Mitä noi mellakoijat niinku halus?

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
En oo ymmärtänyt. Oliko ne vihaisia kun perjantai oli vapaapäivä? Vai oisko ne halunneet et nekin ois kutsuttu tonne Tampere-talolle? Nyt ne kuitenkaan ei saaneet ees levätä vapaapäivänään, vaan koko päivä meni ankeesti räntäsateessa hyökkäilyyn ja yö vietettiin putkassa.


Musta oli ihan kivaa olla kotona sisällä lämpimässä, katoin Spartacusta netfliksistä ja sit nukuin pehmeessä petissä. Namiakin syötiin ja teetä juotiin. Kiva ku ei tarvinnu mennä töihin ku ollaan liputuskin ostettu eikä tarttenu edes niitä mennä laittaan.
 
Peyote
[QUOTE="hupsu";29303346]Ne halus mellakoida. Ja syynä oli sitten kätevästi tämä, että on niin epäreilua, kun eliitti juhlii itsenäisyyttä.[/QUOTE]

Tyhmää vaan sinänsä, että niillä itselläänkin olis voinut olla astetta kivampi päivä jos ois keksinyt jotain kivempaa tekemistä.
 
"Heidi"
Onko noi mellakoijat muuten keskimäärin ihmisiä, jotka maksaa kovasti veroja? Veroja maksaa kumminkin eniten ihmiset, joilla on iso palkka.
Näillä isopalkkaisilla olisi ollut hyvin varaa maksaa juhlat itsekin. Olen sitä mieltä, että kutsutuille voidaan laittaa juhlalipun hinnaksi vaikkapa 300 euroa/hlö. Kukin saa sitten itse päättää, haluaako osallistua näihin kekkereihin vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vierailija"
Luulen, että ainakin osa on ihmisiä, joilla on paha olla ja sitten tää oli tilaisuus purkaa sitä oloa muihin.
Sama juttu ihan yleensä ilkivallassa luulisin. Siis kun esim. nuoret hajottaa autoja tms.
 
..........
Onko noi mellakoijat muuten keskimäärin ihmisiä, jotka maksaa kovasti veroja? Veroja maksaa kumminkin eniten ihmiset, joilla on iso palkka.

Kaikki maksavat kovasti veroja, koska Suomessa verotus on ensisijaisesti suunnattu kulutukseen. Tulovero tuo vain pienen siivun verotuloista. Tämän lisäksi valtaosa Suomen suurista palkoista tulee julkiselta sektorilta ja maksetaan kokonaan verotuloista. Siten kaupan kassalla osa-aikaisena ahertava yh-äiti on yleensä nettomaksaja, kun taas +10.000 euroa kuukaudessa tienaava kunnan tai valtion virkamies on nettosaaja.

Harvat yksityisen sektorin kovapalkkaiset joutuvat kantamaan todella suuren henkilökohtaisen taakan yhteiskunnan verotuloista. Lopun hoitavat muut yksityisen sektorin työntekijät. Tampereella juhlinut julkinen ja poliittinen eliitti ei käytännössä tuota verotuloja ollenkaan. Jokaisen euron jonka he verottajat kassaan maksavat, he sen sieltä saavat vähintään tuplana takaisin. Me muut maksamme tämä erotuksen.
 
Peyote
[QUOTE="Heidi";29303368]Näillä isopalkkaisilla olisi ollut hyvin varaa maksaa juhlat itsekin. Olen sitä mieltä, että kutsutuille voidaan laittaa juhlalipun hinnaksi vaikkapa 300 euroa/hlö. Kukin saa sitten itse päättää, haluaako osallistua näihin kekkereihin vai ei.[/QUOTE]
No esimerkiksi minä ja mies maksetaan aika paljon veroja, meillä menee veroo jotakuinkin puolet palkasta. Mua ei harmita jotkut juhlat kerran vuodessa, eikä mua harmita sekään, että työttömät saa tukea. Mutta ehkä se harmittaa, että nää tyypit, jotka niitä tukia oletettavasti paljon saa, tekemättä mitään järkevää, alkaa mellakoimaan siitä että muka heidän verorahoilla kustannetaan itsenäisyyspäivän juhlat. Se on naurettavaa.
 
"vieraana"
[QUOTE="Heidi";29303368]Näillä isopalkkaisilla olisi ollut hyvin varaa maksaa juhlat itsekin. Olen sitä mieltä, että kutsutuille voidaan laittaa juhlalipun hinnaksi vaikkapa 300 euroa/hlö. Kukin saa sitten itse päättää, haluaako osallistua näihin kekkereihin vai ei.[/QUOTE]

Tänä vuonna tuonne juhliin oli kutsuttu aikaisempaa enemmän tavallista kansaa ja sotaveteraaneja. Mm. helsinkiläinen raitiovaunukuski. Meinaat että heillä kaikilla olis ollut varaa maksaa 300 euroa pääsylipuista?
 
ggfg
No esimerkiksi minä ja mies maksetaan aika paljon veroja, meillä menee veroo jotakuinkin puolet palkasta. Mua ei harmita jotkut juhlat kerran vuodessa, eikä mua harmita sekään, että työttömät saa tukea. Mutta ehkä se harmittaa, että nää tyypit, jotka niitä tukia oletettavasti paljon saa, tekemättä mitään järkevää, alkaa mellakoimaan siitä että muka heidän verorahoilla kustannetaan itsenäisyyspäivän juhlat. Se on naurettavaa.
Oletuksena tietenkin tuo että ovat työttömiä tukien saajia. Saat sinäkin tukea, lapsilisää lapsistas. Pitäiskö sekin poistaa sinulta kun rahaa tuntuu riittävän?
 
Peyote
Oletuksena tietenkin tuo että ovat työttömiä tukien saajia. Saat sinäkin tukea, lapsilisää lapsistas. Pitäiskö sekin poistaa sinulta kun rahaa tuntuu riittävän?
Must on ihan ok, että tukia maksetaan. Mutta jos todella toi on se syy, miksi mellakoidaan, että verorahat menee itsenäisyyspäivän juhliin, niin miksi siellä ei sitten mellakoi ne ihmiset, jotka maksaa eniten veroa?
 
"jenny"
Mun sotaveteraani pappani ei kyllä ollut kauhean otettu tuosta mielenosoituksesta. Paasas aamusta nykyajan veltoista nuorista, keillä ei ole oikeita ongelmia.

Kyllä tuli myötähäpeä kun luki noitten putkasta vapautettujen teinien haastatteluja lehdistä. Mitään todellista aatetta noilla ei ollut edes rähinöintinsä takana, kuhan halusivat mellakoida. Ja sitten poliisi oli vielä ollut kovakourainen, voi kyynel..
 
Peyote
Ehkä käsittämättömintä tossa on vaan se, että joku oikeesti laittaa vapaapäivänsä johonkin noin epämiellyttävään, varsinkin jos takana ei mitään vahvaa aatetta olekaan, vaan aiheena on vaan se kun "mua ei taaskaan kutsuttu".
 
njuuh
Suomessa kyykytetään köyhiä surutta. Suurella osalla väestöstä menee hyvin, mutta osalla menee huonosti, koska on poliittinen tahto että yhteiskunnan apua ja turvaa heikennetään pikkuhiljaa. Tämä herättää katkeruutta ja vihaa, mutta ei ainakaan vielä ole saanut laajempia joukkoja liikkeelle.
 
Vietass
Skinit käyttivät juuri tämän tilaisuuden hyväkdi, koska oli julkinen. Ei heillä mitää päämäärää tai jaloa periaatetta ole, kunhan riuhuvat, that's the point. Toivottavasti kiinnisaadut laitetaan maksemaan korvaukset rikotusta omaisuudesta.
 
sgsghs
Skinit käyttivät juuri tämän tilaisuuden hyväkdi, koska oli julkinen. Ei heillä mitää päämäärää tai jaloa periaatetta ole, kunhan riuhuvat, that's the point. Toivottavasti kiinnisaadut laitetaan maksemaan korvaukset rikotusta omaisuudesta.
Tilaisuuteen ei ollut natsit tervetulleita!

Tilaisuus oli vasemmiston tempaus, jossa yleistä turvattomuutta aiheuttivat sateenkaariperheiden teinit, kannabishipit ja puunhalaajasivarit.
 

Yhteistyössä