Mitä olette ostaneet lapsillenne joululahjaksi? Ja iät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
miks kaikki ostaa noin hirveästi lahjoja, eikö teillä isovanhemmat tai muut osta??? Jos nekin vielä ostaa niin lapsihan hukkuu lahjoihin?Miten joku 5v tietää millä se alkais ekana leikkiä jos sillä on 5 uutta lelua nenän edessä??

Me ollaan ostettu lapsille yhdet lahjat: 5v pojalle scalextric-autorata,hinta 130e, 2v tytölle pienen lego dublo-rakennussetin(eläintarha-aiheinen), hinta 30e.Kummeiltaan tyttö saa vielä lisäksi nuken kehdon. Muut sukulaiset on ohjeistettu ostamaan vaatteita,kirjoja tai antamaan lahja rahana josseivät keksi muuta.Mun mielestä on älytöntä ostaa monta lelu/tavaralahjaa lapsille. Toissavuonna poika sai useamman lelulahjan ja siinä kävi sitten niin, että leikki vain sillä mieluisimmalla ja muut on vielä tänäkin päivänä koskemattomina hyllyssä eli ne oli ihan turhia ostoksia.

Jokainen tietysti tyylillään mutta meillä on ainaki leluja ja krääsää nurkat täynnä ilman, että niitä kannetaan säkkikaupalla jouluna lisää ja puolet jää sitte käyttämättä.

Mä ostan siksi, kun mä haluan ostaa. On kiva katsella aattona lapsia, jotka silmät innosta kiiluen avaavat paketteja joista tulee ihania yllätyksiä. Mä olen aina lapsena saanut paljon lahjoja ja muistan miten kva niitä oli saada...siksi ostan omillenikin paljon.

Kyllä meillä ostaa mummot, kummit, pappat ja monet muut sukulaiset lapsille vielä lisäksi.

Kyllä 5v osaa valita 5:stä lelusta sen, jolla haluaa ensimmäisenä leikkiä.

Meillä ei ole ikinä yksikään lelu jäänyt koskemattomana hyllyyn, eli kyllä niillä ihan kaikilla on leikitty. jos paketteja on tullut 30 kpl, niin ei tietenkää kaikilla ole saman päivän aikana leikitty, mutta lähipäivinä sitten.

Krääsää emme joululahjaksi osta, vaan kestäviä, monivuotisia leluja joilla lapset leikkivät pitkään. Edelleen on mm. käytössä tytöllä (7v) duplot jotka hän sai joululahjaksi ollessaan 1v.

Tällä hetkellä pukinkonttiin on hankittuna ainakin seuraavaa (kaikkia en muista tältä istumalta):

Tyttö 7v:

Bellville-legotalo
Bellville esteratsastussetti
Lego pinkki boxi
Dinosauruskirja
LPS hahmoja + tarvikkeita
LPS talo
Brazeja
Palapeli
My little pony DVD
Petari, päiväpeitto ja peitto
Vaatteita

Tyttö 10kk:

FB little people prinsessalinna
FB little people hahmoja
FB kirja joka kertoo loruja
FB kilpikonna, jonka sisällä erimuotoisia palikoita
Duplo paloasema
Atomeja
Brio junarataa
Teletapit DVD
Peitto ja tyyny
Vaatteita

Masuvauva:

Vaatteita

Pojille, (9- ja11-vuotiaat) semsen multigamepöydän mikä oli honkkarissa nyt tarjouksessa.
Tytöt (3 ja 7) taas savat jonkin niistä isoimmista Littlest Pet Shop-taloista ja sitten lisäksi kirjoja dvdeitä kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
tyttö 3v8kk saa
-prinsessalakanat
-prinsessakylpytakin
-prinsessa mukin omalla kuvalla
-lego duplo omakotitalon
-prinsessa askartelukirjan
-leikkiruokia

poika 2v
-autot-lakanat
-autot-kylpytakin
-autot-dvd.n
-autot mukin omalla kuvalla
-fiscer pricen autoradan
-jonkun pienen jutun..kirjan tms vielä

ja sit saavat viel mummoilta ja kummeilta paljon kaikkea..
juuri leluja jne..joten niitä me ei ole olla ostettu tarkoituksella paljoa!

ja noi kylpytakit ne saa jo aamupäivällä, saunatonttu on tuonut ne saunaan jo..että saavat joulusaunan jälkeen uudet kylpytakit päälle :D

Ahdistavat listat, niin sukupuolisidonnaiset että ihan hirvittää.

sitte ihmetellään ku teinit vaatii ihan hirveitä lahjaksi ja rahaa palaa, ku ovat lapsesta asti tottuneet siihen, että heidät hukutetaan tavaraan.no, tapansa kullakin edelleenkin, mutta meillä ei koskaan tulla ostamaan ku yks lahja lasta kohti, se on sitte eri mitä lapset isompana kummeiltaan ym kärttävät, he ostakoot mitä ostavat, mutta me itse toteutamme sen yhden mieluisan toiveen. en halua että lapset oppii sen, että saa kaiken mitä toivoo. itse valitettavasti sain lapsena ja jouluna oli hirveät määrät tavaraa ja se on kostautunu isompana.

sitte ihmetellään ku teinit vaatii ihan hirveitä lahjaksi ja rahaa palaa, ku ovat lapsesta asti tottuneet siihen, että heidät hukutetaan tavaraan.no, tapansa kullakin edelleenkin, mutta meillä ei koskaan tulla ostamaan ku yks lahja lasta kohti, se on sitte eri mitä lapset isompana kummeiltaan ym kärttävät, he ostakoot mitä ostavat, mutta me itse toteutamme sen yhden mieluisan toiveen. en halua että lapset oppii sen, että saa kaiken mitä toivoo. itse valitettavasti sain lapsena ja jouluna oli hirveät määrät tavaraa ja se on kostautunu isompana.

Miksi sulla on noinkin vahva tarve yleistää?

Mä kerroin jo, että olet ITSE saanut aina isot kasat lapsena lahjoja...enkä mä ole KOSKAAN, edes siis silloin teininä vaatinut ihan hirveitä lahjaksi.

Jos sulla on asiasta huono kokemus niin miksi sen pitäisi tarkoittaa sitä että kaikilla muilla olisi ihan yhtä huono kokemus?

Jos sä koet parhaaksi ostaa vain yhden lahjan niin se on ihan ok...mutta mä en kertakaikkiaan käsitä miksi sä olet niin täysin vakuuttunut siitä, että muiden tapa (ne jotka ostavat useampia lahjoja) on kertakaikkisen väärä, eikä muuta mahdollisuutta ole :o

No mä en valita että rahaa palaa. Elämä on ;)

Miksi sä noin kiukustut toisten lahjaostoksista? :o Ensin kirjoitat että jokainen tavallaan, mutta kuitenkin uhraat aikaa siihen että mariset kuinka muut ostaa ja blaa blaa blaa. Mikä sua vaivaa???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi sä noin kiukustut toisten lahjaostoksista? :o Ensin kirjoitat että jokainen tavallaan, mutta kuitenkin uhraat aikaa siihen että mariset kuinka muut ostaa ja blaa blaa blaa. Mikä sua vaivaa???

mulla on vähä huono päivä tänään. Ja ärsyttää tää joulun materialistísuus ja kulutusjuhla. Ihan niinku joulun ydin olis rekkakuormallinen lahjapaketteja lapsille. :kieh:

Legolta: poliisiasema, merirosvolaiva, matkailuauto, merirosvolinnake, pienempiä city lego paketteja 4, wii+pari peliä (fit ja mariokart ainakin) ja sitten vaatetta, lautapeli ja jotain muuta mitä "kummit ja mummit" antavat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mulla on vähä huono päivä tänään. Ja ärsyttää tää joulun materialistísuus ja kulutusjuhla. Ihan niinku joulun ydin olis rekkakuormallinen lahjapaketteja lapsille. :kieh:

Ei kaikkien tarvitse ostaa kaikkia tavaroita uutena kaupasta. Meilläkin mm. FB prinsessalinna, atomit ja Brio junarata on ostettu kirppikseltä ja joku muukin tässä ketjussa kertoi sotaneensa käytettynä ja saaneensa olikos se nyt siskoltaan.

Ja toisaalta, meillä lapset saa äärimmäisen harvoin leluja, eli meillä lelujen hankinta painottuu jouluun ja syntymäpäiviin.

Ja mikä se joulun ydin sitten on?

Meille se on se rekkakuormallinen paketteja...ei me sukuloida, saati uskota jumalaan.

No vaikka miten hurskasteltais, niin kyllä ne lahjat ON lapsille iso osa sitä joulua.

Kukaan ei kiellä sua viettämästä ei-materialistista, minimalistista joulua, eihän? Eli AIVAN TURHAAN sä kimmastut toisten joulunvietoista. Sulla on oma tapasi viettää joulua ja jos sä olet sen todennut sopivaksi ja mieluisimmaksi, niin miksi ihmeessä koet tarvetta haukkua toisten tapoja? :o Yleensä tyytyväiset ei valita...

Meillä poika 10kk saa puisen autolelun ja tilkkutäkin pinnasänkyyn, ei muuta. Rahasta ei ole pulaa, mutta hän ei tarvitse mitään. Toivottavasti sukalaiset ei osta mitään krääsää :(

Tyttö 4v:
- keppihevonen (5e)
- Hertan maailma -cd (19,90)
- FP-nukelle vaatteita (n. 20)

Poika 1,5v:
- keppihevonen
- junakirja (siis kirja, jossa eri sivuilla erilaisia ratoja sekä pieni juna, 19,90)
- autolelu (17,90)

Saavat lisäksi n. 10 lahjaa isovanhemmilta, kummeilta, sukulaisilta. Sieltä tulossa mm. nuken yhdistelmärattaat, FP-autoratatalo, Muumi-vuodevaatteet, kassakone, kylpytakki, pyjamat yms. Kaikkia en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö7-v:
Legolta: poliisiasema, merirosvolaiva, matkailuauto, merirosvolinnake, pienempiä city lego paketteja 4, wii+pari peliä (fit ja mariokart ainakin) ja sitten vaatetta, lautapeli ja jotain muuta mitä "kummit ja mummit" antavat.

Oletko laskenut paljonko nuo teidän ostamat tavarat maksoivat?

11v saa lähinnä toivomiaan vaatteita (ei halunnut enää mitään leluja/legoja)
9v Lego setin, jota toivonut
3v ja 2v saavat Brion rakennussarjaan kuuluvat autot/työkoneet
1kk vauvalle on soittorasia

kaikille yhteiseksi olen ostanut jäätelökoneen
isojen kanssa on lisäksi sovittu, että ostetaan ps-pelejä alennusmyynnistä joulun jälkeen

Olenpas tänä vuonna myöhässä, yleensä kaikki jo laitettuna tähän aikaan mutta nyt hankittuna vasta
3v tytölle barbie corinne nukke ja hello kitty yöasu
5v tytölle myöskin erilainen hello kitty yöasu, ja hankittavana on vielä barbie, jokin muu noista muskettisotureista. lisäksi on toivonut brazien autoa, en ole vielä päättänyt tuleeko saamaan, ainakaan minulta
1,5v poika on saamassa star wars yöhaalarin ja varmaankin hommaan fortunan kun on siitä niin innoissaan ja vieläpä pelaakin hyvin.

Lisäksi mulla on jemmassa helinäkeiju dvd ja lumikki dvd, mutta en tielä laitanko joululahjaksi ainakaan molempia vai annanko vaan joskus kaapista vaikka sadepäivänä.

kolme lahjaa jokaiselle ja ehkä joku yhteinen on se määrä mihin yritän itseni hillitä, sillä totuus on se että suku antaa niin paljon lahjoja että jokainen saa toistakymmentä lahjaa vaikka itse en laittaisikaan kuin yhden. Mutta kun niitä on niin kiva laittaa :)

Poika pian 3v

- Radio ohjattava Cars-sarjan auto
- Leikkikeittiö + tavaraa
- Hoidettava leijonapehmo
- Väriä vaihtava nalle
- Piano ja toinen soitin ( en muista miksi sitä kutsutaan)
- Kirjoja
- Laulava koira
- Fisher Price läppäri ( mummilta )
- Puhuva korttipeli ( en tiedä miksi kutsutaan )
- Iso nalle
- Pluto koira + lääkäritarvikkeita
- Palikoita ( siskoltani )
- Leikkiruokaa ( siskoltani)

Voi olla että kaapista jotain vielä löytyy, tässä nyt mitä muistan :D
- :xmas:

Poika 11v:
- PSP -käsikonsoli + kaks peliä

Tyttö 11v:
-Nintendo dsi konsoli + kaks peliä

Tyttö 10v:
- hevostallisetti
-pet shoppeja
-pet shop-virtuaalieläin
-taskuhevosia
-iso pehmokoira

Tyttö 9 v:
- pet shop adopt center
- pet shoppeja
-hevostallisetti
-tatuointikyniä

Lisäksi kaikille vaatteita 3-5 kpl:tta, ja yhteiseksi Bloccus (?) -peli.

miks kaikki ostaa noin hirveästi lahjoja, eikö teillä isovanhemmat tai muut osta??? Jos nekin vielä ostaa niin lapsihan hukkuu lahjoihin?Miten joku 5v tietää millä se alkais ekana leikkiä jos sillä on 5 uutta lelua nenän edessä??

Me ollaan ostettu lapsille yhdet lahjat: 5v pojalle scalextric-autorata,hinta 130e, 2v tytölle pienen lego dublo-rakennussetin(eläintarha-aiheinen), hinta 30e.Kummeiltaan tyttö saa vielä lisäksi nuken kehdon. Muut sukulaiset on ohjeistettu ostamaan vaatteita,kirjoja tai antamaan lahja rahana josseivät keksi muuta.Mun mielestä on älytöntä ostaa monta lelu/tavaralahjaa lapsille. Toissavuonna poika sai useamman lelulahjan ja siinä kävi sitten niin, että leikki vain sillä mieluisimmalla ja muut on vielä tänäkin päivänä koskemattomina hyllyssä eli ne oli ihan turhia ostoksia.

Jokainen tietysti tyylillään mutta meillä on ainaki leluja ja krääsää nurkat täynnä ilman, että niitä kannetaan säkkikaupalla jouluna lisää ja puolet jää sitte käyttämättä.

Itse ainakin ostan siks koska meillä ei osteta leluja ympäri vuoden, ainoastaan jouluna lapset saavat leluja ja synttäreillä vain yhden lelun joten siks haluan jouluna panostaa siihen, että saavat paljon lahjoja. Meillä ei isovanhemmat osta leluja, heiltä tulee lapsille lähinnä vaatteita.

Meillä poika vajaa 1v.ja lahjaksi olen ostanut

-Dublo iso eläintarha
-Muita pieniä Dublopaketteja
-Muumi-fleece
-Brio Puck-koira
-Palapelejä
-Muumikirjoja
-Vaatteita mm. Me&I ja Tuttaa
-Pulkka
-Muumi Hakka ja Muumi Palikkalaatikko
-Muumiaterimia

Tuossa taisivat olla, jotain saatoin unohtaa. Sitten tulee vielä kummeilta ja isovanhemmilta+tutuilta tullut jo jotain...

Meillä taitaa olla kaikki lahjat tytöille yhteisiä..Tai no, molemmille on omat pussilakanasetit.
Tytöt 4½v. ja 2v.
Yhteisinä lahjoina Alfred J.Kwak-dvd-boxi, Muumi-muistipeli (ehkä enemmän esikoiselle) ja meinattiin vielä joku vähän isompi Duplopaketti (omakotitalo tai kauppa ehkä ) ostaa heille.

Se saa riittää meiltä kun kummit ja isovanhemmat ostavat kuitenkin.

en mitään vielä, tänään menen ostamaan nämä ainaskii. toisella kerrala lisää_

7v pojalle
* pleikkari peli autot ja spiderman
*rattikelkka
*uudet luistimet
*papuganeja

5v pojalle
* papuganeja
* fortuna peli
* legoja dubloja

3v tytölle
prinsessa iso nukke+ tarvikkeet