Mitä oireita teillä oli jotka olette asuneet hometalossa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Me alamme juuri naapureiden kanssa taistoon että saadaan tutkimukset kolmeen asuntoon ainakin.
Pari naapuria pyydelly testejä ja ei oo tehty. Nyt tulen minä mukaan :kieh: niin eiköhän ala tapahtuun. Mä osaan olla vttumainen kun "ystävällisesti" soitan kerta viikkoon jos ei ala tuleen tutkijoita :D :laugh: :kieh:

Ja kertokaa oireiden lisäksi, oliko hajuja, näkyikö kosteeta omin silmin? Mistä home löytyi?

*yskii keuhkot pihalle* |O

keuhkoputkentulehduksia, poskiontelontulehduksia, lapsella puhkesi astma, miehellä pahat ihotulehdukset... jatkuva väsymys ja kuiva kurkku kun aamulla heräsi... Kaikki nämä oireet ovat hävinneet, vajaa vuosi sitten muutettiin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Renesmee:
Hajuhan on yleinen.. Ja kun vähän purkaa seinää/lattiaa/kattoa sieltä missä pahiten haisee tai missä eniten oireilee niin monesti näkyykin hometta tai kosteutta..

Niin ja nuhat ja sairastelut..

Meillä ei haise, eikä toisella naapurilla. Kuulemma aina ei edes haise vaikka hometta. Jos esim on joskus kastunut ja home alkanut itää niin kuivuessa se jatkaa kasvamista.

kuumetta, jatkuva infektiokierre (poskiontelot, nielurisat yms) Koko ajan veriarvot koholla ja olo oli jotenkin nuutunut. pitkään etsittiin syytä tälle oudolle sairastelulle (väläyteltiin jo leukemiaa ja vaikka mitä) kunnes selvisi homeallergia. Sit napsastiin sairastelusta suurentuneet nuelurisat pois, niin loppui sairastelu.

Ja laitan meidän oireet vielä notta siitä saapi apua ne jotka myös hometta epäilee.

Ennen oltiin terveitä, terveempiä kuin muut ihmiset ja perheet.

Nyt tässä asunnossa asuttu muutama kuukausi ja KOKO talven kipeitä. Aina uus tauti perään.

Eli:
-influenssa
-jatkuvat flunssat kuumella ja ilman
-mulla poskiontelon tulehdus
-kolmella silmätulehdus joista yksi sai kaksi kuuria peräkkäin ja taas sen silmät oireillu.
-pojalla nyt ehkä keuhkoputken tulehdus ja röntgenissä löytyi vasemmasta keuhkosta tulehdusta(ja kuurinkin lopussa limaa sieltä tsetarilla.
-mulla ääni aina mennyt, kähee, limainen, en ole voinut esim koko talvena laulaa(kun tykkään vetää itekseni laulutreenejä :D ).
-jatkuva yskä mulla ja muksuilla.
-miehellä saunan jälkeen kämmenet kirvelee ja kutiaa.

Ja mies on meistä tervein koska käy töissä, me muut ollaan aina kipeet koska me kotona altistumassa. Saunaa aletaan nyt epäileen niin kuin naapureilla. :|

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Hajuhan on yleinen.. Ja kun vähän purkaa seinää/lattiaa/kattoa sieltä missä pahiten haisee tai missä eniten oireilee niin monesti näkyykin hometta tai kosteutta..

Meillä ei haise, eikä toisella naapurilla. Kuulemma aina ei edes haise vaikka hometta. Jos esim on joskus kastunut ja home alkanut itää niin kuivuessa se jatkaa kasvamista.

Ei haisekaan aina. Mun tuttavan perheessä paljastu tosi paha home-ongelma, eikä siellä edes haissu. Mutta he joutuivat muuttamaan, eikä mitään huonekaluja, vaatteita, siis mitään tavaroita saanu ottaa mukaan. Mä en vaan tarkkaan tiedä niiden oireista, kun en mikään todella läheinen ollu. Yhdellä lapsella oli ainakin astma, äidillä oli kans jotain puutumisia tms oireita. Nuorimmalla lapsella oli sydänvika, josta tiedän sen, että kun muuttivat pois, lääkitystä pysytttiin jo vähentämään. Miehellä todettiin päässä joku vesikasvain. Mutta se, että mitkä oireet johtu sit tuosta homeesta, siitä en tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Ei haisekaan aina. Mun tuttavan perheessä paljastu tosi paha home-ongelma, eikä siellä edes haissu. Mutta he joutuivat muuttamaan, eikä mitään huonekaluja, vaatteita, siis mitään tavaroita saanu ottaa mukaan. Mä en vaan tarkkaan tiedä niiden oireista, kun en mikään todella läheinen ollu. Yhdellä lapsella oli ainakin astma, äidillä oli kans jotain puutumisia tms oireita. Nuorimmalla lapsella oli sydänvika, josta tiedän sen, että kun muuttivat pois, lääkitystä pysytttiin jo vähentämään. Miehellä todettiin päässä joku vesikasvain. Mutta se, että mitkä oireet johtu sit tuosta homeesta, siitä en tiedä...

Meille kans sanottiin että poika astmatestiin jos ei yskiminen lopu.

Mun yksiössä oli aikoinaan ihan näkyvää hometta vessassa, vuokranantaja oli vaan maalannut edellisen asukkaan jäljiltä päälle. Mulla oli jatkuvaa nuhaa (en haistanut hometta ) ja ahdistuskohtauksia, en saanut kunnolla henkeä asunnossa.

Homeen haistava koira? En tiedä mistä tällaisen saa, mutta helpompi olisi koira saada kylään taloon kuin alkaa purkamaan seiniä tms. Näkyykö home aina kosteusmittauksilla? Jos se siis voi jotenkin kuivuakin?

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1635792

Tässä mun aloitus aiheesta, tuossa ei edes oo kaikki oireet. Eli lisäksi vielä jalanpohjien ja kämmenten kutiaminen, yskä, huimaus...

Ja laitan meidän oireet vielä notta siitä saapi apua ne jotka myös hometta epäilee.

Ennen oltiin terveitä, terveempiä kuin muut ihmiset ja perheet.

Nyt tässä asunnossa asuttu muutama kuukausi ja KOKO talven kipeitä. Aina uus tauti perään.

Eli:
-influenssa
-jatkuvat flunssat kuumella ja ilman
-mulla poskiontelon tulehdus
-kolmella silmätulehdus joista yksi sai kaksi kuuria peräkkäin ja taas sen silmät oireillu.
-pojalla nyt ehkä keuhkoputken tulehdus ja röntgenissä löytyi vasemmasta keuhkosta tulehdusta(ja kuurinkin lopussa limaa sieltä tsetarilla.
-mulla ääni aina mennyt, kähee, limainen, en ole voinut esim koko talvena laulaa(kun tykkään vetää itekseni laulutreenejä :D ).
-jatkuva yskä mulla ja muksuilla.
-miehellä saunan jälkeen kämmenet kirvelee ja kutiaa.

Ja mies on meistä tervein koska käy töissä, me muut ollaan aina kipeet koska me kotona altistumassa. Saunaa aletaan nyt epäileen niin kuin naapureilla. :|

voisko olla kuiva sisäilma. nyt on hirveät pakkaset ja ilma kuiva. koittaisin ilmankostutinta, etä onko siitä apua. noi tutkimukset on hirveän kalliita. ja jos asutte vuokralla tulee teillä nousemaan vuokra ja mikäli omistus asunto, niin yhtiövastikkeessa tuntuu tai jopa joutuu asuntoosakeyhtiö ottamaan lainaa. kannattaa oikeasti nyt miettiä mistä on järkevintä aloittaa. ja yrittää löytää se missä on 100% hometta. esim. joku vainukoira tai jotain. tsemppiä. noi on ikäviä!!!

oireina toistuvat poskiontelotulehdukset lapsilla, jopa 3 vuotiaalla, jolle puhkesi myös astma.

Muutimme pois, niin kaikki oireet hävisivät 2 viikossa... Myös tytön astma oireet.

Talossa ei homeen hajua.. rintamamiestalo jossa korjattu kylppäri, mutta rakenteissa talon alla pahat lahovauriot, jotka oli edellinen omistaja peitellyt..

Kyllä home tarvii kostean ja lämpimän elinympäristön. mikäli on, esim,. kuivattu ja ilma toimii, niin ei se home pysty kasvamaan siellä. esim. kovilla pakkaseilla mikäli ilmavaihtuu voi home olla ns. passiivisessa tilassa. ja taas lämpimiuen ilmojen tullessa nousta esille. siksi esim. näitä sisäilmatutkimuksia suositellaan taölvella ja kovilla pakkasilla koska silloin ei ulkoilmassa ole homeitiöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja +:

Kyllä home tarvii kostean ja lämpimän elinympäristön. mikäli on, esim,. kuivattu ja ilma toimii, niin ei se home pysty kasvamaan siellä. esim. kovilla pakkaseilla mikäli ilmavaihtuu voi home olla ns. passiivisessa tilassa. ja taas lämpimiuen ilmojen tullessa nousta esille. siksi esim. näitä sisäilmatutkimuksia suositellaan taölvella ja kovilla pakkasilla koska silloin ei ulkoilmassa ole homeitiöitä.

Meillä on sauna epäilyn kohde(ja naapureilla) ja meillä on saunassa kaksi ilmankostutinta kiukaassa, joten kosteeta ne mahdolliset homeet kyllä saa :(

mä oon asunu 3kk hometalossa. Nukuin vuodesohvalla ihan siinä lattian tasossa, ja muovimaton alla oli hometta. Kuten varmaan myös seinissä ja ikkunatkaan ei tiiviitä ollu... koko sen 3kk mulla oli jatkuvasti pää kipeä, väsytti aivan hirveästi, paleli, ruoka ei maistunu, aamulla kun heräsin niin silmät oli muurautunu umpeen (aamut alkoi aina veden keittämisellä että sai silmät auki), nenä oli tukossa koko ajan ja yskin joka päivä niin että suunnilleen oksensin. Sitä hajua ei huomannu kun niin tukossa olin. Mut sieltä kun muutin pois, niin pariin viikkoon olo muuttu ihan täysin. Vein aika paljon vaatteita ym poltettavaksi, sen sohvan myös, onneksi oli vanha kuin taivas. sen nimittäin sitte myöhemmin huomas kuinka helvetisti ne haisi.

Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Kun hometta etsitään niin pelkät kosteusmittarilla tehdyt pintamittaukset ei riitä. Sisäilman hometutkimus kertoo onko hometta ja mitä lajia.

Juu, sen tiedän ja sitä aion toitottaa kun joskus tulevat tänne naureskeleen. Tämän vuokrapuljun tapa on juuri vähätellä ja piilotella |O

Mulla: joka kuukausi sitkeää flunssaa, nivelkipuja, poskiontelontulehduksia, kilpirauhasen vajaatoiminta, "hapen puutteen tunne"
Lapsella: astmaa, ihottumaa, nenäverenvuotoa, flunssia, korvatulehduskierre, poskiontelontulehduksia....

Onneksi päästiin pois...

Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Kun hometta etsitään niin pelkät kosteusmittarilla tehdyt pintamittaukset ei riitä. Sisäilman hometutkimus kertoo onko hometta ja mitä lajia.

Juu, sen tiedän ja sitä aion toitottaa kun joskus tulevat tänne naureskeleen. Tämän vuokrapuljun tapa on juuri vähätellä ja piilotella |O

pitäsköhän mun tulla tutkimaan, luotan itteeni kyllä niin hyvin että huomaan homeen hajun jos sitä on :D tää vanha talokin kun ostettiin niin ekan kerran ku tätä tultiin katsomaan, nuuskin vaan ja totesin että tää on ihan terve :D

eikä löytyny mitään täydellisessä kuntotarkastuksessa, eli tehtiin ihan reikiä ja katottiin rakenteet jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla: joka kuukausi sitkeää flunssaa, nivelkipuja, poskiontelontulehduksia, kilpirauhasen vajaatoiminta, "hapen puutteen tunne"
Lapsella: astmaa, ihottumaa, nenäverenvuotoa, flunssia, korvatulehduskierre, poskiontelontulehduksia....

Onneksi päästiin pois...

just tuo hapen puutteen tunne oli mullakin, piti hirveesti vetää henkeä ja tuntu aina ettei saa keuhkoja täyteen. tai jotain.

Yhteistyössä