Mitä odotat tulevalta työltäsi, työyhteisöltä ja esimieheltäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tuohon vastata?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23114110:
Ei tarvitse sepustaa yhtään mitään vaan vastata juuri sen, mitä haluat. Kukaan muu ei voi tietää, mitä sinä haluat.

Niinpä. Mä kirjoitin yllä mitä mä haluisin uudesta työpaikasta.=)

Vähän vaikee sanoa kun en tiedä onko ap hakemassa keinosiementäjäksi vai leipuriksi.
Kyllähän sekin hiukan määrää mitä työstä toivoo.

Eismieheltä: Kunnollista otetta työhönsä, kykyä yhteistyöhön alaistensa kanssa ja tahtoa huolehtia työnjaon sujuvuudesta ja tasapuolisuudesta. Kannustavaa, mutta jämäkkää asennetta. Ei mitään huoneeseensa linnouttuvaa ja vastaoinkäymisiä pakenevaa, työntekijöiden taakse piiloutuvaa.

Työyhteisöltä vähän samoja juttuja, yhteistyökykyä, hyvää kannustavaa ilmapiiria jne.

Niinpä. Mä kirjoitin yllä mitä mä haluisin uudesta työpaikasta.=)

Vähän vaikee sanoa kun en tiedä onko ap hakemassa keinosiementäjäksi vai leipuriksi.
Kyllähän sekin hiukan määrää mitä työstä toivoo.
Ja siksi mä en vastannut, mitä mä odottaisin uudelta työpaikalta, koska ap odottaa luultavasti jotain ihan muuta :) Mutta noin yleisesti ottaen kannattaa kyllä miettiä ihan itse, mitä työpaikaltaan odottaa. Viime aikoina palstalla on usemmankin kerran kyselty työnhakuun liittyvistä asioista ja järkiään kaikilla on lähes identtiset työhakemukset, kaikki käyttävät varmaan jotain samaa työkkärin hakemuspohjaa, jokainen toistaa samoja fraaseja jne. Jokainen tuntuu kuvittelevan, että on jokin yksi yhteinen tapa tehdä hakemus tai vastata työhaastattelussa esitettyihin kysymyksiin, mikä saa kaikki työnantajat hihkumaan riemusta.

No mitä oikeasti odotat? Jokaisella on omanlaisensa odotukset. Toiset odottaa vakaata tasaista työtä toimistokopperossa ja hyvin itsenäisesti kun taas jotkut kaipaa tiimityöskentelyä ja monta rautaa tulessa ja kehitysmahdollisuuksia. Esimieheltä voi odottaa niin monia asioita riippuen työstä ja työnkuvasta. Tasa-arvoisuutta kaikkiin työntekijöihin nähden? Riippuu tosin työstä, jos kaikilla kovin erilainen työ, mutta silti. Avoimuutta, informatiivisuutta? Iso työyhteisö taas saattaa olla haastava paikka, koska osa voi pantata oleellista tietoa aivan omaa jaksamattomuuttaan ja tämä saattaa aiheuttaa kitkaa toisilla osastoilla.

Kaikki mitä mä odotan työpaikalta on se että rahaa tulee oikea määrä, oikeana päivänä ja työvuorot olisivat elämäntilanteeseeni sopivat... Tosin tuosta viimesimmästä voin luistaa :D

Mä en myöskään ole valmis antamaan työpaikalleni sen enempää, teen työni ja lähden kotiin. En luista aikatauluista tai tehtävistäni.

Parin huonon esimiehen jälkeen olen selvillä siitä, millainen esimies minulle sopii. Sellainen, joka antaa minulle tilaa tehdä itsenäisiä ratkaisuja, mutta jolta voi hakea tukea tarvittaessa. En tarvitse alituista ohjausta, mutta kaipaan sitä tunnetta, että en ole yksin, jos jokin on liian vaikea tehtävä minulle itsekseen.

Kaipaan työyhteisöä, jossa on hyvä ja rehellinen ilmapiiri: mokat on ok, ideoita ei teilata jumiutumisen vuoksi ja ihmiset saavat olla yksilöitä. Löyhä yhteenkuuluvaisuus ja sellainen olotila, ettei toisten varpaat ole liian lähellä omia jalkoja.

Työltäni toivon haasteita ja rutiineja sopivassa mittasuhteessa. Joka päivä jotain uutta, mutta ei sellaisella vauhdilla, ettei aivokapasiteettia jää vapaa-ajalle laisinkaan. Kiva olisi hyödyntää kansainvälisyyttä sekä tutkintojani työssä. Haluan tehdä työtä, jossa olen hyödyksi.

Tulevalta työltä odotan monipuolisia työtehtäviä, vastuuta ja sitä että voin toteuttaa itseäni mahdollisimaan paljon. Työyhteisön toivon olevan avoin ja yhteisöllinen, toisiaan huomioon ottava. Esimiehen toivon olevan ymmärtäväinen ja reilu joka huolehtii alaisistaan ja niiden jaksamisesta.

Mä vihaan tollasia kysymyksiä. Kaikki kuitenkin vastaa siihen samoja juttuja. Samoin kuin olen sosiaalinen, ahkera, tunnollinen jne. jne. Skeidaa. Jos se olis totta edes osalla niin olis työpaikat ja esim. asiakaspalvelu huikeesti laadukkampaa kuin nykyään.

Kaikki mitä mä odotan työpaikalta on se että rahaa tulee oikea määrä, oikeana päivänä ja työvuorot olisivat elämäntilanteeseeni sopivat... Tosin tuosta viimesimmästä voin luistaa :D

Mä en myöskään ole valmis antamaan työpaikalleni sen enempää, teen työni ja lähden kotiin. En luista aikatauluista tai tehtävistäni.

Näin. Olis hauska joskus kattoa työnantajan ilmettä kun tekis tälläsen oikeesti totuudenmukasen version :D en pidä asiakaspalvelusta sillä en pidä suurimmasta osasta ihmisiä, mutta olen valmis puremaan hammasta jotta lapset saavat mahan täyteen ja lämmintä päälle. En odota työyhteisöni olevan mitään muuta kun juoruilevia työtään vihaavia asiakkaat haukkuvia kuppikuntalaisia, mutta toivoisin vit***lun pysyvän minimissä...

Näin. Olis hauska joskus kattoa työnantajan ilmettä kun tekis tälläsen oikeesti totuudenmukasen version :D en pidä asiakaspalvelusta sillä en pidä suurimmasta osasta ihmisiä, mutta olen valmis puremaan hammasta jotta lapset saavat mahan täyteen ja lämmintä päälle. En odota työyhteisöni olevan mitään muuta kun juoruilevia työtään vihaavia asiakkaat haukkuvia kuppikuntalaisia, mutta toivoisin vit***lun pysyvän minimissä...

No niin just :D Ihan naulan kantaan!

Ikävää, että niin moni vihaa työtään ja tekee sitä taloudellisen pakon takia ja vieläpä huonosti. :(

Luther vääntyilee haudassaan, samoin Calvin.

Kaikilla ei valitettavasti ole mahdollisuutta tehdä sitä työtä mitä haluaisi. Mutta välillä voi/ pitää tehdä näitä ei niin kivoja hommia. Ja itse asiassa mä periaatteessa tykkään asiakaspalvelusta mutta en olis osannut kuvitella että ihmiset voi olla niin töykeitä ja jotkut vielä enemmän. Ja kuulisittepa mitä takahuoneessa välillä kuulee. Ei se pöljyys lopu myymälän puolelle...

Kannattaa muuten varautua siihen, että työhaastattelussa voidaan kysyä niistä asioista, mitä työhakemukseesi kirjoitit. Esim jos olet kertonut olevasi sosiaalinen, voidaan kysyä, miten sosiaalisuutesi ilmenee työyhteisössä. Jos olet kertonut olevasi oma-aloitteinen, voidaan kysyä, miten se työssäsi ilmenee. Tai jos olet kertonut haluavasi uusia haasteita, sinua voidaan pyytää kertomaan, millaisia haasteita olit ajatellut.

Eikä kannata kirjoittaa sosiaalisuudesta tai haasteiden odotuksesta silloin, jos hakemasi työpaikka on pääasiassa yksin puurtamista.

Ikävää, että niin moni vihaa työtään ja tekee sitä taloudellisen pakon takia ja vieläpä huonosti. :(

Luther vääntyilee haudassaan, samoin Calvin.
Ei se ole työnsä vihaamista, jos työ ei olekaan työntekijälle henki ja elämä. Mä pidän työstäni, mutta jos saisin saman rahan käymättä töissä, keksisin välittömästi ainakin 100 asiaa, millä päiväni täyttäisin.

Peesaan täysin Keittiönoitaa!

Kyllähän jos työpaikan haluaa, näyttää todellakin persoonaansa siinä hakemuksessa. Ja samalla antaa työnantajan päättää, onko minusta siihen paikkaan näillä ominaisuuksilla (eihän kaikki työt sovi kaikille).

Kyllä se yleensä jossain vaiheessa nilkkaan kolahtaa - ne jostain kopioidut hakemukset sun muut. Minunkin piti yhdessä haastattelussa selittää jokainen adjektiivi, jonka olin itsestäni kertonut - onneksi en ollut kopioinut niitä mistään vaan olen oikeasti sellainen kun hakemuksessa väitin olevani.

Yhteistyössä