Mitä ne ihanat pipot on, mitä lapsilla on näin syksyisin ja keväisin päässä?

• Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti
Äippä
Tosi suloisia. Mistään marketeista ei saa, niillä on oma kauppa?

Mutta en muista mitä siinä lakissa lukee?? Hoksaako kukaan mitä tarkoitan.
Niitä on ihanan värisiä, vähän retro tyylisiä.

4-5 kirjaiminen sana lukee edessä otsan kohdalla!!

Oisko
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Tosi suloisia. Mistään marketeista ei saa, niillä on oma kauppa?

Mutta en muista mitä siinä lakissa lukee?? Hoksaako kukaan mitä tarkoitan.
Niitä on ihanan värisiä, vähän retro tyylisiä.

4-5 kirjaiminen sana lukee edessä otsan kohdalla!!
Kimperi???

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kimperi- sanassa on kyllä seitsemän kirjainta...
No niin on. Mutta ajattelinpa että olisko ne kuitenkin niitä...

Onko sulla parempi ehdotus sitten?
No täällä meillä päin on muksuilla tosi paljon vähän saman tyylisiä pipoja, mutta eri merkkisiä ja niissä tosiaan on 4-5 kirjaiminen logo otsalla. Mutta kun en saa millään minäkään mieleen mikä:)

Luksusta
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Kimperi- sanassa on kyllä seitsemän kirjainta...
No niin on. Mutta ajattelinpa että olisko ne kuitenkin niitä...

Onko sulla parempi ehdotus sitten?
No täällä meillä päin on muksuilla tosi paljon vähän saman tyylisiä pipoja, mutta eri merkkisiä ja niissä tosiaan on 4-5 kirjaiminen logo otsalla. Mutta kun en saa millään minäkään mieleen mikä:)
Ahaa. Sellaisia mä en ole nähnytkään.

tuollanen samalainen pipo mitä kimperillä on ääremttömän helppo tehä itekki..
mittaa lapsen päänympäryksen ja ompelee pitkän "töttörön", jonka sit kääntää kaksin kerron.. oon tehny siten et tulee yht. kolme saumaa (ylös + alas ja taakse) ja sit kääntää putken kaksinkerron.. vaikeasti selitetty, mut käykää koklaan nuita pipoja.. Oon joihinki pipoihin silittäny silityskuvan ja tonttulakitki tein tuolla tyylillä.. tiukuset laiton langan varaan nuihin "korviin"

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mittaa lapsen päänympäryksen ja ompelee pitkän "töttörön", jonka sit kääntää kaksin kerron.. oon tehny siten et tulee yht. kolme saumaa (ylös + alas ja taakse) ja sit kääntää putken kaksinkerron.. vaikeasti selitetty, mut käykää koklaan nuita pipoja.. Oon joihinki pipoihin silittäny silityskuvan ja tonttulakitki tein tuolla tyylillä.. tiukuset laiton langan varaan nuihin "korviin"
Kiitos tästä

:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja sitruunatetra:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Kiitos tästä

:flower:
Tääl on kuvallinen/sanallinen ohje. Tosin mä olen tehnyt lakista niin "pitkän", et olen saanu käännettyä sen koko matkalta kaksin kerron (tekee alkuun vain reilusti pitkän ja sit sitä on helpo lyhentää oon nimittäin yleensä oikassu ja vetäny sisä sauman kankaan oikealta puolelta jos oon saumurilla tehny, jos ompelukoneella, ni sit oon taittanu reunat sisälle päin. "korviin" saa lisää pituutta jos leventää yläosaan tulevaa saumaa + tarvittaessa voi vähän muotoilla kaarevuutta. Mut kokeilemalla se selviää
http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/pompulahattu.pdf

eikeksinimee
Mä oon ihan alkaja näissä ompelujutuissa, mut haluisin koettaa tehdä muksuille ja kummilapselle tommoset hatut, Tuleeko tosta zukun linkittämästä kaavasta minkäkokoselle päälle sopiva hattu. Tytöllä pään ympärys on 51cm ja pojalla 49,5cm. Pienennänkö hiukan?

Alkuperäinen kirjoittaja eikeksinimee:
Mä oon ihan alkaja näissä ompelujutuissa, mut haluisin koettaa tehdä muksuille ja kummilapselle tommoset hatut, Tuleeko tosta zukun linkittämästä kaavasta minkäkokoselle päälle sopiva hattu. Tytöllä pään ympärys on 51cm ja pojalla 49,5cm. Pienennänkö hiukan?
tämä on kyllä jo vanha juttu.. mut tee esim. lakana kankaasta koe kappale!
Se lakki saa olla aika napakka, ei niin et puristaa, mut silleen napakka et pysyy hyvin päässä, ku tahtoo käytössä aina venyä (riippuen kankaasta)

Yhteistyössä