Mitä oireita homeesta?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ollaan asuttu vuosi remontoidussa puutalossa, kaikki koko ajan flunssassa ja 1-vuotias on ollut syntymästään lähtien nuhainen, korvatulehduksia ja flunssa hellittää päiväksi ja alkaa uudestaan. Outoa kuumeilua, isommat lapset on koko ajan räkätaudissa ja me aikuiset aivastellaan ja koko ajan ollaan nuhaisia jaaamulla herätessä kamalan flunssainen olo.
Vuokranantaja ei suostu homemittaukseen, koska se on täälä tehty v. 2004.

Heti kun muutin ko. taloon, alkoi syksyn tullessa jatkuva nuha. Elokuusta marraskuuhun sairastin kaksi poskiontelontulehdusta ja.. jonkun kahdeksan korvatulehdusta. Tärykalvot puhkaistiin kaksi kertaa ja kerran putkitettiin, poskionteloiden punktio tehtiin kerran. Sittenn muutin pois ja kaikki oireet hävisivät.

hps
Kustantakaa mittaus itse ja haastakaa vuokranantaja oikeuteen terveytenne vaarantamisesta! Itselläni tuli hengitysvaikeuksia ja siskollani oli aikoinaan jatkuvaa korvatulehdusta.

Mulla oli sellainen puolikuntoinen olo koko ajan, eli ajattelin joka päivä olevani "tulossa sairaaksi." Sellainen tukkoinen olo päässä, aivan kauhea väsymys joka kaatoi sänkyyn viimeistään kotona ja sai jo kotimatkalla melkein nukahtamaan auton rattiin. Olo oli aivan kauhean, vaikken saanutkaan sellaisia "oikeasti vakavia oireita" kuin monella oli; silmätulehdukset, keuhkoputkentulehdukset, tulehduskierteet. Ja meillä oli hometta vain työpaikalla. Nyt en voi olla edes tuntia homeisissa tiloissa ennenku oireet iskee - meni työ vaihtoon :/

voi ei!
Muuttakaan pois sanon minäkin!Noi oireet kun teillä on,voivat muuttua vielä vakavemmiksi.Lapsilla voi puhjeta astmaa,tai muita hengityselinten vakavampia sairauksia,niin myös vanhemmilla.Suojele pikkuisiasi ja muuttakaa pois!

...
Eikun vaan kovempaa vaatimusta homemittauksen suhteen, aikamoisilta kuulostaa nuo oireet. Vuokranantaja on varmaan jossain määrin korvausvelvollinen, jos hometta löytyy. Oletteko huomanneet pinnoissa kosteutta tmv, haiseeko home, onko alapohjan tuuletus hoidettu kunnolla (tuo on tärkeä sikäli jos vanhempi puutalo), vilistääkö talossa ötököitä...? Muurahaiset saattavat olla yksi indikaattori kosteudesta, ne kun eivät täysin kuivaan puuhun ymmärtääkseni pesäänsä tee... varmaksi en kyllä mene sanomaan. Hengitysliitto Helin sivuilta löytynee lisää asiasta, ja Allergia- ja astmaliiton sivulta myöskin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hps :
Kustantakaa mittaus itse ja haastakaa vuokranantaja oikeuteen terveytenne vaarantamisesta! Itselläni tuli hengitysvaikeuksia ja siskollani oli aikoinaan jatkuvaa korvatulehdusta.
Mä oon soitellu joka paikkaan, mutta talon omistajan täytyy tilata mittaus.

hps
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hps :
Mä oon soitellu joka paikkaan, mutta talon omistajan täytyy tilata mittaus.
Sitten yhteyttä tahoon joka hoitaa vuokralaisten oikeuksia ;)

ap
Voiko homeesta tulla suuhun verenpurkaumia? Meillä on loppujen lopuksi todella paljon oireita, koko porukalla. Nuo oireet voi ilmetä niin erilaisina, että kestää kauan tajuta mikä on vialla :|

Yhteistyössä