tältä istumalta):
Tyttö 7v:
Bellville-legotalo
Bellville esteratsastussetti
Lego pinkki boxi
Dinosauruskirja
LPS hahmoja + tarvikkeita
LPS talo
Brazeja
Palapeli
My little pony DVD
Petari, päiväpeitto ja peitto
Vaatteita