Mitä ohjelmassa vuoden viimeisenä päivänä?

mie
Töissä klo 13astiin. Siitä sitten kaupan kautta kotiin. Kotona mies ja lapset ovat todennäköisesti jo siivonut, joten mä rupean tekemään perunasalaattia heti, kun saan kuopuksen irrotettu housunlahkeestani :) Klo 17 aikaan kaveripariskunta tulee kylään, klo 17.30 syödään nakint ja perunasalaatit ja lähetään klo 19 katsomaan ilotulitusta. Sen jälkeen kotiin saunaan, tekemään tortilloja ja sitä rataa :)
 
Juuri värjään hiuksia (aloitin tunti sitten) sitten pitäis värjätä pesukoneessa bolero ja jotenkin saada se käyttökuntoon illaksi... Pasteijoita ja pitsaa pitäis väsätä sekä päättää boolin koostumus... Siivouskin olis edessä... Ihan liikaa asioita mitkä pitäis 10 tunnis hoitaa.. Onneks mies katsoo tytön perään samalla kun itse puuhailen :)
 
Pikkasen pitäis järkkäillä paikkoja, kauhee sekasorto ku muutettiin huonejärjestystä ja se on viel kesken. Kylppärille pitäs tehä jotain ku saatii eilen uus pesukone ku vanha hajos joku aika sitte. Kolmioleipiin tarttis tehä täyte eli kanan ja lihan paistoa tiedossa... piirakkaa tehä yms :)
 
Käupungil pitää käydä palauttaa yks mekko ja ettimäs toinen tilalle, ulkoilua pojan kans, ruuan laittoo, ootellaan et mies herää kolmelta, illalla mun vanhemmille poikkeemaan, pappa ampuu pari rakettia pojalle, hyvis ajoin takas kotiin ja nukkumaan.
Nukun taatusti sillon ku vuos vaihtuu.
 
tossuliini
Tein tossa kauppalistan ja lähen käymään tunnin päästä jo kaupassa ja kun tulen takasin imuroin huushollin. Sitte alkaa perunasalaatin ja kinkkupiirakan teko iltaa varten. Mä jään illalla kissan kanssa kotiin kun mies ja tyttö lähtevät ampumaan raketteja. Kissa kun pelkää kovia ammuksia niin ei tartte sen yksin olla täällä pelkäämässä. Mä nään ne ilotulitukset ikkunastakin ja voinhan mä tohon pihalle mennä kattomaan jos haluan.
 
pilviini harmaana
Menen 10 neuvolaan (rv 38 vaihtunee uudenvuodenyönä). Neuvolan jälkeen lenkille tuuliseen säähän tunniksi. Nautin hetken yksinäisyydestä syöden. Toivon ehtiväni ottaa myös pienet päikkärit (alkaa nää yöt olla massuasukin kanssa repaleisia). Odottelen esikoisen saapumista kummien kanssa yön mökkireissulta 13 mennessä. Iltapäivällä suuntaamme appivanhemmille syömään, ampumaan raketteja, pelailemaan jne. yökylän merkeissä. Paikalla miehen sisarukset perheineen. Kaupassa käynnin hoitaa onneksi mies :) koti on siistitty jo eilen :)
 
Sairaiden lasten kanssa kotona olemista. Pyykkien viikkausta ja pesua siinä lomassa ja sit noita kirpputorille meneviä tavaroita aattelin rueta jo hinnottelemaan.
Illalla tehdään pientä purtavaa, pelataan ehkä lasten kanssa jotain ja miehen kanssa aukastaan myöhemmällä kuoharipullo...
 
onnex
vessan pesu, kylppärion ja saunan pesu..kissan hiekkaastian desifiointi..ruokaa lapsille ja kissalle, kaks pienintä päikkäreille..esikon vienti harkkoihin, imurointi..koska kissa on varmasti jo rippotellut siihen mennessä hiekkoja taas kerran pitkin lattiaa..

ja kun tulee ilta ja isäntä hoitanut kauppareissun niin menen lenkille..katselen raketteja.. omia ei ammuta yhtään kun ostettiin ennemmin auto kuin läjä raketteja..ja namittelen viimeiset karkit nassuun ja kun ensi vuosi kooittaa niin meillä on koko perheen herkkupäivä vaan kerran kuukaudessa.. :D joku voi luulla että ei pidä..mutta voi olla että tooimii.. kun joka kuukaudella on jonkun suksulaisen synttärit!!

ja siinäpä se .. viimeinen päivä tältä vuodelta.. samaa kuin ihan tavis keskiviikkona..paitsi ne raketit :D
 
vieras
meillä mies ja lapset oksennustaudissa eli sairastellessa menee.pitää soittaa ja peruttaa vieraitten tulo.neljättä koneellista pesen pyykkiä ja lastenhuoneen matto likoomassa.
 
Valmistelen uuden vuoden eväät siihen kuntoon, että mies voi sitten laittaa ne tarjolle(Minun serkku perheineen tulee meille)Itse menen töihin iltavuoroon ja kotiudun vasta klo 21 jälkeen ja 1.1 aamuvuoro eli en paljoa yli keskiyön aio valvoa.Tosin se , että saako paukkeelta nukutuksi onkin jo toinen juttu.vaikka täällä maalla asutaan, niin kyllä täällä ihan kiitettävästi raketteja lentelee
 

Yhteistyössä